To je to što me zanima!

Promjene u šopingiranju: Hoće li Gen Z 'ubiti' tzv. brzu modu?

Modna industrija, koju je korona kriza bacila na koljena i ideologija "kupuj manje, kupuj bolje" koje se drži Generacija Z, od 18 do 24 godine, mogla bi promijeniti pravila kupovanja i općenito konzumiranja mode
Vidi originalni članak

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Pripreme za more: 10 super badića iz high-street dućana

Istraživanje provedeno u ime britanskog Kraljevskog društva za poticanje umjetnosti, proizvođača i trgovine (RSA) ustanovilo je anketama da tijekom pandemije 28% ljudi reciklira ili upotrebljava istu odjeću više puta nego što je to uobičajeno, a 35% žena namjerava i ubuduće kupovati manje odjeće. RSA poziva vladu da ulaže u održivi modni sistem te poziva proizvođače da preuzmu odgovornost.

POGLEDAJTE VIDEO: Second hand dućan

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Generacija Z je odrasla s većim pristupom informacijama iz više izvora nego ikad prije. Nejednakost, klimatske promjene i LGBTQ plus prava su teme o kojima godinama slušaju - komentirao je Jeff Froom, koautor Marketinga za Gen Z za Guardian

Ako stanovništvo u cjelini usvoji navike generacije Z, moglo bi doći do prelaska na potrošače tzv. "podijeljenog ormara", koji uključuje unajmljene predmete i second hand stvari.

TAKO PRAKTIČNO Atraktivne ukosnice za frizuru gotovu doslovno samo u minuti

RSA također traži da se utvrde primjereni standardi oko toga koliko je odjeća trajna, plus obavezan plan poslovanja u smjeru kružnog gospodarstva i eko protokola.

Ovaj naglasak na održivosti, kvalitetno proizvedenoj robi i jedinstvenosti, odražava potrošačke vrijednosti mlađe generacije čiji je odnos prema modi oblikovan "efektom Plave planete".

ZNA KAKO SE RADI POSAO Modna agencija Kate Moss: Važno je imati slavno prezime

- Za današnje mlade ljude bitno je da pronađu odjeću koja odražava njihov identitet, a ne da se uklope - komentirala je Kati Chitrakorn, urednica za prodaju i marketing u Vogue Businessu.

I prije nego što se pandemija smirila, mladi ljudi pronašli su alternativu za sve, kupovanjem putem online dućana. Osim toga, sve su popularnije adrese za second hand odjeću i modne dodatke, kao što je Vestiaire Collective te adrese za iznajmljivanje odjeće.

- Biti u stanju učiniti nešto - recikliranje, prilagođavanje odjeće ili ponovno korištenje, a ne odbacivanje - omogućuje mlađim ljudima da se osjećaju kao da su dio zajednice, pokreta - ističe Chitrakorn, a takav je način razmišljanja bio popularan i prije pandemije.

- Mladi kupci generacije Z, orijentirani na vrijednosti, traže odgovornije načine konzumiranja, a pandemija je to samo pojačala. Sve više i više potrošača bit će zadovoljno raznolikošću u izboru potrošnje - od kupnje novih predmeta, do najma i daljnje prodaje. Smatram da je "Podijeljena garderoba" neizbježna - objašnjava Ceanne Fernandes-Wong, izvršna direktorica COCOON-a, usluge iznajmljivanja luksuznih torbica.

ORMARI PUNI LUKSUZA Zavirite u ormare slavnih: Kim i Khloe, Mariah Carey, Paris...

Sonia Lapinsky iz savjetodavne tvrtke za maloprodaju AlixPartners tvrdi da će se najam modnih predmeta nastaviti i dalje.

- Iznajmljivanje će se nastaviti širiti, obzirom na svijest potrošača o održivosti i resetiranje konzumerizma - vjeruje Lapinsky.

Depop, aplikacija za kupnju putem Interneta, koja kupcima omogućuje međusobnu kupnju i prodaju rabljenih predmeta, od 1. travnja bilježi porast prometa od 90%. Suprotno tome, maloprodajna prodaja u istom mjesecu pala je za rekordnih 18,1%.

- Generacija Z želi individualnost i smanjenje otpada, a Depop im dopušta da rade i jedno i drugo - rekla je glasnogovornica tvrtke koja u vlasništvu ima aplikaciju Depop.

NOVI MODNI PLANOVI Gucci napušta postojeći model kolekcija, nema više ljeta i zime

- Definitivno vjerujemo da će ovaj jedinstveni trenutak potaknuti ljude da razmotre preprodaju kao alternativu kupovini novog. Naša zajednica ima pristup ogromnom inventaru atraktivne ulične odjeće, vintage dizajnera, jedinstvenih kreacija i više što im omogućuje da izgrade svoj identitet i stvore vlastitu priču, a sve po pravilima održivosti. Pritom ljudi imaju financijski poticaj za kupnju i prodaju odjeće, umjesto da ih ostave neiskorištene u ormaru ili pošalju na odlagalište - zaključuje glasnogovornica.

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Pripreme za more: 10 super badića iz high-street dućana

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare