To je to što me zanima!

Mlada Hrvatica Barbara osvaja naše tržište kabanicama za pse

Poruka Barbare Šimunović (28): Važno je misliti pozitivno i ne bojati se pogrešaka, pa ni neuspjeha, jer se sve događa s razlogom, poručuje mlada poduzetnica
Vidi originalni članak

Funkcionalnost i kvaliteta materijala odjeće za kućne ljubimce je vrlo bitna jer psi danas uglavnom borave u kućama i stanovima, ošišani su te im je tijelo priviknuto na sobnu temperaturu. Kad izađu, bez obzira na krzno, osjećaju hladnoću. Odjeća služi i kao zaštita od kiše, snijega i vjetra, pa i vlasnicima štedi vrijeme za uređivanje psa nakon šetnje po mokrom vremenu, pojašnjava dizajnerica Barbara Šimunović (28), autorica kabanica za pse, s kojima je 2015. počela osvajati tržište. 

Prije toga provela je istraživanje koje je pokazalo da u Hrvatskoj ima 400.000 čipiranih pasa, od čega 50.000 u Zagrebu. Iako se takvi proizvodi mogu pronaći u trgovinama ili naručiti preko interneta, s uvozom iz Kine, tu je Barbara pronašla argumente za izlazak na tržište - to su uglavnom proizvodi od lošijih materijala i lošije kvalitete te je bila uvjerena da im može konkurirati.  

- Iako je na tržištu mnogo odjeće iz uvoza kojoj cjenovno ne možemo parirati, shvatila sam da je ključno jačati svijest da je bolje investirati u kvalitetan dizajn i nepromočivi materijal nego kupiti 5-6 nekvalitetnih odijelca za psa - kaže sugovornica. 

Osim kvalitete materijala i dizajna, prednost njezinih kabanica za pse je i u tome što svaku može sašiti po mjerama, što je važno ako je riječ o psu ili pasmini kojoj ne odgovaraju standardne mjere. Kabanice se jednostavno oblače i skidaju, uz pomoć čička. Moguće je dodati ili maknuti detalje, ovisno o željama vlasnika, pa tako vlasnik može naručiti i šivanje jakne s imenom svojeg ljubimca.

- Na tržište smo uveli i inovativne jakne s dva lica, kod kojih je jedna strana od šarenih materijala za šetnje gradom, dok druga štiti od vjetra i padalina, koje su kupci također prepoznali kao praktične i zanimljive jer prate modne trendove. - priča Barbara. Tako to izgleda danas, no na početku je bilo teško vjerovati u uspjeh.

- Iako sam otvorila j.d.o.o., koji se reklamira kao tvrtka za deset kuna, ako želite napraviti dobre temelje za tvrtku, što uključuje i kvalitetan web shop te nabavu kvalitetnih materijala, potreban je značajno veći kapital jer na samu birokraciju odlazi i do 5000 kuna. – priča Barbara. Kako je bila nezaposlena, koristila je poticaje za samozapošljavanje od HZZ-a, što je pomoglo za početak. 

- Pratimo i natječaje za poticanje poduzetnika. Na nekima smo uspješno aplicirali, dok na nekima nismo zadovoljili kriterije jer se traži povijest poslovanja i financijska stabilnost koju mlade tvrtke nemaju i ne mogu jamčiti. Za apliciranje na natječaje vrlo je važno imati agenciju ili poznanike s iskustvom u pripremanju papirologije. Početnik se vrlo teško može snaći u šumi dokumentacije koja je bitna kako bi vas uopće razmatrali za dodjelu poticaja - govori Barbara.

A i sami natječaji ponekad ne uvažavaju stanje na tržištu. Tako je dio sredstava dobila za nabavu IT opreme i kroz programe HAMAG BICRO-a, no bilo je puno problema oko klasifikacije priznatih troškova. Naime, Kabanica.hr većinu prihoda ostvaruje putem web prodaje i većina troška ide na reklame, putem Google Ads i Facebook Ads, što u natječajima nije bilo prihvatljivo.

- To je apsurd u današnje vrijeme, kad veliki udio marketinga odlazi na internetsko oglašavanje - upozorava mlada poduzetnica. Kabanice i odjeća za pse prodaju se putem weba i  naručuju u cijeloj Hrvatskoj, a mnogo narudžbi dolazi iz Istre i Dalmacije, što je za Barbaru iznenađenje jer je očekivala da će narudžbe stizati iz Zagreba i kontinentalnog dijela Hrvatske.

- U početku smo kontaktirali i trgovine za kućne ljubimce te pokušali uspostaviti suradnju, no velike trgovine traže veliku količinu robe koju bi držali na komisiji, a rizik prodaje snosite sami te vam novac isplate nakon prodaje ili vam vrate robu ako je ne prodaju. A trgovine ne žele ili nemaju vremena ulagati u vaš brend, upoznati kupca s vašim proizvodom i tako najčešće ostaje zatrpan ispod drugih artikala. Tako da naše jakne prodajemo putem weba www.kabanica.hr i zasad smo odlučili ići tim putem - kaže Barbara. 

- Važno je pozitivno razmišljati i ne bojati se pogrešaka, pa ni neuspjeha, jer sve se događa s razlogom - poručuje Barbara mladima koji možda imaju ideju, ali se boje realizirati je ili razmišljaju o odlasku iz Hrvatske.

Idi na 24sata

Komentari 47

  • Pitaodjabuka 04.03.2017.

    Otvoriti takvu trg u Osijeku, Đakovu ili Pozegi....,uzaludno. Zagrepcani i "mornari" imaju posa, novaca, idu na spicu sa psima.... Ovdje to ljudi ne bi kupovali. Nema se za dijete dovoljno,a ne za psa.... Tko god bude lupio minus, hvala Bogu, ne zna kako je kada netkp nema..... Inace, svaka cast curi sto je pokrenula samostalan posao.

  • olint 04.03.2017.

    jadni psi

  • istox 04.03.2017.

    šta se još nitko nije sjetio proizvodit pelene za pse

Komentiraj...
Vidi sve komentare