To je to što me zanima!

Otvoreno pismo radnika ZTC-a: 'Ozbiljno je, sustav održavanja aviona je pred urušavanjem...'

Radnici Zrakoplovno-tehničkog centra upozoravaju na iznimno ozbiljnu situaciju u radu. Kako kažu, nadolazeće ljeto i sezona požara će biti teški
Vidi originalni članak

Djelatnici Zrakoplovno-tehničkog centra (ZTC) obratili su se redakciji 24sata otvorenim pismom, a u kojemu je, kako kažu, sadržan stav mehaničara, inženjera i ostalih djelatnika usko vezanih uz rad na samim zrakoplovima i helikopterima te mu je cilj da se napokon čuje i njihova strana priče. U privitku su dostavili i potpise djelatnika koji žele skrenuti pozornost na izuzetno ozbiljnu situaciju. 

Sadržaj otvorenog pisma prenosimo u nastavku:

"Zrakoplovno-tehnički centar (ZTC), jedina tvrtka u Hrvatskoj koja se, između ostalog, bavi održavanjem protupožarnih zrakoplova i ostalih letjelica kojim operira HRZ, nalazi se pred urušavanjem. Za par mjeseci doći će ljeto i sa njima požari, a neće biti zrakoplova da ih ugase.

Prilikom svojeg osnutka 2010. godine, ZTC je imao velike planove. Ideja je bila da se uz daljnju podršku prema HRZ-u izađe na civilno tržište koje bi osiguralo daljnji rast i prosperitet tvrtke.

Dogodilo se upravo suprotno.

OTVORENO PISMO Samostalni sindikat radnika: Radnici ZTC-a spremni na štrajk, očekuju razgovor s nadležnima

U maniri lošeg i nezainteresiranog gospodara, na čelo predsjednika uprave nikad se nije postavio čovjek s iskustvom iz realnog sektora koji bi imao snage i volje provesti unutarnje uređenje tvrtke i dovesti strane zrakoplove. MORH je godinama postavljao umirovljene časnike, debelo podkapacitirane za taj posao. Nerijetko su to bili ljudi koji ne znaju engleski jezik ili se čude kako visok račun za struju ima tvrtka. Ljude koji nisu u stanju donijeti vlastite odluke nego redovito idu u MORH 'po svoje mišljenje'. Radi li se o namjernom i planskom gašenju tvrtke ili čistoj nesposobnosti, ne znamo.

Tvrtka nakon skoro 15 godina nije donijela sistematizaciju, pošten pravilnik o plaćama sa jasnim i transparentnim uvietima (trenutno se plaće dijele po ključu tko se kome više sviđa).

Trenutno, situacija je da je sustav održavanja zrakoplova pred urušavanjem.

Predsjednik uprave je dopustio da mu kvazi-manageri (koji se dovode zbog debelih političkih zaleđa), koji gledaju isključivo svoj interes, vode tvrtku, imaju totalnu slobodu kod kreiranja politike firme, dodjeljivanja (sebi) plaća i nagrada (bez ikakvog pravilnika) i planiraju obujam radova bez kalkulacije isplativosti.

Dovodi ljude na izmišljena i potpuno nepotrebna radna mjesta, za vrlo visoke plaće. Nije voljan istražiti brojne sumnjive financijske odluke i moguće malverzacije koje prazne bazen s mukotrpno zarađenim novcem. Radionice, opremljene i sposobne kao u rijetko kojoj tvrtki u Hrvatskoj, zjape prazne jer im nije sposoban donijeti posao.

A za to vrijeme, baza ljudi koji svojim radom i zalaganjem pune taj bazen, mehaničari, inženjeri i ostali djelatnici neposredno uključeni na rad na zrakoplovu, odlaze iz ZTC-a.

Plaće koje primaju su ne samo debelo ispod prosjeka u zrakoplovnoj industriji, nego su ispod prosjeka države i ne osiguravaju dostojanstven život radnika i njihovih obitelji.

Kako čovjek koji radi kao iskusni mehaničar na zrakoplovu Canadair ili Air Tractor, može imati plaću manju od 1000€ neto i biti zadovoljan?

ZDRAVKO KLANAC Šef ZTC-a najavio kaznene prijave protiv mehaničara: 'Jel bi vi bili sretni da se ja ubijem?'

Jedino što želimo je da se tvrtka napokon uredi na način kao što su uređeni i ostali sustavi sličnog tipa kojima upravlja država (Croatia Airlines, Helikopterska jedinica MUP-a, Direkcija za upravljanje službenim vladinim zrakoplovom).

Mehaničari i inženjeri odlaze u ostale hrvatske i inozemne tvrtke za višestruko veću plaću, bez želje da se ikad vrate. Na oglase za posao, znajući za loše financijske uvjete i izobličen sustav vrijednosti i međuljudskih odnosa u tvrtki, javljaju se podkapacitirani mehaničari ili izuzetno mladi bez ikakvog iskustva čiji rad na zrakoplovu treba biti pod stalnom kontrolom iskusnih mehaničara. Kojih u ZTC-u više praktički više ni nema. Sve to ozbiljno ugrožava sigurnost letjelica koje izlaze iz ZTC-a.

Perspektivni mladi mehaničari dolaze samo da bi skupili 2-3 godine iskustva koji je uvjet za dobivanje civilne dozvole, te nakon toga odlaze dalje. Stariji koji broje mjesece i dane do mirovine više nemaju na koga prenijeti svoje znanje. A iskusni, samostalni mehaničari mogu se nabrojati na prste dvije ruke.

A svi kolektivno gledamo, potpuno letargični od dugogodišnjeg podcjenjivanja, omalovažavanja i nebrige, kako se ZTC polako, ali sigurno gasi. Ljeto koje dolazi biti će izuzetno teško za našu obalu", stoji u otvorenom pismu.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Zagy91 07.03.2024.

    Tako je apsolutno u svakom državnom “preduzecu” treba dovesti profesionalni management i otpustiti pola ljudi no to neće ovi koji su ih doveli…neka im se daju otpremnine samo neka ih se makne da ne rade štetu 

  • aingemahtec 07.03.2024.

    Taman tempirano kad nam stižu rafali al dubro budu nam ih pakistanci servisirali

  • istina i bog 07.03.2024.

    nažalost istina. uhljeb do uhljeba . ministar nije napravio ništa iako je pompozno najavio velike smjene i svjetlu budučnost. pa pobogu nekakva glasnogovornica ima 60% veču plaču od glavnog licenciranog mehanićara. uprave sve istrošene vojne osobe bez dan iskustva u firmama. a i sukob interesa jer oni brane ineresa HRZ a a našim novcm dobro žive. pa direktore ko je kriv i za ekocid.

Komentiraj...
Vidi sve komentare