To je to što me zanima!

Dijete iz radničke obitelji na vrhu F1: Na prvom testiranju razbio je bolid nakon tri kruga

Mnogi će mu zamjeriti nedostatak konkurencije i reći kako je Schumacher imao puno teži posao, ali to nikako ne može i ne smije umanjiti njegovu veličinu... Jer Hamilton je još jednom dokazao svoju veličinu...
Vidi originalni članak

Bok, ja sam Lewis Hamilton. Osvojio sam britansko prvenstvo i jednog dana ću voziti u tvom timu, riječi su koje je danas neprikosnoveni F1 prvak iz redova Mercedesa rekao tadašnjem šefu McLarena Ronu Dennisu. Bilo je to prije 25 godina, a 12 godina nakon tog susreta je Britanac debitirao u Formuli 1 u  - McLarenu! A još 13 godina kasnije upisao se u povijest Formule 1.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Veliki Britanac je pobjedom na Velikoj nagradi Turske osigurao svoj sedmi naslov u Formuli 1 i tako se izjednačio s velikim Michaelom Schumacherom koji je do danas bio jedini sedmerostruki prvak. 

Hamilton je slavio u uzbudljivoj utrci punoj preokreta, koju je obilježila jaka kiša na početku i veliki broj proklizavanja i izlijetanja, no prvak je opet pokazao zašto je već godinama nenadmašiv. Prilagodio se na uvjete i iza sebe ostavio Carlosa Pereza te Sebastiana Vettela.

-  Volio bih biti ovdje sljedeće godine, ali za to ne postoji sigurno jamstvo. Puno me toga oduševljava u životu izvan Formule 1, pa će vrijeme pokazati - rekao je nedavno Hamilton i zabrinuo sve fanove Formule.

Mnogi će mu zamjeriti nedostatak konkurencije i reći kako je Schumacher imao puno teži posao, ali to nikako ne može i ne smije umanjiti njegovu veličinu. Jedini je u povijesti koji je došao uz bok velikom Nijemcu, a već sljedeće godine, ako ostane, će imati priliku izbiti na vrh i nadmašiti i Schumachera. A zanimljivo je da su obojica sedmu titulu osvojila u 35. godini.

A kako je sve krenulo?

Ljubav prema brzini i utrkivanju usadio mu je otac Anthony. Prvi doticaj s utrkama Lewis je imao sa šest godina kad mu je tata kupio automobil na daljinsko upravljanje, a mali Lewis se natjecao s odraslima i bio nacionalni viceprvak. Pomislio je tad njegov otac kako bi Lewis taj talent mogao prenijeti i na 'pravi' automobilistički sport.

Počeo je voziti karting s osam godina, a nije to bio jeftin sport. Odrastao je u radničkoj obitelji, ali roditelji nisu htjeli da Lewisov talent pati.

- Tata je potrošio nekih 20.000 funti i nekoliko puta dizao hipoteku na kuću. Ima jako malo radničkih obitelji iz kojih su djeca uspjela u automobilizmu. To su uglavnom oni iz bogatih obitelji  - prisjetio se Hamilton svojih početaka, a jedan od tih koji se rodio sa 'zlatnom žlicom' formule u ustima je Lance Stroll, vozač Racing Pointa čiji je otac milijarder i vlasnik njegovog tima.

Uslijedilo je spomenuto upoznavanje s Dennisom, a tri godine nakon susreta je Lewis uključen u McLarenov program za razvoj vozača. Već s 13 godina potpisao je ugovor s F1 momčadi, a McLaren mu je obećao financijsku i tehničku podršku te moguću opciju ulaska u Formulu 1. 

Nakon tri kruga razbio bolid na testnoj vožnji

Osvajao je naslove u kartingu te se u mlađim danima utrkivao i s Michaelom Schumacherom, ni ne sluteći da će ga jednog dana skinuti s pozicije vozača s najviše pobjeda u karijeri. Bilo je to 2001., a Schumacher je bio bolji. Nakon toga napravio je korak više i sjeo u bolid.

I to nije bilo najbolje. McLaren je upitao Renault može li Lewis pokušati voziti formulu, a oni su ga pozvali na testnu vožnju. 

