To je to što me zanima!

Otkrili uzrok pada zrakoplova u Pakistanu: Pilot je zanemario upute za slijetanje kontrole leta

Zrakoplov Airbus A320 na letu iz Lahorea za Karachi srušio se 22. svibnja pri pokušaju slijetanja nakon što su piloti prijavili da su im otkazala oba motora. U zrakoplovu je poginulo 97 ljudi
Vidi originalni članak

Pakistanska agencija za zrakoplovstvo objavila je da je pilot putničkog zrakoplova kompanije Pakistan International Airlines (PIA), koji se srušio u stambenu četvrt Karachija prošlog mjeseca, zanemario upute za slijetanje kontrole leta, rekao je glasnogovornik te kompanije u srijedu.

Zrakoplov Airbus A320 na letu iz Lahorea za Karachi srušio se 22. svibnja pri pokušaju slijetanja nakon što su piloti prijavili da su im otkazala oba motora. U zrakoplovu je poginulo 97 ljudi, a dvoje je preživjelo, dok je na tlu poginula najmanje jedna osoba.

POGLEDAJTE VIDEO: Pad aviona u Pakistanu

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Prva izvješća ukazivala su da je avion oštetio motore na uzletno-sletnoj stazi pri prvom pokušaju slijetanja kada je, kako izgleda, prestrmo i prebrzo prišao stazi. U pismu poslanom PIA-i, pakistanska Agencija za civilno zrakoplovstvo je rekla da je kontrolor leta dva puta pilotu rekao da prekine slijetanje no on to nije poslušao. 

Dva puta upozorili pilota

Prilikom slijetanja brzina zrakoplova bila je iznad dopuštene za tu stazu, rekao je kontrolor. Zrakoplov se potom digao sa staze i srušio na četvrt Model Colony, stoji u pismu. 

- Da, primili smo pismo - potvrdio je agenciji Reuters voditelj komunikacija PIA-e Abdullah Hafeez Khan, no nije želio komentirati pojedinosti.

ISTRAGA NAPREDUJE Pronašli i drugu crnu kutiju iz pakistanskog zrakoplova

Primijećeno je da je zrakoplov bio previsoko za prilaz pisti na 100 kilometara istočno od Karachija no pilot je bio uvjeren da je spuštanje odgovarajuće, kaže se u pismu. Pilot je dva puta upozoren.

Pakistanski ministar za zrakoplovstvo Ghulam Sarwar Khan je rekao da će prvo izvješće o nesreći biti predstavljeno parlamentu 22. lipnja.

'Pilot nije prijavio da se oprema ne otvara'

Stručnjaci za sigurnost u zrakoplovstvu kažu da nesreće obično imaju više uzroka te da je prerano za utvrditi razloge ove nesreće, najteže u Pakistanu od 2012. godine. 

- Zrakoplov je prvo udario u telekomunikacijski toranj i zatim pao preko kuća - kazao je jedan od svjedoka nesreće.

Ministar Khan rekao je nakon nesreće novinarima da su motori aviona dotaknuli tlo tri puta pri prvom pokušaju slijetanja.

- Pilot nije javio da se njegova oprema za slijetanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotaknuo tlo - rekao je Khan.

PAD ZRAKOPLOVA Airbusovi stručnjaci stigli u Pakistan: Istražit će nesreću

- Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini... Kontrolni toranj ga je informirao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu - rekao je Khan u danima nakon nesreće, dodavši da je pilot odgovorio: "Snaći ću se."

Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom pokušaju slijetanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je, prema portalu liveatc.net, koji je i ranije objavljivao snimke iz zrakoplova, kontroli leta rekao da su avionu otkazali motori. 

- Vraćamo se, ne rade nam motori - čuje se na snimci koju je objavio taj portal.

Crne kutije idu na analizu

BEA, agencija za zrakoplovne nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vodstvom Pakistana, preuzela je snimke komunikacija iz zrakoplova.

"Cockpit Voice Recorder" (CVR), koji bilježi razgovore pilota, buku u zrakoplovu i sve alarme, pronašli su na mjestu nesreće istražitelji pakistanskog ureda za istraživanja nesreća (AAIB).

TRAGEDIJA U PAKISTANU Cijelu noć uklanjali ruševine, u padu aviona pronašli 97 tijela

Drugi snimač leta, "Flight Data Recorder" (FDR), koji bilježi sve parametre leta (brzinu, visinu, rad motora, putanju, itd. ) pronađen je i predan pakistanskim istražiteljima.

Dvije crne kutije upućene su u Francusku na analize u laboratorij BEA-e. (bt)

Idi na 24sata

Komentari 4

  • gordi 04.06.2020.

    Pilot je bio previsoko na cca 30 km od piste, umjesto na 7000 feet bio je na 10 000 feet i kontrola ga je upozorila na to, drugo upozorenje gdje bilo je na cca 18 km od piste di je bio na visini od 7000 feet umjesto na 3000 feet i zadnje na 10 km od piste gdje su mu savjetovali "go around".... kapetan je ignorirao upozorenja kontrole leta i govorio da je oke i da je zadovoljan visinom. Uz sve to avion je letio prebrzo a airbus ima sigurnosni sustav koji mu ne dozvoljava da spusti kotače ako leti iznad dozvoljene brzine za spuštanje kotača, jer postoji opasnost da otpor zraka ošteti podvozje, kotače, strukturu, tako da piloti nisu ni primjetili da im se podvozje nije spustilo već su nastavili u slijetanje. Kapetan kad je shvatio da mu podvozje nije spušteno, bilo je kasno, postrugao je motorima po pisti i najvjerojatnije nanio takvo oštećenje motorima da je probušio spremnik ulja i hidrauliku, kad je postrugao motorima po pisti, onda je odlučio napraviti "go around" međutim ubrzo je ostao bez ulja u motorima i hidraulike što je rezultiralo time da se motori ugase... bez potiska se jednostavno srušio...

  • Stevica.Horvat 04.06.2020.

    Da je upravljao Boeingom, optužili bi avion.

  • SamoJedanPoljubac 04.06.2020.

    Vrlo cudna odluka kapetana. Ukoliko je ovo sto je sad objavljeno pravi uzrok pada kapetan je tesko pogrijesio. Umjesto da otkaze slijetanje i napravi normalni GO AROUND on je forsirao i to je dovelo do tragedije. Takvu odluku je tesko shvatiti jer se kosi sa svim redovitim procedurama u zrakoplovstvu. U ovom izvjescu je malo cudno to sto kazu da je avion bio previsok kad je bio udaljen 100 km od piste. Pa ne idu avioni u finale 100 km od piste niti je promet u Karachiu toliko gust. Serene je ipak bolja kompanija od PIA, a i neki njihovi postupci zacudjuju.

Komentiraj...
Vidi sve komentare