NASA testirala 'leteći tanjur': Pripreme za slijetanje na Mars

NASA je u subotu s otoka Kuaija, na Havajima, lansirala golemi balon koji je nosio eksperimentalnu letjelicu nalik letećem tanjuru. Test nije prošao bez problema

Američka svemirska agencija (NASA) u subotu je s otoka Kuaija, na Havajima, golemi balon koji je nosio eksperimentalnu letjelicu nalik letećem tanjuru. Naime, time testiraju tehnologiju koja bi se jednog dana mogla koristiti za slijetanje na Mars , objavila je NASA.

Balon je velik kao stadion za američki nogomet, a trebala su mu dva i pol sata da se popne 36.5 kilometara iznad Tihog oceana, budući da su uvjeti na tim visinama Zemljine atmosfere slični uvjetima na Marsu.

Iako test i nije prošao pretjerano dobro , u NASA-i su zadovoljni. Prvi dio je protekao prema planu, letjelica je lansirana u stratosferu, no pri slijetanju dio padobrana se razderao . Vjerojatno se radi o otporu zraka koji je uzrokovao rascjep na padobranu, no kako je Marsova atmosfera rjeđa, znanstvenici računaju da se to ne bi dogodilo u stvarnim situacijama.

NASA još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća upotrebljava isti tip padobrana za usporavanje svemirskih letjelica. Budući da planira na taj planet poslati veće letjelice, a poslije i astronaute, NASA treba veći i snažniji padobran.

Otkrijte što sve Google zna o vama: Prati vam lokaciju, a lako prepoznaje i vaš glas...