To je to što me zanima!

Stručnjak o padu letjelice u Puli: 'To je tanka letjelica kojom vrlo često upravljaju neiskusni piloti'

Šćuric se osvrnuo na današnju zrakoplovnu nesreću u Zračnoj luci Pula gdje je u padu ultralake sportske letjelice poginulo dvoje stranih državljana
Vidi originalni članak

Nažalost ovakve nesreće su učestale, samo u posljednje dvije godine u hrvatskoj su zabilježena tri takva incidenta. Posljednji nam je u sjećanju slučaj iz Like kada je pala Cessna prilikom čega je poginulo nekoliko ljudi, ispričao je u razgovoru za Večernji list zrakoplovni stručnjak i analitičar Alen Šćuric.

On se osvrnuo na današnju zrakoplovnu nesreću u Zračnoj luci Pula gdje je u padu ultralake sportske letjelice poginulo dvoje stranih državljana. Nesreća se dogodila oko podneva kada je avion marke Virus Pipistrel pao prilikom polijetanja.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Riječ je o ultralakoj sportskoj letjelici slovenskog proizvođača Pipistrel koji je zaista izgradio respektabilno ime i zaista firma ima dobar rejting u sektoru malih zrakoplova. Uzroka mogu biti dva u ovom slučaju. Ili je zakazala tehnika ili je stvar ljudskog faktora. Teško je spekulirati što bi u ovome trenutku moglo biti uzrok, to će utvrditi istraga. Naime, to su vrlo male letjelice koje su i tehnički i u svakom smislu slabije. Da dočaram, malo jači vjetar od 10 bofora u velikom avionu se neće niti osjetiti, a malome može itekako izazvati probleme - pojasnio je stručnjak.

Dodaje i kako u slučaju da je riječ o tehničkom kvaru to povlači velik broj pitanja i probleme za proizvođača koji bi u tom slučaju možda morao biti primoran prizemljiti cijelu flotu. Ne isključuje se niti mogućnost ljudske greške.

TRAGEDIJA U ISTRI Prve fotografije s mjesta pada aviona u Puli: 2 ljudi poginulo

- Važno je shvatiti da, nažalost, tim letjelicama ne upravljaju profesionalni piloti, nego ljudi koji su na puno jednostavniji način stekli svoju licencu, a često brojni niti ne lete često pa su i puno manje iskusni. Usto, taj je avion puno nesigurniji i podložniji i klimatskim i svim drugim uvjetima te ga nije jednostavno upravljati - ističe Šćuric. 

Dodao je kako nema odgovornosti zračne luke s obzirom na to da se nesreća dogodila prilikom polijetanja.

Nove informacije o padu letjelice u Puli pročitajte ovdje

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Jabuka44 31.03.2023.

    Zasto je kontrolni toranj pustio avion na polijetanje ako uvjeti nisu bili dobri za lake avione...puhao je jak vjetar.

  • nimans 31.03.2023.

    PipiStrel je bila dobra firma dok je bila u vlasništvu Ive Boscarola, vlasnika i osnivača tvrtke, radilo se na kvaliteti, ali kada je prije godina sve prodao Amerikancima za 220 milijuna eura, radi se na kvantiteti

Komentiraj...
Vidi sve komentare