To je to što me zanima!

Novi sustav naplate cestarina gradit će Česi, rok dvije godine. Naplatne kućice idu u povijest

Novi sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila; nema zaustavljanja na naplati čime se povećava protočnost prometa, kaže HAC. Novac je osiguran kroz plan oporavka
Vidi originalni članak

Hrvatske autoceste objavile su u petak odluku o odabiru izvođača za novi sustav naplate cestarine i nabavu rezervne opreme.

U postupku pregleda i ocjene odabrana je ekonomski najpovoljnija ponuda Zajednice ponuditelja SkyToll, a. s. Bratislava, Slovačka i TollNet a.s., Prag , Češka, s cijenom ponude bez PDV u iznosu od 79.913.480,52 eura s rokom dovršetka radova od 24 mjeseca od sklapanja ugovora, navodi se.

Inače, u nadmetanju je bilo deset ponuda.

Novi sustav naplate cestarine koristit će dvije postojeće i u svijetu provjerene tehnologije:

  • DSRC tehnologija (radijska komunikacija na 5,8 GHz) za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja;
  • ALPR tehnologija (prepoznavanje registarskih pločica vozila) za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila.

Novi sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila; nema zaustavljanja na naplati čime se povećava protočnost prometa, kaže HAC.

Sredstva za uvođenje novog sustava naplate cestarine, a koji će biti uveden na svim autocestama u Hrvatskoj (autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj), osigurana su kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Rok za žalbe deset dana

Od današnje objave ide žalbeni rok od 10 dana na ovu odluku, a potom i žalbeni proces, ako će biti prigovora. Tek nakon toga bi mogli uslijediti potpisi i rokovi za izvedbu projekta.

To znači da bi dovršetak projekta mogli vidjeti negdje 2026. godine.

Zna se da bi se novi sustav trebao uvoditi u fazama, no nije poznato koja bi autocesta trebala prva dobiti novi sustav naplate.

Kako radi sustav

Novi sustav naplate cestarine temelji se na slobodnom protoku vozila u više voznih trakova (multi lane free flow - MLFF) s kombinacijom DSRC-a (namjenska kratkodometna komunikacija, frekvencija 5,8 GHz - ENC) i ALPR-a (automatsko prepoznavanje registarskih pločica kamerama).

Oba načina korisnicima omogućuju slobodni protok bez zaustavljanja. Korištenje ENC-a bit će obavezno za teška vozila (kao i u Austriji, Sloveniji). Korisnici lakih vozila imat će mogućnost izbora: ENC ili očitanje registarskih oznaka.

Novi sustav naplate cestarine uključuje jedinice za mobilni nadzor s ciljem smanjenja i ograničenja broja prekršitelja. Vozila za mobilni nadzor opremljena su antenom, kamerama i računalom za detekciju i zaustavljanje prekršitelja.

Sam sustav u realnom vremenu razmjenjuje podatke na cijeloj mreži dionica autocesta, a središnja jedinica za nadzor i obradu podataka nalazit će se u HAC-u. Tu će se obrađivati podaci koje očitavaju portali na cestama.

Građani će sami birati između ENC-a ili očitavanja tablica, a ENC je puno moderniji od aktualnog. Registraciju će moći obaviti online, a plaćat će se po kilometraži.

Taj moderniji ENC je prilagođen i skenirajućim rampama s većim protokom, a može se i koristiti u više vozila. U drugoj opciji tablice možete povezati sa svojim bankovnim računom. To je i najjednostavnije rješenje.

Ista procedura bit će i za turiste koji će također moći uzeti ENC ili očitavanje tablica. 
 

 

Idi na 24sata

Komentari 72

  • LoveGirl21 04.02.2024.

    Ocijenite moju 18+ golu fotografiju - - -> NU21.FUN

  • Fritula 03.02.2024.

    Dajte ljudi izađimo na ceste i blokirajmo ovo sranje. Zašto nemamo godišnje vinjete od 100 eura kao sve normalne zemlje? Zašto moramo 100 eura platiti od Splita do Osijeka i nazad? Trebamo vinjete i točka. Ovo je pljačka

  • Miške 03.02.2024.

    Kad vam počinju krađe sa računa

Komentiraj...
Vidi sve komentare