To je to što me zanima!

Smrznuti brzinomjeri uzrok su pada zrakoplova kod Moskve?

Ako su te sonde prekrivene ledom ili prljavštinom, pilot može dobiti netočne podatke o brzini, što može prouzročiti pad zrakoplova ako leti presporo, ili pak njegovu deformaciju ako leti prebrzo...
Vidi originalni članak

Dva dana nakon nesreće ruskog Antonova blizu Moskve, crne kutije iz zrakoplova progovorile su u utorak, otkrivajući da su se možda zamrznuli brzinomjeri Pitot koji su se spominjali i kao uzročnik nesreće na letu Rio-Pariz 2009. kada su zbunili pilote.

Putnički zrakoplov, dvomotorac An-148 kompanije Saratov Airlines, srušio se u nedjelju blizu Moskve nedugo nakon polijetanja iz zračne luke Domodjedova za Orsk na Uralu.

Poginulo je 65 putnika i šest članova posade.

Pošto su pronađene u debelom sloju snijega, crne kutije su počele davati prve informacije istražiteljima Međuvladina odbora za zrakoplovstvo (MAK).

TEŠKA NESREĆA Ruski avion eksplodirao na tlu: Isključili mogućnost terorizma

Uređaj na kojemu je snimljena komunikacija još se treba dešifrirati, a uređaj s tehničkim podatcima o letu pokazuje "netočne podatke o brzini leta (...) koji su očito povezani sa zamrzavanjem Pitot-cijevi čiji je sustav grijanja bio ugašen", piše u priopćenju MAK-a.

Te sonde omogućuju pilotima da prate brzinu letjelice, što je presudno za njezinu ravnotežu u letu.

Ako su te sonde prekrivene ledom ili prljavštinom, pilot može dobiti netočne podatke o brzini, što može prouzročiti pad zrakoplova ako leti presporo, ili pak njegovu deformaciju ako leti prebrzo.

Te su se sonde spominjale kao uzrok pada Airbusa A330 kompanije Air Francea na letu Pariz-Rio koji je 1. lipnja 2009. pao u Atlantski ocean s 228 putnika i članova posade.

U slučaju An-148 Saratov Airlinesa, snimač leta pokazuje sve veće razlike u brzini koju su mjerili različiti senzori u nekoliko minuta leta.

TRAGEDIJA U BLIZINI MOSKVE U padu ruskog aviona poginulo 65 putnika i 6 članova posade

Te su proturječne informacije navele pilote da isključe automatsku navigaciju i prebace se na ručni način rada, na visini oko 2.000 metara. No 34 sekunde poslije, jedna je sonda pokazivala brzinu od 0 km/h, a druga više od 540 km/h. Letjelica je tada počela padati.

MAK u priopćenju ne navodi je li posada pristupila odmrzavanju krila i dodaje da nastavlja analizu crne kutije.

Potraga za ostatcima zrakoplova i tijelima u kojoj sudjeluje oko tisuću ljudi, nastavlja se i mogla bi potrajati "tjedan dana", rekao je u ponedjeljak ministar prometa Maksim Sokolov.

Većina putnika bila je iz Orenburga, a među njima je bilo troje stranaca, među kojima švicarski državljanin.

Idi na 24sata

Komentari 6

  • 16.02.2018.

    A onaj ko izmisli najobicnije grijace u senzorima za brzinu aviona dobit ce Nobelovu nagradu. Ocito!

  • Prva Proleterska 14.02.2018.

    Avion ima tri sonde brzine. Ako avion počinje ljeteti presporo , nos se mu počne dizati i to je prvi pokazatelj nepravilne brzine . Svaki pilot zna po položaju rućica a i na instrumentima potiska motora , kolka mu je približna brzina iako ne gleda na brzinomjer . Ja tipujem na zaleđenost krila i lomljenje dijela leda sa krila te upadom u rotor motora . Nitko nije lud , da ne da gasa kad vidi po višinomjeru da pada !

  • jo2hn8ny 14.02.2018.

    Osobno bih volio vidjeti spisak putnika i vjerojatno bih znao što je uzrok "padu" aviona.

Komentiraj...
Vidi sve komentare