To je to što me zanima!

Krenuo prvi od 44 nova vlaka: Ima Wi-Fi, a juri čak 160 km/h

Novi vlak ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata, ima i prostor za bicikle, klimu, videonadzor...
Vidi originalni članak

Hrvatske željeznice u promet su pustile prvi moderni elektromotorni vlak za regionalni prijevoz. Vlak je na svoju premijernu vožnju iz Zagreba do Koprivnice krenuo u 14.30 sati.

Na prvu vožnju došli su premijer Milanović, Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije; Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture; Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza; Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar -  Elektroindustrije; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila.   

Vlak je u kolodvor Koprivnica stigao u 16.05 sati. 

"Ovo se ne da usporediti sa starim vlakovima"

Iako nova jurilica u HŽ Putničkom prijevozu može voziti i 160 kilometara na sat, na prvoj vožnji vlak je jurnuo sa 'svega' 120 kilometara na sat. Putnici u njemu bili su oduševljeni.

- Ovo se ne da usporediti sa starim vlakovima. Puno su ugodniji i ljepše je u njima – komentirali su putnici. Jedino se boje da će novi vlak ipak biti premali za sve putnike na toj relaciji, naročito kad se vraćaju s posla predvečer. Kažu, ionako su natiskani kad vozi stari vlak s po šest  vagona, a čini im se da u novi vlak ipak stane i duplo manje putnika.

Za upravljačku ploču prvog novog vlaka stao je dugogodišnji strojovođa i instruktor vožnje Ivan Šandor (52).

- Vozim od 1981. i pravo je zadovoljstvo vozit ovakav vlak. Uvjeti rada su i za 50 posto bolji nego na starim lokomotivama. Sad samo još treba da sredimo pruge pa ćemo se po cijeloj Hrvatskoj vozit sa 120 kilometara na sat – rekao je Šandor.  

GPS govori gdje se nalazite

Novi vlak može postići brzinu od 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle, javlja HŽPP

Putnički prostor je prostran, a u njega su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. 

Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja na stanicama najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa. 

Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prometu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb - Koprivnica te Zagreb - Sisak - Sunja. Tvrtka Končar Električna vozila d.d. gradi 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna.

Vlakovi će u promet biti pušteni tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. 

Idi na 24sata

Komentari 196

  • Bassa_1 14.04.2015.

    Hž je ogroman potencijal i uz malo pameti mogao bi biti profitabilna firma. Samo za primjer u Njemačkoj željeznice voze kamione jer im je to jefitnije nego ići po autocesti, a na taj način se i manje zagađuje zrak.

  • Bassa_1 11.04.2015.

    Podrška ovakvim projektima. Meni je osobno draže se voziti u vlaku nego u autobusu, ali koristim autobus zbog toga što su vlakovi neredoviti i rjetki za linije koje su mi potrebne.

  • Keksolino 10.04.2015.

    Ona baba koja je u vijestima komentirala da je "vlak skučen" poručio bi lijepo da ide u mp3, i da si rezervira grobno mjesto jer samo badave troši kisik na ovoj planeti.

Komentiraj...
Vidi sve komentare