Novi 1,6 dCi motor sa 130 KS u Qashqaijevu ponudu ulazi između dosadašnjih 1,5 i 2,0 dCi. I na papiru i u praksi pokazao se dinamičnijim i efikasnijim od oba
Dinamičniji i efikasniji: Nissan Qashqai dobio novog dizelaša
Nissanov crossoverski bestseller Qashqai u novu je modelsku godinu ušao obogaćen dizelskim motorom koji bi mu trebao pomoći da nastavi uspješnu karijeru. Obujmom i snagom između dosadašnjih dizelaša u ponudi (1,5 dCi 110 KS te 2,0 dCi 150 KS), novi 1,6-litreni dCi sa 130 KS i 320 Nm okretnog momenta u praksi se pokazuje boljim od očekivanja. Downsizing je, naime, teoretski divna stvar, ali se u previše slučajeva do sada, posebno u sprezi s turbopunjačima, pokazao kao ne baš najsretnije rješenje u pokušaju zamjene većih motora. Ukratko, mnogi od njih nisu ni dovoljno snažni ni dovoljno štedljivi za zadatke koji se postavljaju pred njih. Oprez pri prvom susretu s 1,6 dCi motorom stoga je bio logičan, no kako se ubrzo pokazalo, ne i opravdan.
Osjećajem za upravljačem je praktički identičan starom dvolitrenom dCi motoru i u svakodnevnoj je upotrebi, izuzmemo li mali nedostatak daha ispod nekih 1600 o/min, prilično teško razaznati razliku. To dijelom treba zahvaliti uglađenom radu te činjenici da je okretni moment ostao na identičnih 320 Nm. Potrošnja u gradskim uvjetima, debelo ispod ništice, nije prelazila 7,8 l, što je vjerojatno i najveća brojka koju Qashqai 4WD može potrošiti.
U normalnijim okolnostima računajte s barem pola litre manje, dok će s izlaskom iz grada realna potrošnja pasti ispod 5 l. I to bez Start & Stopa, koji tek stiže u ponudu. Istovremeno, performanse su bolje nego kod 2,0 dCi: najveća brzina je veća (190 umjesto 188 km/h), a ubrzanje bolje (10,9 umjesto 11 s). Cijena je također pristupačnija: testni model stoji 196.000, a verzija s prednjim pogonom i 20.000 kuna manje.
Osnovnoj Visiji ne fali skoro ništa
Smetaju li vam “izdajnički” vizualni detalji poput crnih i kvaka, uzmite skuplji paket, no oprema je sasvim dovoljna (klima, jastuci, radio, umetci, računalo...) i zasmetati može tek plastični volan.
Uključivi pogon na sve kotače
Podaci o potrošnji ovise i o upotrebi stražnje pogonske osovine. Ona se, kao i dosad, u raspodjelu momenta uključuje samo kad je to potrebno (ili ako joj to naloži vozač All-Mode 4WD prekidačem).
Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia
masa: 1562 kg
dimenzije: 433x178x161cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,9 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 5,1 l /100 km
cijena: 196.000 kuna (testni model) 196.000 kuna (bez doplata)
konkurencija: Opel Antara, VW Tiguan, Chevrolet Captiva
PLUS: uglađen, dinamičan motor, niska potrošnja goriva, uključivi pogon na sve kotače, udobnost i opremljenost, zvučna izolacija, cijena
MINUS: kratki nedostatak daha na niskim okretajima, plastičan upravljač i ručica mjenjača