U naletu vlaka na osobni automobil na označenom pružnom prijelazu u Kučan Marofu pokraj Varaždina u subotu u 16,15 sati poginulo je troje ljudi. Neslužbeno doznajemo da su stradali otac (36), majka (30) i 4-godišnje dijete.
- Čuo se jak udarac i tad je uslijedilo glasno struganje po tračnicama. Vlak iz Varaždina za Koprivnicu na ovom dijelu pruge ima ograničenje od 110 kilometara na sat, a uvijek voze oko 100 kilometara na sat. Velika je to brzina pa mu je zato vjerojatno trebalo dugo da se zaustavi. Stanujem u blizini i znam da vlakovi uvijek prilikom dolaska do tih prijelaza glasno trube - rekao nam je jedan mještanin Kučan Marofa.
Vlak je automobil po tračnicama gurao oko 350 metara, sve do drugog pružnog prijelaza u istom selu. Za sada još nije utvrđen identitet žrtava.
- S ovo troje nesretnika, brojka se popela na 17 poginulih na tom pružnom prijelazu koliko ih ja pamtim unazad dvadesetak godina. Žalosno je da nam je obećano da će se postaviti rampa, ali od toga još uvijek ništa - kaže mještanin.
Već nekoliko puta potpisivali peticiju za postavljanje signalizacije
Mještani Kučan Marofa nekoliko su puta potpisivali peticiju za postavljanje odgovarajuće signalizacije na ovaj pružni prijelaz. Navodno su se na istom mjestu mnogo puta događale tragične nesreće. Bivši varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok navodno je 2010. godine rekao kako je grad Varaždin već dao dio novca potrebnog za izgradnju signalizacije, prenosi HTV. Krešimir Grđan iz Hrvatskih željeznica za Dnevnik HTV-a rekao je kako se ne radi o neosiguranom pružnom prijelazu jer postoji Andrijin križ.
- Ovaj prijelaz je u programu osiguravanja u narednom periodu - rekao je Grđan, ali nije znao reći o kojem se točno periodu radi.
HŽ postavljanje rampe ugovara od 2011.
- Što se tiče željezničko-cestovnog prijelaza Kučan Marof 2 (križanje ceste Kučan Marof - Gornji Kučan i pruge Varaždin - Dalj), izvedba radova za postavljanje automatskog osiguranja na njemu (svjetlosno-zvučne signalizacije i polubranika) trebali bi se ugovoriti do kraja 2011. Očekujemo da će novo osiguranje na ŽCPR-u biti ugrađeno u prvoj polovici 2012. godine - objavljeno je na internet stranicama Hrvatskih željeznica u listopadu 2011. godine.
Ljuban: Čekali smo da okopni snijeg kako bi radovi mogli početi
Nikola Ljuban iz HŽ Infrastrukture za Dnevnik 3 HTV-a je rekao kako nije točno da se na istom mjestu dogodilo 17 nesreća, nego dvije od 2005. godine.
- Nova uprava je odustala od projekta osiguravanja ovog prijelaza, ali smo na zahtjev varaždinskog gradonačelnika promijenili odluku i uvrstili ga u prvi rebalans proračuna. Izabran je izvođač radova, a čekali smo da okopni snijeg da mogu početi - rekao je Ljuban. Njegove tvrdnje da je prijelaz osiguran pobio je prometni stručnjak Željko Marušuć.
- Prijelaz je označen, ali nije osiguran. Nažalost, od 1514 pružih prijelaza u Hrvatskoj, njih čak 986 je označeno kao i ovaj, a samo pet posto ima branike - kaže Marušić i dodaje da u slučaju neosiguranog prijelaza kao što je ovaj vlakovi ne bi smjeli voziti brzinom većom od 60 km/h, a tamo prometuju brzinom do 110 km/h.
- Još jednom bih apelirao na sve vozače da stanu kod svakog pružnog prijelaza jer je vlak uvijek brži - naglasio je na kraju Nikola Ljuban iz HŽ-a.