To je to što me zanima!

Auti su u 20 godina poskupjeli, ali nikada nisu bili sigurniji...

Automobili su skuplji od 23 do 59%. Plaće su nam od tada narasle 137, a inflacija iznosi 57,6%. Čak i električni podizači prozora 1998. godine bili su luksuz, a većina automobila tad nije imala ni serijski klima-uređaj
Vidi originalni članak

Iako se doimaju previše skupima, automobili su danas građanima Hrvatske realno mnogo dostupniji nego prije dvadeset godina.

Od 1998. godine do danas cijene nekih od najprodavanijih modela na našem tržištu porasle su između 23 i 59 posto. No ako uzmemo u obzir da je u istom razdoblju inflacija 57,6 posto, većina auta poskupjela je osjetno manje od prosjeka ostale robe. U istom razdoblju prosječna plaća je porasla za 137 posto, prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, s 2681 na 6352 kune.

- U tom poratnom razdoblju 1998. godine plaće su doista bile ispod 3000 kuna. Tek su 2000. počeli otvaranje Hrvatske prema drugim zemljama i gospodarski rast, a time i oporavak plaća - rekao je Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

Iako su danas nominalno skuplji, automobili su od 1998. nevjerojatno napredovali. Tad su čak i električni podizači prodora bili luksuz, a većina automobila nije imala serijski klima-uređaj. I u pogledu sigurnosnih tehnologija, udobnosti, prostranosti te voznih osobina aute iz 1998. gotovo je nemoguće usporediti s današnjima.

Osnovna Honda Civic tad je imala 90 konjskih snaga, danas ima 129, a Opelova Astra je 1998. sa 65 “skočila” na 90 konjskih snaga. Sustavi automatskog kočenja, zasloni osjetljivi na dodir i slična “čuda” doimali su se poput znanstvene fantastike. I kvaliteta je jako napredovala. Krajem 90-ih pojava korozije na autu starom pet, šest godina bila je uobičajena, a danas gotovo svi imaju 10 ili 12 godina jamstva na prohrđavanje. I osnovni jamstveni uvjeti su neusporedivo bolji.

Prije 20 godina standardno jamstvo bilo je od dvije do tri godine, danas većina proizvođača nudi tri, četiri ili čak sedam godina jamstva na kompletno vozilo.

Može se zaključiti da su auti, usporedimo li ih s većinom drugih proizvoda, poskupjeli opravdano i da je to poskupljenje mnogo manje nego što je realno moglo biti.

Nastavi li se rast prodaje dosadašnjim tempom, u Hrvatskoj bi se moglo prodati 60.000 novih auta ove godine. To je još osjetno manje nego rekordne 2008. godine, kad je prodano gotovo 90.000 automobila. No tad su se automobili masovno kupovali na kredite, kojima kupci danas zbog negativnih iskustava mnogo rjeđe pribjegavaju. Rabljeni automobili iz uvoza bili su osjetno skuplji, tako da je bilo isplativije kupovati nove.

Idi na 24sata

Komentari 20

  • kaius 01.08.2018.

    nije realno kad uzimaju koliko su auti poskupjeli kod nas kao pravilo,jer smo među najskupljima. u pravilu bilo koji auto je kod nas skuplji nego vani

  • JosipBoss 31.07.2018.

    Jbt prosjecna placa.. a 99% naroda radi za 2500-4000kn placu

  • ichbin2 30.07.2018.

    da, možda i jesu pojeftinili ali je održavanje dramatično poskupjelo. a da ne pričamo o kompliciranosti održavanja i popravaka. prema tome upitno je koliko je auto zapravo pojeftinio, meni se čini da samo ono što si prije u startu platio kao skuplje poslje se višestruko kroz održavanje vratilo. prije te u startu oderao a sad te dere na rate preko održavanja

Komentiraj...
Vidi sve komentare