- Lewis nikad prije nije vozio automobil na cesti, a onda je razbio naš bolid nakon tri kruga! Ali uspjeli smo ga natrag sastaviti, izašao je opet na stazu i to ga nije uopće poremetilo - rekao je tadašnji šef momčadi John Booth.

Već 2002. je Lewis završio treći u prvenstvu Britanije, da bi godinu dana kasnije na Silverstoneu došao do prve pobjede nakon čega ih je povezao još deset. Osvojio je naslov sa 419 bodova, a mogao si je priuštiti i propuštanje zadnje dvije utrke te je i dalje bio na prvom mjestu. 

Ulaskom u Formulu 3, Lewis nije imao sreće te je u drugoj utorci nakon sudara s timskim kolegom Gravesom pao u nesvijest te su ga odvezli u bolnicu. No, vratio se Lewis te završio sezonu kao peti. Iz Formule Renaulta je zatim prešao u ASM u kojem je slavio u 15 od 20 utrka te bio bolji od kolege Adriana Sutila

Na putu prema F1 otišao je i u GP2, prešao u ART te imao rivalstvo sa Nelsonom Piquetom Juniorom te bio bolji od Brazilca što mu je utabalo put prema Formuli 1. A nakon što su Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya napustili McLaren 2007., došlo je vrijeme da se Lewis otisne među elitu.

Početak u F1 - pobjeda na debiju, naslov u drugoj godini

- Gledali smo cijeli grid te odlučili da nitko ne odgovara našim zahtjevima. Lewis je u obitelji već duže vrijeme i zaslužuje priliku - rekao je tad onaj Dennis od kojeg je Lewis kao devetogodišnjak tražio autogram. Postao je najmlađi vozač iz akademije McLarena koji je došao u F1, a već je na prvoj utrci završio na postolju.

Bio je treći u Austriji, a pet utrka kasnije uzeo je i svoje prvo pobjedničko postolje na VN Kanade. Ali krenula je afera 'Spygate' o ilegalnom preuzimanju Ferrarijevih postavki, zaiskrilo je između momčadskih kolega Hamiltona i Alonsa pa im je za bod titulu odnio Kimi Raikkonen. 

Već u drugoj sezoni je Lewis došao do svojeg prvog naslova F1 prvaka. Slavio je u pet utrka, a naslov mu je donio zadnji krug Interlagosa. Osvojio je naslov za bod ispred Felipea Masse, a Timo Glock naglo je usporio u posljednja dva zavoja te su ispred njega završili Vettel i Hamilton, što je bilo dovoljno za pobjedu Britanca. 

Era Sebastiana Vettela i odlazak u Mercedes

U trećoj sezoni u McLarenu imao je Lewis mnogo uspona i padova te se još pronalazio, a 2010. godine završio je peti u ukupnom poretku. Sezonu nakon toga imao je velikih problema s potrošnjom guma, a Jenson Button izvlačio je mnogo više te je završio ispred.

Svoju zadnju sezonu u McLarenu vozi 2012. godine kad je imao dosta problema s bolidom i češće završavao bez bodova. Petogodišnji ugovor išao je prema kraju, a na iznenađenje mnogih, objavio je da sljedeće godine ide u redove Mercedesa. Nije imao savršenu debitantsku sezonu pod novim konstruktorom te je nakon pet pole positiona stigao tek do jedne pobjede. 

Od 2010. do 2013. godine dominantan je bio Sebastian Vettel u redovima Red Bulla, ali od 2014. godine kreće teška dominacija Mercedesa. Već 2014. godine Lewis osvaja titulu te svaki put kad je završio utrku - završava na pobjedničkom postolju. I godinu kasnije nastavlja odličnu suradnju i osjećaj s Mercedesom pa osvaja novi naslov prvaka. 

No, godine 2016. Nico Rosberg nije dao da Hamilton uzme četvrtu titulu zaredom već je na iznenađenje mnogih završio ispred Lewisa kojeg su dva odustajanja koštala bodova za prvo mjesto. Nakon toga je Rosberg najavio također nenadani odlazak u mirovinu, a Valtteri Bottas je došao u Mercedes. 

