To je to što me zanima!

Antonov odletio iz Hrvatske: U Rusiju nosi motor za nuklearku

Adriadieselov havarijski motor je dizelski agregat koji je iz Smolenska došao na remont u karlovačku kompaniju. Radi se o motoru od čak 84 tone. Antonov je prije par dana trebao odletjeti, ali se pokvario
Vidi originalni članak

Jednim od najvećih svjetskih zrakoplova Antonov 124-100, u nedjelju je iz Zagreba otpremljen 84 tone težak dizelski motor proizveden i remontiran u karlovačkom Adriadieselu te će biti vraćen u nuklearnu elektranu Smolensk.

Istim tipom zrakoplova motor je u kolovozu dopremljen u Hrvatsku.

Pogledajte video

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Adriadiesel je proizvođač tog tipa motora, koji služe za proizvodnju struje u slučaju havarije i nestanka struje u nuklearkama. Riječ je o četverotaktnim, srednjekretnim dizelskim V motorima s rotirajućim klipovima snage 6.600 kW na 600 okretaja u minuti.

Takvi generatorski motori bili su posljednji koji su se ugasili nakon eksplozije reaktora u Černobilu 1984. godine. Uključili su se i radili nekoliko dana, a onda stali zbog nestanka goriva.

Adriadiesel je od 2011. isporučio sedam moderniziranih motora u Rusiju pod imenom ADRIA 40., te servisirao 13 motora i ima ugovoren remont za još jedan, a traju pregovori o još remonta i izradi novih motora. Trenutno ima ugovorenih poslova u vrijednosti od 60 milijuna dolara za izgradnju šest novih motora.

Član uprave Adriadiesela Tomislav Varga u izjavi za Hinu rekao je da ta tvrtka sa 150 zaposlenih remontira i servisira havarijske motore, s tim da sama proizvodi dijelove za motore ADRIA 40“, a ranije modele je počela proizvoditi sedamdesetih godina unutar Jugoturbine, te ih je sada 50 uglavnom u Rusiji, Ukrajini, Češkoj i Slovačkoj.

ZAPEO NA PISTI U ZAGREBU Antonovu pukao stajni trap, trebali odnijeti motor u Rusiju

U Adriadieselu je osim nuklearnog zastupljen i Marin program, proizvodnja setova pomoćnih brodskih motora, također za proizvodnju struje, te se i za njih u Karlovcu proizvode rezervni dijelovi, a po bivšoj Jugoturbina-Sultzer licenci i za MAN motore. Za brodove se proizvode i ekološka postrojenja, za preradu odnosno tretman balastnih voda, kao i za preradu ispušnih plinova na brodskim dimnjacima. Ugovori su već sklopljeni s nekim američkim tvrtkama kojima su vlasnici japanske tvrtke Mitsubishi i Fuji.

Adriadiesel razvija i dizelske generator setove za nova tržišta i to za podatkovne centre, bolnice, vrtiće i hotele, a namjera je obuhvatiti i vojne i vladine centre. Prvi je takav sustav već isporučen, u hotel u Brelima.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • _Varešak_ 24.11.2019.

    Jeli i Antonov popravljen u Karlovcu ?

  • matura 24.11.2019.

    Bravo za Jugoturbinu, pardon - Adriadiesel

  • copyright 24.11.2019.

    motor od 84 tone + sam avion, od tko zna koliko tona.... kako toliko metala može letjeti???? )))))))))))))

Komentiraj...
Vidi sve komentare