Vozačka dozvola osim u novčaniku bit će i u mobitelu - dostupna u digitalnom obliku dok vam se ne isključi baterija...
News
Komentari 8
Vozačka dozvola osim u novčaniku bit će i u mobitelu - dostupna u digitalnom obliku dok vam se ne isključi baterija...
Na europskim cestama je 2024. poginulo oko 19.800 ljudi, 600-tinjak manje nego godinu prije, prema podacima Europske komisije. Cilj je do 2030. broj smrtnih slučajeva na cestama prepoloviti, a kako bi se ubrzao tempo pada postignuta je suglasnost o dopuni Direktive o vozačkim dozvolama. Izmjene se u najvećoj mjeri odnose na mlade te vozače teretnih vozila i autobusa, i stupaju na snagu nakon što ih potvrdi Europski parlament, prenosi HRT.
Automobili sve moderniji, a tečajevi u autoškolama desetljećima gotovo isti. Da je put do vozačke dozvole potrebno prilagoditi, govori za HRT instruktor Davor Vozab.
- Imamo mi zrele sa 16 godina vozače, a netko nije zreo s 25. Prelako se daju ti liječnički pregledi za koje mi svi tu skupa koji brinemo o sigurnosti smatramo da bi trebali biti malo stroži. Vjerojatno će se morati mijenjati nešto u temelju. Prije svega mislim na način i količinu obuke. Često i na nižim kategorijama, za B kategoriju 35 sati, profesionalne kategorije i tako dalje zna biti puno premalo sati da bi se tu ostvarila kvalitetna obuka - kaže Vozab.
Radi sigurnosti, mladi će vozači nakon položenog ispita dvije godine biti pod povećalom policije. Za njih će vrijediti stroža pravila i sankcije. A u autoškolama ih očekuje više učenja.
- Važno je da se u autoškolama edukacija prilagodi najnovijim tehnologijama koje se koriste u vozilima da se vozače nauči pravilno koristiti te tehnologije, pravilno rukovati tim tehnologijama, zatim da se vozače nauči pravilno sudjelovati u prometu na način da oni razumiju sve situacije u kojima se mogu naći u prometu - kaže izv. prof. dr. sc. Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti.
Kako navode, vozačka dozvola osim u novčaniku bit će i u mobitelu - dostupna u digitalnom obliku dok vam se ne isključi baterija. Dobna granica za vozače teretnih vozila i autobusa spušta se za 3 godine.
- Pod uvjetom da takve osobe imaju temeljne kvalifikacije, mi takva rješenja već imamo sustavno kroz škole koje obrazuju vozače u okviru zanimanja vozač motornog vozila, ima ih ukupno 21 škola u RH, što znači da već dugi niz godina mi sustavno obrazujemo vozače za takve izazove. U tom smislu neće biti nikakvih posebnih promjena, što se tiče RH - kaže dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a. Jer u Hrvatskoj se o većini toga iz Direktive, poput polaganja teorijskog dijela ispita prije praktičnog, vodi računa još od 90-ih, kaže nam Alispahić, zbog čega je naša zemlja naprednija od nekih članica EU-a.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+