To je to što me zanima!

Ovaj brod sagradila je hrvatska pamet. Vlasnik bi još 5 takvih?

Taj kruzer je dijete Uljanika i želim vjerovati da to nije to posljednji brod iz pulskog škvera. Međutim, na žalost, još uvijek od Vlade niti slova, ogorčen je bivši član NO Samir Hadžić
Vidi originalni članak

Polarni kruzer je zadnji brod koji je prije proglašenja stečaja porinut s navoza na Uljanikovu otoku i prvi koji je, unatoč stečaju, dovršen u Puli. Vrijednost se procjenjuje na oko 200 milijuna eura, a u more je porinut nakon prve najave štrajka u Uljaniku, krajem siječnja prošle godine. Zanimljiva je činjenica da će kuma broda 10. rujna u New Yorku biti oskarovka Helen Mirren. Tu vijest objavio je predsjednik uprave kompanije Glen Moroney.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Opremljen je i mini podmornicom te dva helikoptera za istraživanja. Iako i većina radnika smatra da je kruzer posljednji brod koji će izaći iz škvera u gašenju i da su se sirene u subotu po posljednji puta oglasile, bivši član NO Samir Hadžić nada se da nije tako.

- Taj kruzer je dijete Uljanika, i želim vjerovati da to nije to posljednji brod iz pulskog škvera jer je vlasnik zainteresiran za gradnju još 5 brodova vrijednih 800 milijuna eura. Međutim, unatoč svim našim nastojanjima da država prepozna potencijal, na žalost  još uvijek od Vlade niti slova - ogorčen je Hadžić.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Oko 450 Uljanikovih radnika gradilo je posljednji kruzer tri godine. On predstavlja dijete Uljanika na kojem su radnici sate, dane i mjesece proveli u njegovoj izgradnji. Uljanikovci su radili sve, od rezanja limova, skladištenja, predmontažu i montažu, sve po fazama. Kooperanti su došli tek pred kraj kada je uslijedila faza opremanja broda. Volio bih da to nije posljednji brod koji napušta pulski škver, ali obzirom da Vlada nema nikakvog interesa za daljnji nastavak rada, mislim da je to zadnji brod - kazao je sindikalist Boris Cerovac. Radnici na društvenim mrežama pišu da je taj kruzer zapravo simbol jednog teškog i nesretnog vremena za Uljanik. Bivši radnik Uljanika, Davor Baljak (45) pune tri godine radio je kao projektant na tom brodu.

- To je moja divna beba na kojoj sam radio kao tehnolog-projektant. To je bio pravi izazov jer sam učio te istovremeno surađivao sa raznim svjetskim firmama po pitanju visoke tehnologije. Neću ga na žalost vidjeti kako odlazi iz Pule jer moram raditi.Nakon punih 16 godina provedenih u pulskom škveru morao sam u prosincu prošle godine otići zbog kredita. Sada iznajmljujem glisere za prijatelja u Medulinu jer raditi se mora, a krediti se platiti moraju. Najgore mi je bilo kada sam radeći na tom kruzeru bio svjedokom kašnjenja. Kasnila je oprema broda i svi smo se pitali kako završiti brod kad oprema kasni. Uspjeli smo na kraju. Njega su izgradile ruke uljanikovaca - rekao je Baljak.

Kruzer Scenic Eclipse dizajniran je da pruži nezaboravan luksuzni doživljaj za 237 putnika na putovanju na Arktiku i Antarktiku a iz Uljanika otišao je za Maltu. Dužine je 168 metara, širine 21,5 metara i izgrađen je u skladu s najnovijim ekološkim standardima. Brod ima čak 6 zvjezdica, a namijenjen je za najvišu klasi putnika koji će uživati u 114 luksuzno opremljenih kabina, a za posadu je predviđeno 138 kabina. Nakon što kruzer ode iz Uljanika, u njemu ostaju još dva broda , jaružar i stočar koji bi se mogli dovršiti u škveru, a hoće li se to obistiniti, za sada nije poznato.


  

Idi na 24sata

Komentari 107

  • gordana.pacek@gmail.com 22.10.2019.

    Cim je ona kuma to nije moglo krenut na dobro.

  • syzf600 29.07.2019.

    kakvi lažovi,kaze kooperanti su tek dosli na kraju na opremanje broda,a sve kooperanti i varili,i farbali brod posto to gospoda u uljaniku nisu htjeli radit tako los posao

  • kalafat123 28.07.2019.

    Projekt nije plod hrvatske pameti, ali realizacija jeste. Zbog tog Uljanik i ide na bubanj.

Komentiraj...
Vidi sve komentare