To je to što me zanima!

Budućnost dizelaša i benzinaca sve tamnija, svi nameću struju

Sve više europskih država planira u vrlo skoroj budućnosti potpuno zabraniti prodaju novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima. Prve zabrane počinju već za pet godina, a Hrvatska se još nije izjasnila
Vidi originalni članak

Velika Britanija je početkom mjeseca objavila da će umjesto 2040., kako su to prvotno planirali, zabraniti prodaju svih novih benzinskih i dizelskih automobila već 2035. godine. Ovih dana taj su rok prema riječima ministra prometa Granta Shappsa dodatno pomaknuli na 2032. godinu. Prilično radikalna odluka navela nas je da provjerimo kako u  tom pogledu stoje ostale europske države i ima li drugih konkretnih najava zabrana automobila na fosilna goriva.

Situacija je drastičnija nego što većina vozača i ljubitelja automobila misli - automobili na pogon benzinom i dizelom bi po planu trebali biti zabranjeni u većini država zapadne Europe. Primjerice, Norveška to planira napraviti već 2025. godine, a Švedska, Nizozemska, Island, Irska i Danska 2030. godine. I susjedna Slovenija 2030. planira zabraniti prodaju automobila s ispustom CO2 većim od 50 g/km, što automatski eliminira sve osim plug-in hibrida i električnih automobila. Škotska planira svoju zabranu za 2032. godinu, a Francuska bi se trebala pridružiti 2040. godine. I Nijemci su najavili zabranu za 2030. godinu, no ideja još nije službeno pokrenuta jer je naišla naveliko protivljenje, logično - u državi u kojoj je automobilska industrija jedan od stupova gospodarstva.

Osim europskih država zabrane su do najkasnije 2040. najavili Indija, Izrael, Kanada, Tajvan, Kalifornija i još nekoliko američkih saveznih država. Smatra se kako bi se izbacivanjem svih benzinskih i dzelskih automboila iz uporabe emisije štetnih tvari u okoliš na svijetu smanjile za 40 posto, a količina CO2 za milijardu tona. S druge strane, ljudi su s pravom zabrinuti kako će u budućnosti kupovati automobile. Električni auti su gotovo dvostruko skuplji od usporedivih auta na fosilna goriva te mnogo nepraktičniji od njih zbog malog dosega i dugog punjenja. Mnogi smatraju kako se u elektrifikaciju ide neplanirano, nasilno i preuranjeno te da će ona samo naštetiti građanima i gospodarstvu Europske unije. Primjerice, novi auti u Aziji mnogo više zagađuju od onih u Europi, a Azija još nije najavila nikakve zabrane. Također većina struje još se proizvodi iz fosilnih goriva, a uvelike ih koristi i industrija.

 

ZABRANA BENZINACA I DIZELAŠA
2025. Norveška
2030. Danska, Indija, Irska, Island, Izrael, Nizozemska, Slovenija, Švedska
2032. Škotska, Velika Britanija
2035. Tajvan
2040. Francuska, Kanada
Idi na 24sata

Komentari 154

  • 27.02.2020.

    Forsiranje ovakvih električnih automobila je opet nova otimačina od "stoke sitnog zuba". Električni motor je nešto što je razumljivo samo po sebi zbog velike specifične snage, i male težine i ostalih karakteristika. Postavlja se pitanje generatora/spremnika za pogon tog motora. To sigurno ne bi trebala biti baterija u današnjim oblicima radi potrebne količine materijala, energije, zagađenja..... za proizvodnju i zbrinjavanje. Mislim da bi budućnost bila u nekoj vrsti generatora struje u svakom takvom autu (npr na vodik ili neki drugi prirodni materijal....). Mora se uzeti u obzir prirodni ciklus koji je na zemlji povezan s ugljikohidratima. Stoga i dalje mislim da je ekološki trošiti ugljikohidrate i derivate za proizvodnju energije. JEDINI PRAVI problem je PREVELIKA POTROŠNJA ENERGIJE na ovom svijetu i stvaranje previše otpada. Ili u konačnici preveliki broj ljudi sa ovakvim načinom života i industrije za ovaj planet.

  • GoldenJαck 26.02.2020.

    sta se zivcirate ljudi...ovo preskace hrvatsku cca ∞ - ∞ godina. cijena rabljenih iz njemacke ce pasti. nema lose strane. ovo okretanje zelenijim izvorima energije itd to je sve za zemlje u kojima covjek koji radi moze platiti sve racune, prehraniti sebe i obitelj i svake godine otici na odmor bez da ikad briguje kad ce placa.

  • tocilo 26.02.2020.

    Norvežani najveći proizvođač nafte u Europi i peti u svijetu,cijela ekonomija im se bazira na nafti, a pametuju o zaštiti okoliša.

Komentiraj...
Vidi sve komentare