To je to što me zanima!

Istraživanje: Evo što ćemo jesti za Uskrs i koliko ćemo potrošiti

Uskrsni doručak ili ručak planira raditi 78 posto građana. Kada govorimo o štednji prilikom kupnje namirnica za ovogodišnji Uskrs, istraživanje pokazuje kako je udio onih koji planiraju štedjeti iznosio je 59%
Vidi originalni članak

Tri od pet Hrvata planira štedjeti za Uskrs, pokazuje to istraživanje portala Ja TRGOVAC. Uskrsni doručak ili ručak planira raditi 78 posto građana, pokazuje to istraživanje portala Ja TRGOVAc o potrošnji za vrijeme uskršnjih blagdana. 

Uvijek je važno pitanje mjesta odakle će se građani opskrbiti namirnicama za Uskrs pa je tako i ove godine najveći dio kao svoj prvi izbor naveo hipermarkete i velike trgovine, gdje će kupovati dvije trećine njih (66 %), što je za 6 % više nego lani. Iz domaće, vlastite proizvodnje opskrbit će se 17 % građana, jednako kao i prošle godine, a malo su pali supermarketi i male prodavaonice gdje će ove godine kupovati 8 % građana ili 2 % manje nego lani, a jednako toliko ih planira opskrbu obaviti na tržnici samo što je ovdje riječ o značajnijih 4 % pada (lani je na tržnici kupovalo 12 % građana). 

Istraživanje je pokazalo i da će 93 % građana na svom uskrsnom stolu imati kuhana jaja (lani je to bilo 97 %), a slijede mladi luk s 83 % (-1 %) i kuhana šunka s 80 % (-4 %). Nema tu nekih značajnih odstupanja pa ćemo dalje navesti samo udjele ostvarene u ovogodišnjem istraživanju: hren ima 56%, rotkvica 45%, pinca ili sirnica 34%, orehnjača 29%, pečena svinjetina 24 %, pogača i pečena janjetina imaju po 18 %, šunka u kruhu 16 %, purica s mlincima 15% i sarma na kraju 13%.

Kada govorimo o štednji prilikom kupnje namirnica za ovogodišnji Uskrs, istraživanje pokazuje kako je udio onih koji planiraju štedjeti iznosio je 59%, a lani 60%.

Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16%, za kupnju namirnica izdvojiti od 50-70 eura, dok je to lani bilo ipak nešto većih 20% građana. Za razliku od toga, za nemalih 5% porastao je i broj građana koji planiraju izdvojiti znatno veći iznos, od 80-130 eura, kojih ove godine ima također 16%. Potom slijede iznosi od 30-40 eura i 40-50 eura koje će izdvojiti po 14% građana, a njih 11% planira potrošiti nešto više od toga, odnosno od 70-80 eura.

Istraživanje su tijekom veljače 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Idi na 24sata

Komentari 9

  • Hvala bogu jer sam ateist 26.03.2024.

    Primitivni licemjerni katoličkokršćanski mentalitet protjerivanja vjerskih uspomena i praznika kroz probavni trakt. Sve se svodi na kupovinu i zatrpavanje stolova europskom preskupom i lošom hranom i nekvalitetnim lošim ili falsificiranim pićima. Jedino gdje se može kupiti nešto kvalitetnija spiza je u primorskim manjim gradovima i mjestima po otocima ili manjim mjestima po unutrašnjosti gdje ljudi još uzgajaju i prave hranu i pića po tradicionalnim recepturama. Sve ostalo je uvezeno smeće Eurospin, Lidl, Konzum, Tomy i Interšpar kvalitete. 

  • kaius 22.03.2024.

    pojest ću kao i svaki dan,dok sam sit i ništa više

  • Car.Mrgud 22.03.2024.

    U najskupljoj vu...ebini u EU i šire, srednje uskršnje blagovanje (nišeg pretjerano - cuga, klopa, slatkiši u gnijezdo) za četveročlanu obitelj ispod 200 eura možemo sanjati. Rvacka je to, tu dobro jede samo političarski šljam i banditi povezani s njima.

Komentiraj...
Vidi sve komentare