To je to što me zanima!

Novi pristup: Đake zanima što je jeo pračovjek, a ne datumi

Edukativni videomaterijali: Zanimljiva video predavanja profesora povijesti Gorana Đurđevića (27) iz Požege na YouTubeu su hit među učenicima osnovnih škola
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Goran Đurđević (27) omiljen je učitelj među učenicima Osnovne škole “Antun Kanižlić” iz Požege u kojoj radi od 2013. godine. Kako učenicima od petog do osmog razreda predaje povijest, odnedavno je s prijateljem i susjedom Darkom Taborskim počeo snimati edukativne videomaterijale koji su povezani s nastavnim gradivom.

Videomaterijale potom objavljuju na YouTubeu, a dosad su ih na svojem kanalu postavili četiri. Trenutačno je, kaže nam Đurđević, u pripremi još sedam videa koji se montiraju.

- Zasad snimamo za pete i sedme razrede, a uskoro ćemo početi i s gradivom za šeste razrede, dok ćemo do ljeta isto učiniti i za osme. Ideja nam je bila olakšati djeci gradivo iz povijesti kako bi ga mogli sami svladati gledajući naša predavanja. U ovom projektu nas je ohrabrio i podržao prijatelj i matematičar Toni Milun jer sam nisam imao hrabrosti stati pred kameru – opisao nam je Goran, koji je prije dvije godine u Zadru završio studij povijesti i arheologije. Poučne videomaterijale ograničili su na trajanje u prosjeku od pet minuta podijeljenih u tri dijela. U prvom dijelu se učenicima predstavlja predavač, u drugom je glavni dio gdje se ukratko objasne najvažnije stvari ovisno o nastavnoj jedinici koja se obrađuje, dok se u trećem dijelu učenicima postavljaju pitanja. Videa snimaju na različitim lokacijama u cijeloj Požegi, a dosad su snimali od gradske knjižnice i čitaonice pa do katedrale, kafića i gradskog muzeja.

- Gradivo koje obrađujemo biramo po kurikulumu. Kolege su počele videa koristiti u nastavi i djeca su zadovoljna. Najvažnije je da video mogu u bilo kojem trenutku zaustaviti ili ponoviti kako bi zapisali ono što ih zanima. Osobno ih zasad nisam puštao na nastavi, ali u budućnosti i to planiram – rekao nam je požeški povjesničar. Otkrio nam je kako ga i ostale kolege u susjednim školama ohrabruju i podupiru te kako mu je cilj da mu se uskoro pridruže u snimanju. Cilj je u video uključiti i učenike tako da će postavljati pitanja predavačima, ali i oni njima te kako bi igrokazom pokušali dočarati pojedina povijesna razdoblja. Đurđević smatra kako je u knjigama iz povijesti za osnovne škole previše datuma koji su nepotrebni te kako se povijest većinom podučava na potpuno krivi način.

- Traži se učenje napamet datuma, mjesta ili povijesnih ličnosti. To učenicima nije zanimljivo niti korisno. Dosadno im je i tako stječu odbojnost prema povijesti kao nastavnom predmetu. Iz iskustva tvrdim da moje učenike puno više zanima kako su se ljudi odijevali primjerice u 18. stoljeću ili što se jelo u pretpovijesti – kaže nam Požežanin. Đurđevićeva predavanja na YouTubeu sve su gledanija, a učenici koji imaju bilo kakva pitanja ili nejasnoće mogu im se javiti na e-mail adresu zanimljiva.povijest@gmail.com ili na Facebook stranicu.

Deset stvari koje svaki učenik treba znati iz povijesti

1. Francuska revolucija - Promijenila je svijet, ukinula dotad postojeći društveni poredak i nakon nje više nije bilo podjela na bogate i siromašne

2. Prvi svjetski rat - Dotad je bio najveći rat u povijesti koji je odnio najveći broj žrtava

3. Bacanje nuklearne bombe na Hirošimu i Nagasaki - Izazvalo je veliku promjenu u čovječanstvu, a nakon toga je postalo normalno nekoga ubiti i uništavati

4. Rimsko Carstvo - Golemi napredak u svakodnevnom životom ljudi. Sagrađeni su vodovodi, terme, kupaonice, ceste i slično

5. Razvoj čovjeka - Važno je da učenici shvate da nismo oduvijek bili ovakvi na planetu i da se čovjek postupno razvijao

6. Predkolumbovske civilizacije - Inke, Maje i Azteci jer je ustaljeno razmišljanje kod djece da ništa prije Kolumba nije bilo vrijedno, a te su civilizacije dokaz da su gradile čuda i živjele u teškim uvjetima

7. Povijest nije samo politika - Povijest su i emocije, ideje, odnosi među ljudima, pa tako postoji i povijest frizura, povijest Jamesa Bonda, povijest mode i slično

8. Politički sustav i demokracija - Djeca trebaju razviti kritičko razmišljanje o tome što se dogodilo u zemljama koje nisu imala demokraciju

9. Fašizam i komunizam

10. Humanizam - Shvatiti da se kroz povijest treba razviti ljubav prema čovjeku i njegovanje različitosti

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • Chelavi 14.11.2015.

    e djeco draga on je bar imo sta jest..a mi sta smo jeli jeli smo samo to i vas ne zapadne

  • dkmjnn 12.11.2015.

    Obožavam povijest, posebno grčku i rimsku mitologiju. Ja sam, ustvari, nesuđeni profesor povijesti, ali zbog novca nikada mi nije pružena prilika za studiranjem. Ali oduvijek mrzim pamtiti datume. Mislim da je forsiranje datuma totalna glupost. Pozdravljam način učenja ovog mladog čovjeka i nadam se da će i ovi zadrti, stari profesori prihvatiti njegov način predavanja i razmišljanja.

  • shamec 11.11.2015.

    Zato djeca i jesu sve gluplja i znaju sve o kompjuterima i mobitelima,modi i celebritima,a misle da je rimsko carstvo čokolada iz Kraša, da je Hirošima japanski motor,da je Obama košarkaš LA Lakersa itd..

Komentiraj...
Vidi sve komentare