Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
47 komentara

Mlada Hrvatica Barbara osvaja naše tržište kabanicama za pse

Poruka Barbare Šimunović (28): Važno je misliti pozitivno i ne bojati se pogrešaka, pa ni neuspjeha, jer se sve događa s razlogom, poručuje mlada poduzetnica

Funkcionalnost i kvaliteta materijala odjeće za kućne ljubimce je vrlo bitna jer psi danas uglavnom borave u kućama i stanovima, ošišani su te im je tijelo priviknuto na sobnu temperaturu. Kad izađu, bez obzira na krzno, osjećaju hladnoću. Odjeća služi i kao zaštita od kiše, snijega i vjetra, pa i vlasnicima štedi vrijeme za uređivanje psa nakon šetnje po mokrom vremenu, pojašnjava dizajnerica Barbara Šimunović (28), autorica kabanica za pse, s kojima je 2015. počela osvajati tržište. 

Prije toga provela je istraživanje koje je pokazalo da u Hrvatskoj ima 400.000 čipiranih pasa, od čega 50.000 u Zagrebu. Iako se takvi proizvodi mogu pronaći u trgovinama ili naručiti preko interneta, s uvozom iz Kine, tu je Barbara pronašla argumente za izlazak na tržište - to su uglavnom proizvodi od lošijih materijala i lošije kvalitete te je bila uvjerena da im može konkurirati.  

- Iako je na tržištu mnogo odjeće iz uvoza kojoj cjenovno ne možemo parirati, shvatila sam da je ključno jačati svijest da je bolje investirati u kvalitetan dizajn i nepromočivi materijal nego kupiti 5-6 nekvalitetnih odijelca za psa - kaže sugovornica. 

Osim kvalitete materijala i dizajna, prednost njezinih kabanica za pse je i u tome što svaku može sašiti po mjerama, što je važno ako je riječ o psu ili pasmini kojoj ne odgovaraju standardne mjere. Kabanice se jednostavno oblače i skidaju, uz pomoć čička. Moguće je dodati ili maknuti detalje, ovisno o željama vlasnika, pa tako vlasnik može naručiti i šivanje jakne s imenom svojeg ljubimca.

- Na tržište smo uveli i inovativne jakne s dva lica, kod kojih je jedna strana od šarenih materijala za šetnje gradom, dok druga štiti od vjetra i padalina, koje su kupci također prepoznali kao praktične i zanimljive jer prate modne trendove. - priča Barbara. Tako to izgleda danas, no na početku je bilo teško vjerovati u uspjeh.

- Iako sam otvorila j.d.o.o., koji se reklamira kao tvrtka za deset kuna, ako želite napraviti dobre temelje za tvrtku, što uključuje i kvalitetan web shop te nabavu kvalitetnih materijala, potreban je značajno veći kapital jer na samu birokraciju odlazi i do 5000 kuna. – priča Barbara. Kako je bila nezaposlena, koristila je poticaje za samozapošljavanje od HZZ-a, što je pomoglo za početak. 

- Pratimo i natječaje za poticanje poduzetnika. Na nekima smo uspješno aplicirali, dok na nekima nismo zadovoljili kriterije jer se traži povijest poslovanja i financijska stabilnost koju mlade tvrtke nemaju i ne mogu jamčiti. Za apliciranje na natječaje vrlo je važno imati agenciju ili poznanike s iskustvom u pripremanju papirologije. Početnik se vrlo teško može snaći u šumi dokumentacije koja je bitna kako bi vas uopće razmatrali za dodjelu poticaja - govori Barbara.

A i sami natječaji ponekad ne uvažavaju stanje na tržištu. Tako je dio sredstava dobila za nabavu IT opreme i kroz programe HAMAG BICRO-a, no bilo je puno problema oko klasifikacije priznatih troškova. Naime, Kabanica.hr većinu prihoda ostvaruje putem web prodaje i većina troška ide na reklame, putem Google Ads i Facebook Ads, što u natječajima nije bilo prihvatljivo.

- To je apsurd u današnje vrijeme, kad veliki udio marketinga odlazi na internetsko oglašavanje - upozorava mlada poduzetnica. Kabanice i odjeća za pse prodaju se putem weba i  naručuju u cijeloj Hrvatskoj, a mnogo narudžbi dolazi iz Istre i Dalmacije, što je za Barbaru iznenađenje jer je očekivala da će narudžbe stizati iz Zagreba i kontinentalnog dijela Hrvatske.

- U početku smo kontaktirali i trgovine za kućne ljubimce te pokušali uspostaviti suradnju, no velike trgovine traže veliku količinu robe koju bi držali na komisiji, a rizik prodaje snosite sami te vam novac isplate nakon prodaje ili vam vrate robu ako je ne prodaju. A trgovine ne žele ili nemaju vremena ulagati u vaš brend, upoznati kupca s vašim proizvodom i tako najčešće ostaje zatrpan ispod drugih artikala. Tako da naše jakne prodajemo putem weba www.kabanica.hr i zasad smo odlučili ići tim putem - kaže Barbara. 

- Važno je pozitivno razmišljati i ne bojati se pogrešaka, pa ni neuspjeha, jer sve se događa s razlogom - poručuje Barbara mladima koji možda imaju ideju, ali se boje realizirati je ili razmišljaju o odlasku iz Hrvatske.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message