To je to što me zanima!

Zbog uspjeha korejskog benda BTS i serije 'Squid game' mladi sve više žele učiti njihov jezik

U posljednjih 20 godina svijet su preplavili južnokorejski 'proizvodi', od K-popa i korejskih TV drama do kozmetičkih proizvoda, mode i hrane. Zemlja je postala međunarodna kulturna sila
Vidi originalni članak

Čini se da nikada dosad nije bilo bolje vrijeme za učenje korejskog jezika, jednog od onih koji se danas najbrže šire u svijetu, nadmašujući tradicionalno popularne konkurente, poput kineskog, što odražava globalni fenomen koji mnogi nazivaju "korejskim valom".

U 2022. korejski je bio sedmi najizučavaniji jezik u aplikaciji za učenje jezika Duolingo, prema godišnjem izvješću tvrtke, prenosi CNN.

Poseban uspjeh zabilježio je u dijelovima južne i jugoistočne Azije, kao strani jezik koji se najviše uči na Filipinima, a nije daleko ni od prvog mjesta na Tajlandu, u Indoneziji i u Pakistanu.

ZAKON JE ZA SVE ISTI Južnokorejski sastav BTS ipak mora odraditi vojni rok: Završit će služenje 2025. godine...

I premda je kineski, koji se godinama smatrao poslovnim jezikom budućnosti i dalje drugi jezik po broju govornika na svijetu, djelomično zahvaljujući veličini kineske populacije, posljednjih je nekoliko godina na Duolingu pao na osmo mjesto, i po broju osoba koje ga uče zaostaje za korejskim.

Iza japanskog, korejski je drugi najizučavaniji azijski jezik na Duolingu, prema izvješću o jeziku.

Duolingo, koji u svijetu ima više od 500 milijuna korisnika, korejski je rangirao ispred kineskog, ruskog i hindskog, a iza talijanskog. Engleski i španjolski i dalje zauzimaju prva dva mjesta.

Za ovakav porast interesa za učenje korejskog, po mišljenju jezičnih stručnjaka i nastavnika zaslužan je takozvani "korejski val", odnosno širenje i popularizacija korejske kulture na međunarodnoj razini.

U PROBLEMIMA Zvijezda Netflixove serije 'Squid game' optužena je za seksualno zlostavljanje anonimne žene

Od K-popa preko korejskih tv-drama do kozmetike, mode i hrane

U posljednjih 20 godina svijet su preplavili južnokorejski 'proizvodi', od K-popa i korejskih TV drama do kozmetičkih proizvoda, mode i hrane. Zemlja je postala međunarodna kulturna sila, u tolikoj mjeri da je Oxford English Dictionary godine 2021. dodao više od 20 riječi korejskog porijekla uz objašnjenje:

- Svi mi jašemo na vrhu korejskog vala.

Ovaj je fenomen potpomogla i vlada Južne Koreje, koja se od devedesetih angažirala na širenju kulturnog utjecaja zemlje kroz glazbu i medije.

Desetljećima je učenje istočnoazijskih jezika u inozemstvu bilo uglavnom ograničeno na mandarinski kineski i japanski.

No to se počelo mijenjati u prošlom desetljeću nakon velikih hitova korejskih izvođača i redatelja, poput Psyjeve pjesme iz 2012. “Gangnam Style”, trilera iz 2019. "Parazit”, serije "Igra lignje" emitirane 2021. na Netflixu i pojave BTS-a, nedvojbeno najveće svjetske zvijezde K-popa.

Brojke pokazuju porast interesa za jezik u istome razdoblju.

Broj studenata upisanih na satove korejskog na visokoškolskim ustanovama u Sjedinjenim Državama skočio je s 5211 u 2002. na gotovo 14.000 u 2016., prema podacima koje je analizirala Udruga za suvremeni jezik.

Sada bi korejski jezik mogao biti sljedeći izvozni proizvod koji će postati globalan.

- U usporedbi s vremenom kada sam započinjao karijeru, percepcija Koreje kao nacije, korejske kulture i društva te korejskog jezika doživjela je značajnu i pozitivnu promjenu - rekao je Joowon Suh, voditelj programa za korejski jezik na američkom Sveučilištu Columbia.

JUŽNOKOREJSKI BEND Najstariji član BTS-a u prosincu ide na odsluženje vojnog roka

- Danas se smatra modernijim, naprednijim, prikladnijim za tržište, zanimljivijim i naprednijim.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare