To je to što me zanima!

Borba djece s online nasiljem: 'Htio je gole slike i prijetio mi'

Školske su klupe djeca zamijenila s online nastavom što je dovelo do toga da su u protekla dva mjeseca online puno više nego inače, pa je više i slučajeva cyber nasilja
Vidi originalni članak

Zanima vas ova tema? Pročitajte onda i ovaj članak: 13 osobina toksičnih ljudi: Oko njih su uvijek drama, laži i bijes

U protekla dva mjeseca, djeca i mladi su na internetu provodili puno više vremena nego inače, pa su potencijalno bili i izloženi većem broju slučajeva i oblika elektroničkog nasilja. To je samo jedan od razloga nastavka projekta UHO - prve digitalne platforme u Hrvatskoj za borbu protiv cyberbullyinga, čija je kampanja ponovo pokrenuta 18. svibnja.

"Jedan mi se lik javio na Instagramu i napisao da me voli i da želi da se slikam gola; rekla sam mu 'ne' i blokirala ga, no nekako se opet javio, pa sam ga prijavila. To ništa nije značilo jer mi je počeo prijetiti, rekao mi je i da zna i gdje živim i da će doći i ubiti me."

Ovo je samo jedno od 500 - tinjak potresnih iskustava koje su djeca i mladi, od studenog do prosinca 2019. godine, prijavili na stranicu projekta UHO u okviru prvih faza projekata za borbu protiv cyberbullyinga Wiener osiguranja VIG.

PROSLAVILI 60 GODINA BRAKA 'Skupa smo se krstili, kad sam čuo njen plač zaljubio sam se'

Utočište Hrabrih Online (UHO), prva digitalna platforma u Hrvatskoj namijenjena dijeljenju iskustava i savjetovanju o Cyberbullyingu, od jučer ponovno ima aktivnu kampanju. Razloge za ponovno pokretanje projekata objasnila je doc. dr. sc. Lana Ciboci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) koja je, uz Hrabri telefon, stručna podrška u vijest projekta:

- Epidemija koronavirusa unijela je promjene u naše živote. Među ostalim, kod osobnih interpersonalnih komunikacija prebacili smo se na virtualnu komunikaciju preko mobitela i računala. Pritom su djeca školske klupe zamijenila s online nastavom, a sve to dovelo je do toga da su u protekla dva mjeseca online provodila puno više vremena nego inače, što je potencijalno i povećalo broj slučajeva elektroničkog nasilja. Zato je, možda i više nego ikad, važno podizati svijest i govoriti javnosti o ovom problemu s kojim se često susreću djeca već u nižim razredima osnovne škole - rekla je Ciboci.

Osim savjeta stručnjaka iz DKMK-a i Hrabrog telefona, u ovom projektu sudjeluju i drugi ljudi kojima djeca vjeruju, a riječ je o YouTuberima i influencerima Emi Luketin, Magic Leonu, Niki Turković i PvtMoleu (Neni) - upravo su od njih djeca sama tražila savjete o tome što treba raditi i kako postupiti u različitim neugodnim, pa čak i opasnim situacijama. 

- Ova je kampanja korisna jer prema pričama djece vidim da je cyberbullying veliki problem mladih ljudi - rekla je Ema Luketin i dodala da je jedan od razloga zašto se ona uključila u projekt taj što je i sama nekoliko godina bila žrtva cyberbullyinga, pa želi mlade ljude savjetovati i potaknuti ih da postanu "najbolje verzije sebe".

S njom se slaže i Magic Leon koji kaže da se kao influencer, često i sam susreće s negativnom stranom interneta, čija ga brutalnost još zna iznenaditi.

NOVE PREPORUKE U razredima maksimalno 20 učenika, razmak jedan metar

- Zbog toga mi je drago što imam priliku biti dio ovog projekta jer, ako pomognemo makar i jednoj osobi, napravili smo dobar posao - zaključio je.

Kako funkcionira platforma?

Platforma UHO je #nohate zona gdje djeca i mladi mogu prijaviti problem i sami odabrati stručnjaka ili YouTubera čiji savjet žele čuti. Odgovor se može zatražiti putem e-maila i tada se neće nigdje objaviti, a može se zatražiti i u „Zoni Savjeta“ pri čemu će se poruka objaviti pod odabranim nadimkom. YouTuberi odgovaraju uz pomoć stručnjaka ili se stručnjaci direktno uključuju u komunikaciju, ovisno o "težini" problema.

Direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Wiener osiguranja Alina Radusin rekla je:

- Jako smo zadovoljni učinkom prve faze kampanje i s tim što smo prepoznali potrebu da se obratimo djeci i mladima, uzimajući u obzir činjenicu da su u doba kućne izolacije puno više na internetu pa su i izloženiji komunikaciji na društvenim mrežama. Ono što ovu kampanju čini jedinstvenom jest činjenica da je okupila ključne sudionike koji na ravnopravan, otvoren i stručan način mogu s djecom i mladima razgovarati o opasnostima nasilja na internetu, osigurati da ih djeca zaista čuju i da prepoznaju i prijave Cyberbullying - dodaje Radusin.

Rezultat prve faze kampanje

Prva faza kampanje provedena je u studenom i prosincu 2019. U tom periodu pristiglo je više od 500 upita djece i mladih, a pokazalo se da su najčešći oblici nasilja među djecom mlađe dobi isključivanje iz grupa za dopisivanje te grupno vrijeđanje, dok se starije generacije najčešće suočavaju sa 'sekstingom' i posljedicama slanja intimnih fotografija osobama suprotnoga spola.

Najviše je upita pristiglo od djece u dobi od 12 do 14 godina, a 75 posto poruka poslale su osobe ženskog spola. Kampanja je nagrađena i nizom nagrada struke. Na posljednjem natjecanju MIXX ovogodišnjih Dana komunikacija, projekt UHO osvojio je nagradu za najbolju Brand Awareness kampanju, dok je prije nekoliko dana osvojio i nagradu za najbolju društveno odgovornu kampanju natjecanja Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Zanima vas ova tema? Pročitajte onda i ovaj članak: Najradije biste sjeli i plakali? Tu je pet sjajnih razloga za to

POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 1

  • pez bomboni 21.05.2020.

    kad se roditelji ne bave djecom normalno da zavrse na instagramu i slicnom ...

Komentiraj...
Vidi sve komentare