To je to što me zanima!

Dinamičniji i efikasniji: Nissan Qashqai dobio novog dizelaša

Novi 1,6 dCi motor sa 130 KS u Qashqaijevu ponudu ulazi između dosadašnjih 1,5 i 2,0 dCi. I na papiru i u praksi pokazao se dinamičnijim i efikasnijim od oba
Vidi originalni članak

Nissanov crossoverski bestseller Qashqai u novu je modelsku godinu ušao obogaćen dizelskim motorom koji bi mu trebao pomoći da nastavi uspješnu karijeru. Obujmom i snagom između dosadašnjih dizelaša u ponudi (1,5 dCi 110 KS te 2,0 dCi 150 KS), novi 1,6-litreni dCi sa 130 KS i 320 Nm okretnog momenta u praksi se pokazuje boljim od očekivanja. Downsizing je, naime, teoretski divna stvar, ali se u previše slučajeva do sada, posebno u sprezi s turbopunjačima, pokazao kao ne baš najsretnije rješenje u pokušaju zamjene većih motora. Ukratko, mnogi od njih nisu ni dovoljno snažni ni dovoljno štedljivi za zadatke koji se postavljaju pred njih. Oprez pri prvom susretu s 1,6 dCi motorom stoga je bio logičan, no kako se ubrzo pokazalo, ne i opravdan. 

Osjećajem za upravljačem je praktički identičan starom dvolitrenom dCi motoru i u svakodnevnoj je upotrebi, izuzmemo li mali nedostatak daha ispod nekih 1600 o/min, prilično teško razaznati razliku. To dijelom treba zahvaliti uglađenom radu te činjenici da je okretni moment ostao na identičnih 320 Nm. Potrošnja u gradskim uvjetima, debelo ispod ništice, nije prelazila 7,8 l, što je vjerojatno i najveća brojka koju Qashqai 4WD može potrošiti. 

U normalnijim okolnostima računajte s barem pola litre manje, dok će s izlaskom iz grada realna potrošnja pasti ispod 5 l. I to bez  Start & Stopa, koji tek stiže u ponudu. Istovremeno, performanse su bolje nego kod 2,0 dCi: najveća brzina je veća (190 umjesto 188 km/h), a ubrzanje bolje (10,9 umjesto 11 s). Cijena je također pristupačnija: testni model stoji 196.000, a verzija s prednjim pogonom i 20.000 kuna manje.  

Osnovnoj Visiji ne fali skoro ništa

Smetaju li vam “izdajnički” vizualni detalji poput crnih i kvaka,  uzmite skuplji paket, no oprema je sasvim dovoljna (klima, jastuci, radio, umetci, računalo...) i zasmetati može tek plastični volan. 

Uključivi pogon na sve kotače

Podaci o potrošnji ovise i o upotrebi stražnje pogonske osovine. Ona se, kao i dosad, u raspodjelu momenta uključuje samo kad je to potrebno (ili ako joj to naloži vozač  All-Mode 4WD  prekidačem).  

Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia

masa: 1562 kg
dimenzije: 433x178x161cm
obujam:  1598 ccm
snaga:  96 kW/130 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  10,9 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja:  5,1 l /100 km

cijena: 196.000 kuna (testni model)   196.000 kuna (bez doplata)
konkurencija: Opel Antara, VW Tiguan, Chevrolet Captiva 

PLUS: uglađen, dinamičan motor, niska potrošnja goriva, uključivi pogon na sve kotače, udobnost i opremljenost, zvučna izolacija, cijena 
MINUS: kratki nedostatak daha na niskim okretajima, plastičan upravljač i ručica mjenjača


Idi na 24sata

Komentari 9

  • hitnapcsluzba 14.02.2012.

    Ne razumijem ljude koji kupuju diesele. Nekako mi to nema logike. Ako se usporedi sa osnovnim benzinskim modelom od 110 KS ovaj auto je skuplji za oko 50000 kuna i ima i servis puno skuplji od njega. Koliko se treba voziti i s kojom razlikom u potrošnji da bi se uštedjelo 50000 kuna? Osim toga zašto uopće dati 50000 kuna više gotovog novca i onda čekati 10 godina da se vrati i uštedi? Zašto 10 godina voziti auto stare tehnologije? I još nešto zašto sve to platiti i voziti traktora?

  • vwvtc 10.02.2012.

    trenutno najbolji motor na tržištu u toj kubikaži 1.6-130 konja ma milina jedino što mu je servis preskup

  • moscow watchdog 09.02.2012.

    Odličan auto za naše ceste . Nije ni skup , s obzirom na kvalitetu i karakteristike.

Komentiraj...
Vidi sve komentare