To je to što me zanima!

Obožavamo ih: Talent show s TV-a prelazi na YouTube...

Iako je talent show popularan među svim dobnim skupinama, mlađe generacije sve više prate sadržaj online nego li na televiziji. Naime, Millennials generacija obožava YouTube
Vidi originalni članak

Talent show se kao vrsta televizijskog formata pojavio još kasnih osamdesetih godina, a zanimljivo je da se prvi nije emitirao u SAD-u ili Velikoj Britaniji, koje danas prednjače po broju takvih emisija, već u Pakistanu. Pakistanska televizija je 1966. godine odlučila producirati dječji program pod nazivom Notun Kuri, u koji će biti uključeni mladi talenti koji pobijede na natjecanjima. Objavili su mogućnost prijava na audiciju, a na kojim su poznati umjetnici bili suci.

Kratki povijesni pregled razvoja talent showa

Na pakistanskoj se televiziji Notun Kuri emitirao od 1966. do 1971. godine, a s vremenom je postao toliko popularan da je prerastao u nacionalno natjecanje. Nakon neovisnosti Bangladeša, natjecanje je ponovno pokrenuto i emitiralo se na televiziji Bangladeša od 1976. do 2006. godine. Sudjelovanjem na Notun Kuri ne samo da su djeca bila oduševljena i dijelom ostvarila svoje snove, već su se za neke od njih počele zanimati glazbene škole, časopisi i drugi. 

LUDNICA U BEOGRADU Fanovi plakali da vide hrvatske youtubere: 'Matija, volim te!'

Na prijelazu u novo stoljeće u zapadnijim se zemljama javlja niz talent show emisija kao što su: Popstars (1999.), Star Academy (2001.), Idol (2001.), X Factor (2004.), Ples sa zvijezdama (2004.), Got Talent (2006.), The Voice (2010.), Rising Star (2013.) i The Four: Battle for Stardom (2018). Prvi talent show u Hrvatskoj bio je inačica TV showa American Idol, a riječ je o Story SuperNova čiji je prvi pobjednik bio Rafael Dropulić. U zadnjih deset godina talent show postaje sve popularniji u Hrvatskoj pa se na televizijskom programu pojavio niz novih poput: Hrvatski idol, Supertalent, Hrvatska traži zvijezdu, Ples sa zvijezdama i The Voice. 

Kako je talent show postao jedan o najpopularnijih formata

Talent show odlična je prilika amaterima da pokažu svoj talent većem broju ljudi, a odgovor na pitanje zašto su talent show emisije toliko popularne je vrlo jednostavan. Osobe svih generacija vole zabavan program, a naročito kada on uključuje 'obične' ljude koji odjednom imaju jedinstvenu priliku postati poznate ličnosti. Tu nije samo riječ o odlično osmišljenom formatu nego o ljudskim pričama koje on prezentira. Neki od natjecatelja će ostvariti uspješnu karijeru i postati slavni, a neki ne. No to je nešto o čemu bake, djedovi, roditelji i djeca ne razmišljaju za vrijeme trajanja showa. Publika gleda kako osoba koja je do jučer bila nepoznata, kao i oni, samo jednim nastupom može promijeniti svoj život. U isto vrijeme gledatelji će pred ekranima navijati za nekog od natjecatelja i tako se gotovo nesvjesno povezati s njim. U tome leži odgovor zašto je talent show tako popularan format. 

Isti format, nove generacije i novi kanali

Iako je talent show popularan među svim dobnim skupinama, mlađe generacije sve više prate sadržaj online nego li na televiziji. Naime, Millennials generacija obožava YouTube, a Googleov barometar pokazuje da ga četiri od 10 osoba u toj dobnoj skupini koristi barem jednom dnevno. Čak 20 posto njih smatra da je YouTube sadržaj zanimljiviji od onog na televiziji. To ne znači da televizijski talent show nije gledan, nego da će takav format sve više biti prisutan i gledan na online kanalima. 

U Hrvatskoj je još u jesen 2016. pokrenut online talent show, prvi takav u svijetu. Kao što je Notun Kuri s pakistanske televizije prvi televizijski talent show, Videostar s JoomBoosa je prvi YouTube talent show. Iako se 2016. godine u Kini razmatralo da njihov najpopularniji talent show Super Girl bude prikazivan putem live-streaming aplikacije, ideja kao takva nije zaživjela. Bilo je i drugih pokušaja različitih tvrtki iz SAD-a i Indije da se organizira talent natjecanje koje bi bilo isključivo online, ali bez velikog uspjeha. 

Razlika TV talent showa i Videostara

S druge strane, JoomBoosov Videostar krenuo je s prijavama za treću sezonu i prvi je originalni talent show u kojem se traže novi talenti koji kroz JoomBoos imaju priliku postati najveće YouTube zvijezde u regiji. Zbog svoje inovativnosti, odlične gledanosti i orginalnosti dobitnik je mnogih nagrada i priznanja, kao što su Effie, Digiday Content Marketing Awards Europe i Native Advertising Awards.

U novoj sezoni show se odmiče od tipičnog televizijskog formata i fokus stavlja na sadržaj koji je idealan za YouTube platformu. I ove godine očekuje se odličan odaziv, a prve dvije sezone pokazale su se vrlo uspješnima s obzirom na više od pet tisuća prijavljenih kandidata.

Baš zbog YouTubea cijeli svijet može sudjelovati na audicijama, a mlađe generacije su otvorenije prema nastupima pred publikom i mogu vrlo lako iskoristiti online platformu kako bi promijenili svoj život. Promjenu su svakako doživjeli i pobjednici Videostara – LayZ, pobjednik prve sezone i danas jedan od najpopularnijih youtubera te Bruno Lukić, pobjednik prve sezone koji danas ima preko 30 tisuća pretplatnika. 

Samo Brunin videozapis prijave za Videostar ima više od 170 tisuću pregleda i gotovo tisuću komentara. Nakon prijava se svakog četvrtak u podne na JoomBoos kanalu objavljuje nova epizoda talent showa. U prosincu se održava veliko finale i proglašenje pobjednika uz live prijenos. Zanimljivo je da je više od 50 tisuća gledatelja pratilo live prijenos eventa, uz 25 tisuća komentara u realnom vremenu. 

Ono što je posebno kod ovakve vrste talenta showa je to što se snimke natjecatelja, a i proglašenja dobitnika gledaju opet i opet. Tako je snimka live prijenosa proglašenja dobitnika s početnih preko 50 tisuća pregleda došla do brojke više od 150 tisuća. Uostalom, tko od gledatelja TV talent showa nije barem jednom išao pretraživati snimku nastupa svog omiljenog natjecatelja na YouTubeu? Kod Videostara je ta mogućnost dostupna na samom početku. Mogućnost komentiranja i dijeljenja videa omogućuje gledateljima da se dodatno vežu uz svoje natjecatelje te utječu na porast njihove popularnosti. 

Dodatni motiv za prijavu u Videostar su atraktivne nagrade, a ove godine to je ugovor s JoomBoosom u vrijednosti od minimalno 100.000 kuna. Osim toga, pobjednika čeka uzbudljivo razdoblje jer će snimati videa, serijale, pjesme i spotove koji su u JoomBoosovoj produkciji, a tu su i razna putovanja koja JoomBoos omogućuje svojim youtuberima.

TOTALNI JOOMBOOS:  Najveći Youtube spektakl u Europi!

21.10. Arena Zagreb postaje središte Youtube scene! Dovodimo najjačeg svjetskog youtubera KSI-a i više od 50 najpopularnijih regionalnih Youtube zvijezda.

Kupi karte na totalni.joomboos.hr prije nego što poraste cijena!

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Mrki Medo 06.10.2018.

    stoljeće ili tisućljeće?

  • marko086 06.10.2018.

    Volio bi više od svega da ih posjete ilegalni imigranti.

  • Vulgaris_1 06.10.2018.

    Hahahaha jel ovo neki vic ili?

Komentiraj...
Vidi sve komentare