To je to što me zanima!

Biskup: 'Ustaško 'U' nespojivo je s križem, simbolom ljubavi'

islamizam je zastranjivanje vjere te predrasuda i samih muslimana o islamu, poručio je efendija Hasanović, na tribini o mržnji u organizaciji Centra za promicanje tolerancije i očuvanja sjećanja na holokaust
Vidi originalni članak

Mir nije sve, ali bez mira nemamo ništa. Mir nema alternativu, ustvrdio je u srijedu zagrebački muftija dr. sc. Aziz efendija Hasanović.

U prostorijama Novinarskog doma održana je druga od jedanaest u nizu tribina 'Zašto se mrzimo' u organizaciji Centra za promicanje tolerancije i očuvanja sjećanja na holokaust. Tribina pod medijskim pokroviteljstvom 24sata i tjednika Express izazvala je veliku zainteresiranost javnosti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Zagrebački muftija u prepunoj dvorani istaknuo je da se problem ekstremizma može riješiti edukacijom.

- Možemo promišljati koji su uzroci predrasuda, ali jedan od najvažnijih je međusobno nepoznavanje. Pristup zatvaranja dodatno počinje ekstremizam i javnu mržnju - smatra efendija Hasanović. Istaknuo je kako je važno zaustaviti politizaciju religije, ali i religizaciju politike.

- Religija i politika imaju iste ciljeve, ali sredstva kojima se koriste su različita. Politika ne bira sredstva, dok u religiji cilj ne opravdava sredstvo - objasnio je muftija.

Naglasio je da zločin nema nacionalnost ni vjersku pripadnost. 

- Često se može čuti da nisu svi muslimani teroristi, ali su svi teroristi muslimani, što naprosto nije istina. Islam znači živjeti u punini islamske vjere, a islamizam je njezino zastranjivanje, jer je ideologija koja onemogućuje normalni život. Islamizam je zapravo predrasuda i samih muslimana o islamu - poručio je efendija Hasanović.

Mitropolit zagrebačko-ljubljanski Porfirije Perić upozorio je da se s mržnjom susrećemo svakodnevno i to najčešće u svojoj neposrednoj brzini.

- Što je najtragičnije, mržnja postoji u nama. Lakše nam je ipak vidjeti mržnju oko nas, a mržnja koja je u nama nas osiromašuje - kazao je mitropolit.

Objasnio je da je Bog, prema kršćanskom poimanju, ljubav.

- Tamo gdje postoji ljubav, ne bi trebale postojati predrasude - ustvrdio je Perić. Isus, dodao je, svakoj osobi prilazi zasebno što je pokazao u kontaktu s Rimljanima i Samaritancima, s kojima Židovi u to vrijeme nisu željeli komunicirati.

- Ako netko prihvaća Krista svim svojim bićem i trudi se da autentično prenosi svoju vjeru, onda je on prije svega čovjek, a tek potom Hrvat, Srbin, Grk ili Židov - poručio je mitropolit Perić.

Rabin Židovske općine Zagreb Luciano Moše Prelević rekao je da Židovi imaju predrasude i o samima sebi.

- Židovstvo je cjeloživotno učenje. Iako ima puno zapovijedi, smisao je da ne činiš drugima ono što ne želiš da čine tebi - objasnio je rabin.

- Jedan od prijevoda Tore i cijeloga Starog zavjeta je loš prijevod na Hrvatski. 'Oko za oko i zub za zub' trebalo je biti prevedeno kao 'oko ispod oka ili oko uoči oka'. Loš prijevod izazvao je loše razumijevanje - smatra Moše Prelević.

Druge je potrebno voljeti, objasnio je, jer se u njima prepoznaje Boga.

- Tko smo mi da sudimo? Suditi nekoga znači biti samozaljubljen i praviti boga od sebe. Uzrok mržnje je nedostatak identiteta, a u židovstvu je mržnja zabranjena - ustvrdio je rabin.

Dubrovački biskup Mate Uzinić podsjetio je na izjavu pape Ivana Pavla II. da moramo učiti povijest drugih naroda bez predrasuda kako bismo pokušali vidjeti njihovo stajalište.

- Druge ne vidimo onakvima kakvi jesu, nego onakvima kakvima mislimo da jesu - objasnio je monsinjor Uzinić. Misli da su predrasude kao takve poticaj na mržnju, bez obzira na to potječu li zbog religije ili čega drugog.

- Postoje i drugi razlozi na mržnju. Mi kršćani krivi smo zbog nekih predrasuda o Židovima i uvijek moramo tražiti oprost. Iako nismo krivi za holokaust, za koji je kriva ideologija, krivi smo jer u progonjenim Židovima nismo prepoznali svoga brata koji je u nevolji - kazao je biskup.

Predrasude se, dodao je, mogu razbiti dijalogom.

- Dijalog za cilj ne smije imati pobjedu, već otvorenost prema drugima. Da je crkva krenula u dijalog i prije Drugog vatikanskog koncila, možda ne bi imali toliko predrasuda - smatra monsinjor Uzinić.

Problem predrasuda je, dodaje, što vjernici pokazuju da, iako imamo vjeronauk u školama i župama, pokazuju da nisu dobro upoznali to što oni zapravo jesu.

- Važno je doći u sinagogu, džamiju ili pravoslavnu crkvu te upoznati kakvi ti vjernici zapravo jesu, isto kao što je i njima važno da dođu u katoličku crkvu i upoznaju nas. Razlog mržnje su ponekad i naše slabosti da se ne znamo oduprijeti svjetovnim porivima pa nas politika povede u neke svoje interese - zaključio je biskup.

Predstavnici religijskih zajednica dotaknuli su se i izbjegličke krize te sve više rastuće mržnje prema izbjeglicama.

- Kao vjernik mogu reći da se mi kršćani trebamo ponašati kršćanski, a to je vidjeti Isusa Krista u svakom potrebitom. Kršćanstvo neće biti ugroženo od izbjeglica, nego od nas kršćana koji se nećemo znati ponašati kršćanski - poručio je monsinjor Uzinić.

Zamolio je kršćane da križ, za koji kaže da je  znak ljubavi, ne spajau s ustaškim 'U'.

- Spajanje križa i ustaštva je znak nepoznavanja katoličke vjere - poručio je monsinjor Uzinić.

Za Efendiju Hasanović izbjeglička kriza je ispit čovječnosti. 

- Bojim se što će biti s tim ljudima. Zima je, a oni su na cesti - zaključio je muftija. 
 

Idi na 24sata

Komentari 37

  • Boki123 17.05.2021.

    Unas nisu znali u usori alibegovci kako crkvu. Da naprave nego napravili u slovo u

  • komilica 25.10.2018.

    Ja vjerujem samo u Boga. U niti jednog Vas ili Vašu tzv "vjeru". Dok imam Boga Vi ste mi nepotrebni.

  • Wyoming 25.10.2018.

    Kršćanstvo se ne treba s ničim povezivati osim s ljubavlju, istinom i pravdom koja kod nas nije još zaživjela niti ugledala svjetlo istine u svoj punini!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare