To je to što me zanima!

Nova pravila donose velike promjene za mlade vozače: Stroža su, a bit će i sankcija...

Vozačka dozvola osim u novčaniku bit će i u mobitelu - dostupna u digitalnom obliku dok vam se ne isključi baterija...
Vidi originalni članak

Na europskim cestama je 2024. poginulo oko 19.800 ljudi, 600-tinjak manje nego godinu prije, prema podacima Europske komisije. Cilj je do 2030. broj smrtnih slučajeva na cestama prepoloviti, a kako bi se ubrzao tempo pada postignuta je suglasnost o dopuni Direktive o vozačkim dozvolama. Izmjene se u najvećoj mjeri odnose na mlade te vozače teretnih vozila i autobusa, i stupaju na snagu nakon što ih potvrdi Europski parlament, prenosi HRT. 

Automobili sve moderniji, a tečajevi u autoškolama desetljećima gotovo isti. Da je put do vozačke dozvole potrebno prilagoditi, govori za HRT instruktor Davor Vozab.

AKCIJE NADA, IBIZA I ARMAGEDON Prošvercali su tone droge. Na sudu u Zagrebu odlučuju o pritvoru za 14 uhićenih dilera

- Imamo mi zrele sa 16 godina vozače, a netko nije zreo s 25. Prelako se daju ti liječnički pregledi za koje mi svi tu skupa koji brinemo o sigurnosti smatramo da bi trebali biti malo stroži. Vjerojatno će se morati mijenjati nešto u temelju. Prije svega mislim na način i količinu obuke. Često i na nižim kategorijama, za B kategoriju 35 sati, profesionalne kategorije i tako dalje zna biti puno premalo sati da bi se tu ostvarila kvalitetna obuka - kaže Vozab. 

Radi sigurnosti, mladi će vozači nakon položenog ispita dvije godine biti pod povećalom policije. Za njih će vrijediti stroža pravila i sankcije. A u autoškolama ih očekuje više učenja.

- Važno je da se u autoškolama edukacija prilagodi najnovijim tehnologijama koje se koriste u vozilima da se vozače nauči pravilno koristiti te tehnologije, pravilno rukovati tim tehnologijama, zatim da se vozače nauči pravilno sudjelovati u prometu na način da oni razumiju sve situacije u kojima se mogu naći u prometu - kaže izv. prof. dr. sc. Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti.

Kako navode, vozačka dozvola osim u novčaniku bit će i u mobitelu - dostupna u digitalnom obliku dok vam se ne isključi baterija. Dobna granica za vozače teretnih vozila i autobusa spušta se za 3 godine.

- Pod uvjetom da takve osobe imaju temeljne kvalifikacije, mi takva rješenja već imamo sustavno kroz škole koje obrazuju vozače u okviru zanimanja vozač motornog vozila, ima ih ukupno 21 škola u RH, što znači da već dugi niz godina mi sustavno obrazujemo vozače za takve izazove. U tom smislu neće biti nikakvih posebnih promjena, što se tiče RH - kaže dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a. Jer u Hrvatskoj se o većini toga iz Direktive, poput polaganja teorijskog dijela ispita prije praktičnog, vodi računa još od 90-ih, kaže nam Alispahić, zbog čega je naša zemlja naprednija od nekih članica EU-a.

Idi na 24sata

Komentari 8

  • kaius 12.04.2025.

    obavezno i barem 3 sata u autoškoli da imaju slušalice na uši i slušaju ponavljanje : ne gleda se u mobitel dok se vozi....................

  • listovača 12.04.2025.

    Može li mi netko objasniti zašto sve češće imamo instruktore koji jedva da imaju 20 000 km na kotačima? Isto tako želim pojašnjenje zašto mladi vozači uče, recimo parkiranje još 5-10 godina nakon polaganja. Zašto ista prometna pravila imaju kriterija koliko i "poznatih" faca. Zašto se ne zaustavlja, a ako se i zaustavi političar ili njegovo čedo onda nema postupanja? Dakle, postrožiti kriterije za sve članove auto škola. Eksplicitno poštovati zakone, a to je moguće ako se iz policije izbaci politika i tada novi vozači neće morati završiti faks da mogli voziti i dizati dugogodišnji kredit za vozački.

  • slavonika 12.04.2025.

    instruktor trazi da se poveca broj sati instrukcije zbog love a ne zbog znanja

Komentiraj...
Vidi sve komentare