To je to što me zanima!

Incident iz '07.: Kapetan imao 90 minuta da nauči sve o brodu

Bourbon Dolphin, brod kompanije u čijem je vlasništvu i Bourbon Rhode koji je nedavno potonuo, a čiji je kapetan bio Šibenčanin, prevrnuo se 2007. Kapetan je imao samo 90 minuta da nauči sve o brodu
Vidi originalni članak

Nastavlja se velika potraga za 11 članova posade potonulog tegljača Bourbon Rhode čiji je kapetan bio Šibenčanin Dino Miškić. U potragu su uključeni avioni i trgovački brodovi koji su u blizini. Brod je isplovio iz Las Palmasa na Kanarskom otočju i plovio je za Gvajanu, prema Južnoj Americi, no u četvrtak, nekih 1200 metara od otočja Martinique, zahvatio ih je uragan.

U subotu su pronašli splav s tri člana posade koja su potvrdila da je tegljač potonuo.

U nedjelju su letjelice primijetile prevrnuti splav za spašavanje. No nisu mogli djelovati zbog mraka.

Stručnjaci smatraju i da je dobro što su splavi konstruirane tako da se samostalno aktiviraju prilikom ovakve havarije i postoji dobra šansa da se ubrzo pronađe još preživjelih.

Portalu Morski.hr javio se i upravitelj stroja iz Rijeke koji je upravo na ovom brodu neko vrijeme radio,

UŽAS NA ATLANTIKU 'Plovio sam takvim brodovima, Bourbon je vjerojatno stariji...'

- Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek 3 godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i preko 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru - kaže pomorac, koji nas iz svjedočanstva koje ćete razumjeti u nastavku, moli za anonimnost.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos koji je također 2006. godište i još plovi. Najbitnija razlika je da brod s azimuth propulzijom nema timuna (kormila). Azimuth rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s vanbrodskim motorom. Dakle, bez timuna u fortunalu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin svojevremeno 2007. godine - spominje ovaj pomorac i šalje detaljne podatke o istom brodu kakav je potonuo u Atlantiku.

HAVARIJA BRODA U ATLANTIKU Spasioci su uočili mrtvo tijelo i prevrnutu splav za spašavanje

Bourbon Dolphin se prevrnuo u blizini obale Shetlanda u Škotskoj 12. travnja 2007. godine. Potonuo je tri dana kasnije, dok su se vršile pripreme za njegovo povlačenje na obalu. Tada je poginulo osam od ukupno petnaest članova, pretežno norveške posade, uključujući kapetana i njegova 14-godišnjeg sina, koji su bili na brodu zbog stjecanja radnog iskustva tijekom uskrsnih blagdana.

Veliki incident koji je tad uzbunio norvešku javnost, uzrokovao je i niz sudskih tužbi, pa je u siječnju 2009. godine tvrtka Bourbon Offshore Norveška kažnjena s 5 milijuna norveških kruna (tada 530.000 eura).

U obrazloženju presude stoji da kapetanu broda koji je potonuo zajedno s maloljetnim sinom, nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi. Imao je samo 90 minuta da preuzme dužnost!

TRAŽE BROD S HRVATSKIM KAPETANOM 'U željama i nadi s obiteljima iščekujemo pronalazak posade'

- Ja sam tvrtku napustio 2011. godine. Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitet. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Liberty-ja - promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja, doveli su do migracija posade - priča pomorac. 

Idi na 24sata

Komentari 33

  • marinahodak1@gmail.com 30.09.2019.

    Tko zna da li je itko uopce dao izjavu, ja im ne vjerujem ni kada napisu neko ime,jer i tada izmjene naprave kako im odgovara, tako da onaj koji je pricao ne prepozna svoje rijeci a kamoli ovako...cisto sumnjam u istinitost ovdje napisanih ovog pomorca ...

  • pikzibner 30.09.2019.

    Meni je pak najdraže što kad ljudi ovo komentiraju, svi sve znaju, a nitko da objasni što je uragan i kakvi uvjeti vladaju u njemu, nitko da komentira kad je i s koje pozicije stigao zadnji izvještaj s broda i što je u njemu stajalo i koji je bio status broda u tom trenutku i kako se znalo gdje organizirati potragu. Moreplovci koji tamo nisu bili znaju bolje od izvještaja koji je stigao s broda i nađenih preživjelih koji su potvrdili da je brod uspješno evakuiran jer je počeo tonuti i onih koji su krenuli u potragu za brodom da se i kad se brod prevrnuo. Nitko da napiše o kakvom se brodu radi, kakvi propisi vrijede za njega i što se tiče plovidbe i što se tiče obučenosti posade i da plovnost i plovidba nisu isto. Nitko da napiše da je vjetar najrazornija snaga koja postoji, da je vremenska prognoza a shodno tome i izvještaji, predviđanje koje sa sobom ne nosi 100% šansu ostvarenja, i da u određenim uvjetima i najbolji brodovi s vrhunskom posadom i tehnologijom i mehanikom ne mogu izbjeći havarije na moru.

  • balki balki 30.09.2019.

    Mi koji sa 5m plovimo "uz kraj" nemožemo pojmiti niti snagu juga usred Jadrana a kamoli ovakve monstrume od oluja na oceanima niti mogućnosti tih brodova koji tamo plove. Ono što se može vidjeti na YT od plovidbe u "normalno otežanim uvjetima" već izgleda zastrašujuće... Držimo svi palčeve da nađu ove ljude žive i snage obitelji da izdrži!

Komentiraj...
Vidi sve komentare