• Članak
  • Komentari 20
  • Tweet1

"Pozdrav s Marsa": Curiosity šalje slike kao s razglednica

Iako prekrasne slike podsjećaju na Grand Canyon, znanstvenici kažu da su razlike velike jer su slojevi stijena koje će istraživati izloženi tek na rubovima planine Sharp

Utorak, 28. 8. 2012. u 10:30    Piše: Ivan Hruškovec

NASA je u utorak objavila prekrasne fotografije koje je s Marsa poslao Curiosity, na kojima se vidio dio nataloženih stijena koje će znanstvenici istraživati.

Fotografije otkrivaju podnožje planine Sharp koja se izdiže u Galeovu krateru gdje je rover sletio početkom mjeseca.

Procjene su kako će rover za oko godinu dana doći do svojeg odredišta i početi obavljati istraživanja. Na tom području, 10 kilometara od mjesta slijetanja, tražit će organske tragove i druge znakove potrebne za razvoj mikrobiološkog života.

- Na ovim se fotografijama vidi koliko je ovo geološki raznoliko područje te koliko će biti zanimljivo voziti se ovuda - kaže Michael Malin. U ponedjeljak su testirali i nove osjetljive instrumente, a znanstvenici kažu kako je Curiosity dosad već poslao više podataka o površini Marsa od svih prethodnih misija rovera, zajedno.

Uz nove fotografije, rover je emitirao i prvu snimku ljudskog glasa koja je doputovala sa Zemlje na neki drugi planet i nazad. U izjavi, direktor NASA-e komentira sve izazove misije te čestita svima na slijetanju.

Pročitajte više o temi na stranici Misija na Mars.

Tagovi: rover, mars, curiosity

Izdvojeni komentari 20 komentara Pogledaj sve komentare
28.08.2012., 12:24

giustizia: E hebiga - ni vise Arizona, sad je Colorado... kaj god

28.08.2012., 11:17

Zmajev zadah: odlična slika, po sedimentima se vidi koliko je vode nekad teklo po marsu...

28.08.2012., 23:45

Brane007: Vrlo interesantno kako se ove slike razlikuju od onih koje su slali sonde Viking i roveri Spirit i Oportunity, na kojima se vidi tamnocrveno Marsovo nebo i tlo još tamnije nijanse crvene; ovdje imamo gotovo bezbojno nebo koje više vuče na plavičastu nego na crvenu boju, i tlo normalne, smeđe boje, baš kao i na Zemlji. Da li je to polagana priprema za činjenicu da je Mars daleko sličniji Zemlji nego što se ranije htjelo prikazati narodima svijeta?... prikaži sve

Ne slažeš se? Komentiraj!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
telefon: 01/24-24-242 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).

Zatvori / Otvori toolbar