Ferrari je na čelu sa Sebastianom Vettelom tad još bio prijetnja Mercedesu, ali kako je sezona odmicala, imali su sve manje šanse jer je Seb počeo gubiti kontrolu nad bolidom. I 2018. je Hamilton osvojio prvenstvo s 11 pobjeda te je sa 73 pobjede na kontu polako gledao prema Schumacherovom rekordu. I 2019. je Hamilton imao 11 pobjeda te je s brojkom od 84 pobjeda dobro pokucao na Schumacherov rekord.

Korona sezona 2020. i rušenje Schumijevog rekorda

Ove sezone je još jednom pokazao dominaciju i slavio u deset od 14 utrka. a još je pet utrka do kraja. Uspio je napraviti ono za što su mnogi mislili kako neće biti moguće, s 93 pobjede u karijeri došao je ispred ispred Michaela Schumachera. Nedodirljivi Lewis u većini slučajeva pronađe ono nešto da završi ispred svojih protivnika, a ovaj put je uspio prebroditi i kišu koja je prouzročila brojna proklizavanja ze iza sebe ostavio Pereza i Vettela.

Još nije potpisao novi ugovor s Mercedesom, a vjerojatno hoće - barem na godinu dana. A onda, tko zna, neki spominju i njegov dolazak u Ferrari. Nedavno je rekao da ne može sa sigurnošću reći da će tu biti i sljedeće godine, ali rijetko tko vjeruje u tu priču jer svi znaju koliko želi izbiti na sam vrh i postati jedini koji je osvojio osam naslova.

Ljubio je mnogo žena, ali nije pronašao pravu

A tko je Lewis Hamilton kad nije u bolidu? U djetinjstvu je prolazio kroz mnogo problema te je bio žrtva rasne diskriminacije. Postao je prvi tamnoputi vozač koji je nastupio na službenoj utrci F1, a i dan danas se porukama bori protiv diskriminacije tamnoputog stanovništva diljem svijeta. 

Kroz godine je postao vegan te zagovara takav način prehrane. Pravu prehrambenu naviku je našao, ali nije pronašao pravu ljubav, jer kako i sam kaže, to je dosta patilo zbog njegovog fanatizma i ljubavi prema Formuli. Promijenio je i mnogo djevojaka. Bila je tu Danielle Lloyd, zvijezda Big Brothera. Zatim je ljubio kćerku biznismena iz Hong Konga Jodiea Ma pa Lotta Hinsa, kćerka bivšeg McLarenovog liječnika Aki Hintsa. Vivian Burkhard bila je također kratka romansa, a onda je upoznao Nicole Scherzinger.

S pjevačicom je u vezi bio osam godina uz kraće prekide, a ona je bila uz njega kad je uzeo Massi titulu u Interlagosu. Nakon toga se družio s Rihannom, pa Ritom Orom, a spominje se kako nešto 'muti' i sa Nicki Minaj. Možda pronađe pravu kad više neće biti pilot Formule 1. 

Bilo kako bilo, treba priznati da je Lewis napravio nevjerojatan sportski uspjeh, a još je daleko od kraja karijere. Prva misija je položena. Izjednačio se sa Schumacherom, a sljedeće sezone možemo očekivati napad na osmu titulu i skok na sami vrh kraljevstva Formule 1. Jer to i je. Superiorni kralj Formule 1.ispred sebe.

Idi na 24sata

Komentari 46

  • bobiii 16.11.2020.

    Danas je važno imati najbrži bolid,oni sa lošijim bolidima nemaju nikakve šanse,jednostavno nisu konkurentni. Hamilton je bez sumnje veliki šampion,ali jedina prava konkurencija mu je suvozač u istom bolidu.

  • BorisŽupčić 15.11.2020.

    Znači stoti članak o njemu a nebi spomenuli da je Mir osvojio naslov u Moto GP za Suzuki nakon 20 godina

  • DENIS.NAD 15.11.2020.

    Dobar vozač.... Ali daleko je to od Schumachera...

Komentiraj...
Vidi sve komentare