To je to što me zanima!

Vozači se pobunili, a direktor Libertasa im pozvao policiju

Vozači Libertasa traže od uprave da se ne potražuje naknada šteta na motoru nastala vožnjom bez ulja u motoru koja se broji u više desetaka tisuća kuna
Vidi originalni članak

Tko treba kontrolirati razinu ulja u motoru autobusa? I tko snosi posljedice za nastalu štetu? Ukratko, odgovori na ta dva pitanja "zakuhali" su incidentnu situaciju u ponedjeljak ujutro u upravi Libertasa, dubrovačkog javnog gradskog prijevoznika...

U Komolcu, gdje je i remiza Libertasa, ujutro se okupilo dvadesetak vozača koji su prosvjedovali zbog odluke uprave da taj slučaj svale na teret vozačice autobusa, kao i štetu od oko desetak tisuća eura. Pregovori su izmakli kontroli pa je pozvana i policija. Patrola je stigla, no blokić je ostao prazan, nije bilo prijavljenih.

Slučaj nije tako jednostavan. Otprilike godinu dana je na čelu Libertasa Ante Vojvodić, a radnici su podijeljeni u dva sindikata jer je u Libertasu aktivan i Sindikat hrvatskog vozača.

- Danas imamo preko sto članova. Drago mi je čuti i vidjeti da su naši članovi kolegijalno stali u podršku vozačici. Po Zakonu o radu ne smije ona biti odgovorna, osim u slučajevima krajnje nepažnje ili namjere, tu su ulogu odigrali iz tehničke službe svu krivnju prebacujući na vozačicu. Kolektivni ugovor ima anekse, neke stvari treba razjasniti, moj dojam je kako su nova Uprava i direktor zatekli ili postavili suradnike i pomoćnike koji nisu na nivou. Od banalnih stvari poput naknade povjerenicima zaštite na radu, koja je bila uskraćena pa smo morali poslati inspekciju rada koji su nam dali za pravo. Stanje autobusa jest nešto bolje nego u drugim gradovima, no prostora za poboljšanje i potencijala za gradski prijevoz u Dubrovniku ima - kazao nam je Miljenko Goćin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača, dok neki tvrde kako su pod novom upravom izloženi zlostavljanju i prijetnjama plaćanjem svih šteta na autobusima, kako direktor ne želi komunicirati.

S druge strane, dobar dio vozača i sindikalista smatra da nema razloga za "pobunu". Dapače, lupanje na vrata direktora drže divljaštvom jer se zna procedura za sve postupke pa i štrajk, ako zatreba. Radnička prava su sigurna pa tako i te vozačice, iako službeno još nikakav postupak protiv nje nije pokrenut, tvrde naši sugovornici "s druge strane". Zanimljivo, njen otac je također zaposlenik Libertasa, i u sindikatu je. 

Plaće su redovite kao i Božićnice. U posljednje dvije godine plaće vozača su porasle za 500 do tisuću kuna u prosjeku, dok koncem godine dolazi novih 11 autobusa vrijednih 2,1 milijun eura plaćenih sredstvima EU fondova.

O incidentu u ponedjeljak ujutro pitali smo i direktora Vojvodića, kao i o navodima nezadovoljnih radnika. Odgovor Uprave prenosimo u cijelosti.

"Jutros oko 9.00 sati došlo je do nenajavljenog okupljanja određenog broja naših vozača u krugu naše remize u Komolcu.
Direktor Ante Vojvodić sa suradnicima primio je organizatore predmetnog okupljanja na razgovor koji je potrajao oko dva sata na kojem se argumentirano i u mirnom tonu raspravljalo. Međutim, bili smo primorani pozvati policiju jer su okupljeni u jednom trenutku zaposjeli prilaze uredima u upravnoj zgradi, započeli su lupanje po vratima ureda direktora, a u jednom trenutku je prekinut dotok električne energije u zgadama (zbog tehničkog kvara ili nečijim djelovanjem tek se utvrđuje). Navodni povod okupljanja je pružanje potpore jednom vozaču koji je prouzročio štetu na jednom od naših autobusa na način da je vozio autobus više od 2 km nakon što se već bila upalila crvena lampica da je tlak ulja u motoru nizak.

Ukratko, okupljenici sa današnjeg skupa ultimativno traže od uprave da se ne potražuje naknada šteta na motoru nastala vožnjom bez ulja u motoru koja se broji u više desetaka tisuća kuna, a koja šteta je nastala isključivo jer vozač nije zaustavio vozilo kada se upalila crvena lampica upozorenja za ulje nego tek nakon 2 km vožnje, odnosno jer je dežurni mehaničar naložio da se autobus pokreće i pomiče znajući da je spomenuta lampica uključena.Tom i takvom zahtjevu uprava nije spremna udovoljiti. Svako vozilo Libertasa stavlja se u promet tek nakon što se nedvojbeno utvrdi njihova ispravnost (godišnja, periodična i dnevna), a isto se tako povlači iz prometa kada se utvrdi neispravnost istog."

>>> Fotografije preuzete s portala Dubrovnik press

Idi na 24sata

Komentari 45

  • fulex 06.06.2018.

    tko tom vozacu gleda ulje u osobnom vozilu?vozaci autobusa malo su zasticeni ko licki medvjedi,kravatica-odijelo i to je to .Kriv si pa plati.kako moze sjest za volan dok ne pogleda ono osnovno ulje i vodu,ali zato vidi zenske noge i guze dok ulaze u bus.

  • ftič 05.06.2018.

    vozač je dužan provjeriti ispravnost vozila prije kretanja, mora provjerit razinu ulja, razinu vode i svjetlosne signale. Svaki vozač prije kretanja ispunjava putni nalog, i na kraju se potpisuje na nalog da je vozilo tehničko ispravno, ako je neki problem, onda se zove mehaničar... Ako radiš taj posao, onda moraš znati neke osnove, a ne sjedi i vozi i boli te k..., to je u OPISU posla. Ako neznaš provjerit razinu ulja i vode, pitaš nekog da ti pokaže, u suprotnom bolje da nađeš drugi posao ili snosi posljedice. Jednostavno...

  • ursuss 05.06.2018.

    voziš auto, naplaćuješ karte , čistiš autobus krpaš gume...svađaš se sa putnicima i mangupima.....jedino šef nisi... Drugo, nisam vidio da policajci,vozači hitne.. ,koji voze službene aute -pregledavaju ulje,motor,vodu...ali ako dotična duži TO vozilo....ima neke odgovornosti..šta je sa periodičkim pregledima...ima tu materijala za rasprave..

Komentiraj...
Vidi sve komentare