To je to što me zanima!

Stranke na kampanje troše milijune, a plakati im amaterski

Plakatima političari žele prenijeti poruke biračima, ali im to ne uspijeva. Poruke su jasne samo političarima, nitko drugi ih ne može dešifrirati, kaže Karlo Blagus
Vidi originalni članak

Goleme glave političara već nas tjednima promatraju s džambo plakata. Nasmiješena lica obećavaju nam bolji život i pravednije društvo. Oni se nadaju da će lijepe fotografije i snažne poruke potaknuti birače da izađu na izbore i daju svoj glas baš njima. Ali stvarnost je ipak malo drugačija.

- Plakatima političari žele prenijeti poruke biračima, ali im to ne uspijeva. Poruke su jasne samo političarima, nitko drugi ih ne može dešifrirati. Njihovi su osmijesi umjetni, oni su potpuno ukočeni, a ljude to ne privlači - objašnjava komunikolog Karlo Blagus.

Poruke su jasne samo političarima, nitko drugi ih ne može dešifrirati. Njihovi su osmijesi umjetni, oni su potpuno ukočeni, a ljude to ne privlači, objašnjava komunikolog Karlo Blagus

Fotograf Danijel Berković za fotografije kaže da su uglavnom amaterske i loše napravljene. Neke kao da su izvučene iz obiteljskih albuma ili kao fotografije za osobnu iskaznicu.

- Izrazi lica su često neprirodni, osmijesi su umjetni, a pogledi bezlični - kaže Berković. Dodaje da su plakati često i grafički loše pripremljeni, primjerice Željko Kerum i Nevenka Bečić odlučili su se za bijela slova na bijeloj podlozi, što je teško čitljivo. Fotografije su često i pretjerano retuširane.

- Problem je i odjeća. Jasno je da kampanje nisu snimali profesionalci, odnosno nisu angažirali profesionalnog fotografa i stilista koji bi pomogli u realizaciji. Tako je sako Anđelke Visković predominantnog uzorka i odvraća pozornost. Isti problem je i na plakatu Marine Lovrić, koja nosi prenapadnu točkastu maramu i velike naušnice koji dominiraju. Margareta Mađerić ima previše svega, frizura, marama, rumenilo, a mogla je bez toga - upozorava Berković.

Za lokalne izbore SDP planira dati između 11 i 12 milijuna kuna, a HDZ oko pet milijuna kuna. Dvije najveće stranke najviše su novca vjerojatno potrošile na zakup reklamnih prostora, ali su lokalne organizacije premalo vremena i novca uložile u osmišljavanje kampanje. Nije dovoljno imati dvije-tri fotografije, na njih staviti nekakav slogan i zvati to plakatom, zaključuju stručnjaci.

Megaplakat na pročelju nedovršenog hotela

Plakat Nezavisne liste Tonča Lalića, dimenzija 27,9 x 10,7 m izvješen je na pročelju nedovršenog hotela "Miramare" u Makarskoj, inače u vlasništvu Mesne industrije "Braća Pivac". Ukupne površine 290 metara kvadratnih i težak oko 150 kg, plakat je otisnut na ceradnom platnu, a za njegovo postavljanje pobrinuli su se alpinisti. Građani komentiraju kako, ako ništa, plakat barem privremeno prekriva zgradu koja godinama zjapi nedovršena u centru grada. 

Idi na 24sata

Komentari 87

  • presvijetli 17.05.2013.

    Da se uzalud ne troše milijuni kuna građana na beskorisne plakate treba ih postaviti u vinograde ili polja da se otjeraju vrane itd i sačuvaju urodi.

  • liliana 17.05.2013.

    Za novac koji su potrošili mogli su izgradit tvornicu i zaposlit 1000 ljudi.To nije nikom palo na pamet.

  • gallovix 17.05.2013.

    sa plakatima ili bez njih,izbori su sprdacina.udruzi se nekoliko stranaka kojima su jedine poveznice jedino to da dodju na vlast.kada budu zabranili koaliranje,e tek onda cu opet ici na glasovanje.ovako-nikad vise.

Komentiraj...
Vidi sve komentare