To je to što me zanima!

Tibetanski mudraci: Savjeti o odgoju djeteta kroz četiri faze

Od pete do desete godine djetetova života, napominju Tibetanci, najviše se razvijaju inteligencija i logično razmišljanje i formira se 'osnovna osobnost' djeteta
Vidi originalni članak

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Hank u izolaciji svaki dan ima novi outfit i dobro se zabavlja

Većina vjerojatno zna da su Tibetanci strpljivi i mudri te da imaju jedinstveni pogled na razne aspekte ljudskog života, pa tako imaju drugačiji pogled i na odgoj djece - po njima, cilj je odgojiti samozatajnu osobu koja će donositi promišljene odluke i poštivati ​​roditelje.

Ovo su faze koje Tibetanci slijede u odgoju.

Faza 1: Do pete godine djetetova života

Prema tibetanskom sustavu odgoja, roditelji bi u tom razdoblju trebali dijete tretirati kao 'kralja ili kraljicu: ne bi ga trebali na ništa prisiljavati, ništa mu braniti ni kažnjavati ga.

U ovoj su dobi djeca znatiželjna, aktivna i spremna istraživati svijet, ali još nemaju dovoljno iskustva da mogu donositi logične odluke i zaključke. Ako rade nešto pogrešno ili opasno, trebali biste ih gledati i izgledati prestrašeno da shvate da to nije dobro, a onda njihovu pozornost preusmjeriti na nešto drugo. Emocije su jezik koji djeca u ovom razdoblju jako dobro razumiju.

Ako previše štitite dijete i mnogo toga mu branite, Tibetanci kažu da postoji rizik da ćete tako potisnuti njihovu bistrost i 'mentalnu oštrinu' i naučiti ih da stvari rade bez razmišljanja.

PREŽIVITE IZOLACIJU Kako da vaši odnosi prežive izolaciju? Komunikacija je ključ

Faza 2: Od pete do desete godine djetetova života

U tom razdoblju roditelji bi trebali razgovarati sa svojom djecom konkretnije, s tim da paze da nisu okrutni. To je, tvrde Tibetanci, vrijeme života kad se najviše razvijaju inteligencija i logično razmišljanje i formira se baza njihove osobnosti.

Sad je važno da si dijete postavi različite ciljeve, uči kako se postižu i 'vježba' da bude spremno za posljedice koje nastaju ako svoje ciljeve ne ostvari. Dijete bi dakle trebalo početi učiti o odgovornosti za vlastite postupke. Ne bojte se djetetu dati puno zadataka u ovom periodu, ono se može nositi s njima i spremno je za učenje.

Faza 3: Od desete do 15. godine djetetova života

U toj je dobi važno s djetetom razgovarati kao sa sebi jednakim. Premda vi imate više životnog iskustva i znanja, dijete vam mora biti u stanju reći što misli.

Važno je djetetu davati savjete, a ne naredbe ili zabrane, jer ovo je doba u kojem se stvara neovisnost razmišljanja.

Ako mu zabranite puno toga pogoršat ćete odnos s djetetom pa se dijete može početi izlagati opasnim situacijama, smatraju Tibetanci. A ako ga pak previše štitite odrast će u nesigurnu osobu ovisnu o tuđem mišljenju.

OSAM SAVJETA Kako postaviti granice između posla i djece kad radimo doma

Faza 4: Od 15. godine djetetova života 

Do ovog se trenutka ličnost djeteta već u potpunosti formira. Sad je važno da ga poštujete. Možete mu dati savjet, ali prekasno je za podučavanje.

Isto tako, sad možete vidjeti rezultate svog dosadašnjeg odgoja: je li dijete neovisno i samozatajno i poštuje li svoje roditelje i sve druge ljude, piše portal Bright Side.

POGLEDAJTE VIDEO Robert Knjaz #ZAJEDNO24SATA:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare