To je to što me zanima!

'Državi besplatno dajem novu strategiju za e-obrazovanje'

Bruno Podvezanec (33) želi potpuno promijeniti obrazovni sustav u Hrvatskoj. Na projektu OMIS (Obrazovni mobilni informacijski sustav) radio je 10-ak godina
Vidi originalni članak

Svaki dan u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku. 

Bruno Podvezanec (33) želi potpuno promijeniti obrazovni sustav u Hrvatskoj. Na projektu OMIS (Obrazovni mobilni informacijski sustav) radio je posljednjih 10-ak godina, i to u slobodno vrijeme. Državi je svoju strategiju, ovaj informatički stručnjak, spreman dati potpuno besplatno.

- Bez prilagodbe nema napretka. Djeca odgajana u ovakvom obrazovnom sustavu teško će se snaći u poslovima koji ih čekaju u budućnosti - smatra Podvezanec.

OMIS je sustav napravljen za sve obrazovne cjeline: predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje te visoko - cjeloživotno obrazovanje.

- Potpuna digitalizacija školskog sustava je ono što traži EU, svijet i tržište rada - smatra Bruno. Sa svime je počeo još u srednjoj školi, sa 17 godina. Razvio je aplikaciju za računala e-Ispit i prezentirao je tadašnjoj ministrici. - Bila je to moja prva ideja kako pomoći mladima da uče uz tehnologiju, kako promijeniti obrazovanje nabolje - prisjeća se Bruno. Nakon toga, 2003. sudjelovao je na tada najvećem e-Learning projektu na svijetu koji se radio u Australiji.

- Lekcije, njih 6000, morali smo pretvoriti u elektroničku varijantu - govori. S 24 godine unaprijeđen je u projektnog menadžera i sa svojim timom najbrže je kreirao takav sadržaj. Uz sve poslove kojima se od tada bavio svaki slobodan trenutak bavio se školstvom. OMIS, kaže, ujedinjuje različite vrste tehnologija: tablete, virtualne ploče, ali i robote..., koje se mogu koristiti za nastavu, ali i doma za pisanje zadaća, a profesorima bi olakšala pripremu gradiva i komunikaciju s djecom.

- Imam zamisli za više od stotinu aplikacija koje bi upotrebljavali. Tu su aplikacije s knjigama dostupnim u e-obliku, zatim e-Domaća zadaća, e-Bilježnica, e-Matura... One koje su potrebne u svakodnevnoj komunikaciji na satu. No OMIS sadrži i aplikacije poput e-Dobro i e-Donacije pomoću kojih bi svatko u bilo kojem trenu mogao uplatiti novac u školski proračun i tako potpomagati djelovanje neke škole. Najbolje što bi u svakom trenu cijela transakcija bila transparentna. Osim aplikacija, u sustav nastave uveli bismo i francuske humanoidne robote koji bi bili svojevrsna enciklopedija. Stajali bi na hodniku, u knjižnici ili u nekom razredu, a djeca bi ih mogla pitati što god ih zanima tijekom odmora ili interaktivnih vježbi.Škole bi bile opremljene televizorima na kojima bi se prikazivali edukativno-dokumentarni filmovi - koji učenicima koriste za svladavanje gradiva – govori IT stručnjak. Također, mislio je i na motoriku djece koju kritičari digitalizacije u školstvu uvijek povlače kao argument kad im se spomene moderna tehnologija u nastavi.

- Osmislio sam i zabavne igre u kojima bi učenici rješavali problemske zadatke, ali ne sjedeći, nego recimo u timu i aktivno. Mijenjajući lokacije, pišući zadatke, crtajući po virtualnoj ploči... Njihova motorika tako ne bi patila – objašnjava.

Uz to, skinuo bi golem teret djeci s leđa. Teški ruksaci postali bi prošlost. U škole bi išli samo s tabletom u rukama. Sve je obrazložio na više od 400 stranica strategije, koju svaki dan obogaćuje novim sadržajem. Ono najbitnije, za financiranje projekta Bruno bi iskorištavao samo sredstva iz EU, a ako bi se pokazao kao uspješan, prodavali bi ga i drugim zemljama.

- U svijetu ovaj posao radi privatni sektor. Europi je glavni cilj, a konačno i nama treba postati poticanje poduzetništva, što Europska komisija ističe i potiče, pa tako i za obrazovni sektor. U Južnoj Koreji to radi Samsung, u Europi postoje manje tvrtke, ne tako velike i razvijene. Imam gotov projekt u kojem možemo zaposliti naše ljude.

CARNet je predstavio scenarij za digitalizaciju ove godine, scenarije koje smo mi radili u Australiji prije 11 godina, a koje sam ja u našim institucijama pokazivao još 2012. – kaže. OMIS, naglašava, nije samo projekt u kojem bi se zaposlili programeri. Prema prvotnom planu, trebalo bi mu barem 50-ak ljudi različitih zanimanja. Pilot projekt obuhvaćao bi šest škola i stajao 20 milijuna kuna. U Hrvatskoj u kojoj trenutačno na jedno računalo ili tablet sjedi čak 12 učenika u osnovnoj školi ova strategija sve bi preporodila. A što je ključno reći - nije jedina. Obrazovni stručnjaci državi nude svoje znanje, samo ga treba iskoristiti.

- Imamo pametne ljude i projekte te trebamo omogućiti da se pokrenu. Možemo biti napredni kao Švedska ili Estonija, no moramo surađivati. Moramo biti brzi, inovativni i brže prihvaćati promjene. Internet je danas stvorio posve novi život i ako vi nešto ne napravite, napravit će drugi - zaključuje.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje

Idi na 24sata

Komentari 19

  • RobertGrško 22.11.2014.

    Znanje se stiče na dva osnovna načina:predajom i školskom nastavom. Predaja je vrlo efikasna i traje doživotno . Prepoznajemo je što je pesplatna. Školska nastava je organizirana, plaća se, i zato je koristimo za složene misaone aktivnosti. Fakulteti su škole za visoko obrazovanje Misaone aktivnosti koje se ovdje traže vrlo su složene. Mnogi ovo ne razumiju pa pogrešno ocjenjuju rad prosvjetnih radnika a prosvjetni radnici pogrešno ocjenjuju svoj rad i rad inženjera i drugih struka. Traži se bolja strategija obrazovanja. Digitalizacija nastave je najviši doseg savremene tehnike i to je dobro ali ne i dovoljno. Strojevi su nežive stvari a čovjek je živo biće pa je nužna prilagodljivost stroja i čovjeka. U srednjoj školi sa predavao strojeve (elemente strojeva) i primjetio sam da je taj predmet mnogima dosadan.Da bi stvar popravio smislio sam svoju strategiju:efektivno vrijeme nestave podijelio sam u tri dijela; vrijeme kad ja govorim (nastava); vrijeme kad oni govore (ispitivanje i rsprave) i vrijeme rekreacije (mali nogomet ) Meni je bilo dovoljno da učenici ispoštuju moje vrijeme. Stvorena je situacija da sam "ulijevao" znanje u njihove glave dok je sve ostalo postalo nebitno. Gradivo koje se predaje može biti opširno. Tu treba da svako ocijeni što se mora znati a šta treba čuti. Ono što smo čuli i zaboravili isto je vrijedno podsvijesno znanje. Podsvjesno znanje treba ignorirati; ono ne smije utjecati na ocijenu pogotovo kad se radi o gubitku godine.

  • Tony Helinsky 22.11.2014.

    Well done Bruno! Best of luck from Sweden !

  • fenix7777777 22.11.2014.

    U Hrvatskoj to ide ovako: Kada treba platiti - znate mi nemamo novaca Kada nude gratis - znate ne može jer od čega će živjeti knjižare tj naši rođaci koji su vlasnici istih

Komentiraj...
Vidi sve komentare