To je to što me zanima!

Radnici ogorčeni i optužuju: Namjerno su uništili Rafineriju

Stožer za obranu Rafinerije tvrdi da se polako zaustavljaju svi pogoni te će tvornica za 10-ak dana prestati sa preradom. Ne vjeruju u očuvanje radnih mjesta
Vidi originalni članak

Pitajte čelnike Rafinerije gdje su oni milijuni tona nafte koji su svake godine dolazili riječnim tegljačima. Ma nisu nikad ni došli u Sisak, tvrde očajni radnici koje smo u četvrtak sreli pred Rafinerijom nafte Sisak nakon što su potrošene zadnje zalihe nafte i nakon što je njihov pogon prestao raditi.

Nakon što je Ina “privremeno” obustavila preradu nafte u sisačkom pogonu, među gotovo 800 radnika uvukli su se apatija i očaj. Više nemaju volje ni stati pred kamere i razgovarati, a jedan od radnika nam je rekao da je očito što će se dogoditi, no da oni, radnici, neće tako lako prijeći preko toga.

'Jedina šansa nam je rad u inozemstvu'

- Ajde recite mi, što ćemo mi ako se Rafinerija zatvori? Kamo da idemo? Jedina šansa nam je rad u inozemstvu - rekao je radnik Toni Nezirović.

Željko Grgurinović/24sata Toni Nezirović

Stožer za obranu Rafinerije od uprave traži Plan prerade za 2015. godinu. Prema trenutačnom planu, plana nema. Ministar Vrdoljak i mađarski dužnosnici tvrde da odluke o zatvaranju Rafinerije nema te da je riječ o samo privremenoj obustavi proizvodnje. 

Štern: Za sisački pogon više nema nade

No stručnjak Davor Štern je rekao kako je jasno da za sisački pogon više nema nade.

- Trenutačno je zatišje. Zaustavljaju se preradbeni primarni i sekundarni pogodni, koji će se za desetak dana potpuno obustaviti - rekao je glasnogovornik sisačkog stožera Zvonimir Mikloš.

Jedan od radnika, koji se bavio antikorozivnom zaštitom, objasnio nam je da je riječ o osjetljivu pogonu, koji se može oštetiti ako se postrojenja svako malo pale ili gase.

- To vrlo dobro znaju i u Ini i u MOL-u. Ako se to često radi u tako kratkom roku, deseci kilometara cijevi će korodirati i bit će upitna isplativost rekonstrukcije. Ali to rade da namjerno unište Rafineriju - rekao je radnik.

Problemi od 2003.: Mađari lagali da će obnoviti pogon?

Nikola Ćutuk/Pixsell

Mađarski MOL je planovima o obnovi, prvo sisačke, a potom i riječke rafinerije, fascinirao domaće političare i naftaše. No nije učinio ništa. Vlada je u listopadu prošle godine rekla da se protivi zatvaranju, no sad ne želi izričito reći što će biti s Rafinerijom. Otpremnine su, navodno, već spremne.

Idi na 24sata

Komentari 86

  • tiha voda_492 16.01.2015.

    Tko vam je kriv sto ste glasali za HDZ ili SDP :p

  • brazzer 16.01.2015.

    Na žalost znamo kud je politika svih Vlada dovela INAu. Ali evo, ne razumijem ove ljude koji se u komentarima obrušavaju na radnike koji će ostati bez posla? Pa gdje je vama ljudima moral, čast, ljudskost?

  • maskmaker 16.01.2015.

    Ne kužim čuđenja, a svi su se polakomili prodati dionice MOL-u...pa ovu državu su uništili političari do te granice da povratka nema...A za Sisak već i ptice na grani znaju da se gasi i da tu pomoći nema. Jer hrpa menađera u INI i onih koji su kao na Hrvatskoj strani rade u korist Mađara i u svoju osobnu korist...Žmukleri od kada je INE, Crosca, STSI-a...i ostalih firmica...

Komentiraj...
Vidi sve komentare