To je to što me zanima!

ADAC ispituje sigurnost: Mali automobili opasniji od velikih

Iako EuroNCAP testovi ostavljaju dojam da su nova vozila gotovo savršena, realnost je daleko od toga. ADAC dokazuje da su manja vozala opasnija u sudaru s većim
Vidi originalni članak

Što se s malim automobilom događa kad se sudari s limuzinom srednje klase, pokušao je saznati  ADAC koristeći sasvim novu metodu crash testova. Za razliku od sveprisutnih Euro NCAP testova gdje se automobili razbijaju o statičnu prepreku, u ADAC-ovu testu ta se prepreka kreće jednakom brzinom kao automobil - 50 km/h. Oblikom dijela kojim udara u testirani automobil prepreka vjerno oponaša prosječan automobil srednje klase, a toliko je i teška - oko 1400 kilograma. 

Zakoni fizike u ovakvom sudaru su na strani većeg i težeg automobila,  pa nije niti čudo da su  Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo i Kia Picanto u srazu prošli loše, uz veće deformacije nego u Euro NCAP testovima. 

Ipak, ozljede koje bi u ovakvom sudaru zadobili vozač i putnik ne bi bile opasne za život, te bi u samo rijetkim slučajevima one bile teže prirode. Stoga je ADAC razinu zaštite za sve testirane automobile ocijenio kao zadovoljavajuću.

Iako je prema Euro NCAP testovima sigurnost automobila odlična, ADAC je ovim testom pokazao da još ima mnogo mjesta za napredak.

Kia Picanto je opasna za noge

Prilikom sudara vozač prsima probija zračni jastuk, a koljenima snažno udara u armaturu. Osim toga, pedale se pomiču prema nogama i tako povećavaju opasnost od ozljeda. Putnik na prednjem sjedalu je u boljoj poziciji, te za njega nema velike opasnosti od ozljeda.  

Twingo vreba koljena putnika

Prilikom sudara pedale se pomiču u prostor za noge vozača, što može izazvati ozljede. Koljena jako udaraju u armature, a relativno velik je rizik i za ozljedu prsnog koša. Putnik na prednjem sjedalu može ozlijediti koljeno na srednjoj konzoli.  

Smart ForTwo ne čuva glavu i noge

Prilikom udarca u “drugo vozilo” prednja osovina Smarta se osjetno pomiče prema natrag. Zbog toga se upravljač podiže, prostor za noge deformira i pedale ulaze u njega. Posljedice su opasnost od ozljeda glave i nogu. Kod suvozača su ugrožena koljena i prsni koš.

Fiat 500 ne čuva koljena

Prednji zračni jastuk i zračni jastuk za koljena ne mogu spriječiti probijanje zbog siline udarca. Zbog toga je opasnost od ozljeda prsnoga koša i koljena osjetno veća nego na Euro NCAP testu. Kod suvozača  mogu stradati potkoljenice. 

Idi na 24sata

Komentari 34

  • user_28947 01.11.2012.

    Pa to je potpuno jasno, da su manji automobili opasniji od velikih. Ali šta se tu može, nemaju svi ljudi novca za velike i sigurnije automobile. :-(

  • Duro 14.10.2012.

    Nis novo. Malo fizike, masa x brzina..... Ali kad oni veliki pogode cvrstu i tezu prepreku, zid, gromacu ili sl.......vidi sto se dogodilo Tosi. Ali ti ljudi sto kupuju velike i teske terence ionako su za mene otpisani. Ne misle na ekologiju, ne misle na energiju pa ni na sigurnost drugih sudionika u prometu. Misle samo na sebe, dakle cisti egoisti a tako se i ponasaju u prometu jer jos nisam ni jednog vidio koji ne vozi preko pune crte!!!!!!!!!!!!

  • kemba123 03.10.2012.

    baš je zanimljivo što nema ni jednog auta iz vw grupacije...... a još mi je zanimljiviji njihov test frontalni sudar Q7 i fiata 500 kako nisu pola ili lupa stavili umjesto fiata 500 banda nemačka btw..... ono otkrili toplu vodu mali auti su opasniji od velikih bu hu hu

Komentiraj...
Vidi sve komentare