To je to što me zanima!

Hrvat na čelu pobjednika: Žele smanjiti čekanje u bolnicama

Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googla, Luka Strižić, opredijelila se za temu 'Eliminirajmo čekaonicu'
Vidi originalni članak

Prvo mjesto na međunarodnom informatičkom natjecanju Techfest Munich 2019.,  osvojila je peteročlana hrvatsko-njemačko-francusko-srpska ekipa informatičara s Lukom Strižićem na čelu, koja je pobijedila s temom 'Eliminirajmo čekaonicu' čijom se primjenom smanjuje vrijeme čekanja u bolničkim i ambulantnim čekaonicama.

Na hakatonu na minhenskom Tehničkom sveučilištu koje je trajalo tri dana, od 6. do 8. rujna, nastupilo je 48 ekipa s oko 200 natjecatelja. Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googla, Luka Strižić, opredijelila se za temu 'Eliminirajmo čekaonicu', čiji su pokrovitelji bile zdravstvene službe Porschea i General Electrica.  Ekipa se nazvala Haoma, po perzijskom bogu zdravlja.

Uz Strižića u ekipi su bila dva Nijemca, te po jedan Francuz i Srbin i trebala je razviti ideju čijom bi se primjenom smanjilo vrijeme provedeno u bolničkim ili ambulantnim čekaonicama, odnosno kako bi se to vrijeme učinilo što podnošljivijim.

Informatičari su se fokusirali na radiološke odjele, jer oni koriste skupe medicinske uređaje, koji su, u pravilu, stalno 'prebukirani', pa svaki poremećaj u rasporedu ili hitni slučajevi, znače da će pacijenti osjetno produžiti vrijeme čekanja u čekaonici.

- Mi smo razvili sustav koji koristeći što više podataka o pacijentima pronalazi uzorke i predviđa vrijeme čekanja na pregled, odnosno pretragu. Tako se na primjer, može ustanoviti da termin klaustrofobičnog pacijenta traje X minuta više od prosječnog za tu proceduru, rekao je Strižić.  

Također, dodali su senzore koji registriraju nervozu u čekaonici, kroz detektor pokreta, zvuka, vibracija,  temperature i vlage. 

Kada bi se osjetilo da 'čekaonica' postaje nervozna, medicinsko bi osoblje dobilo signal da intervenira, odnosno da pacijente obavijeste o trenutačnom stanju u ambulanti i da ih informacijama pokušaju smiriti", obrazložio je Luka Strižić. 

Stručna je komisija ocijenila kako taj rad bio najbolji i primjenjiv u praksi, pa su autori nagrađeni boravkom u Budimpešti gdje će obići General Electricov odjel u kojem se razvijaju upravo zdravstveno-digitalna rješenja. Tom će prilikom biti i riječi o mogućnostima primjene njihovog rada. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

Idi na 24sata

Komentari 5

  • ilmare 21.09.2019.

    Sve lijepo zamišljeno ,ali pada unošenjem NEDOVOLJNIH PODATAKA u računalo... Znači ,ovisi o onom koji to bude radio...

  • introduction 09.09.2019.

    Opet sami pesimizam i negativni komentari. Da, vlast nam je užasna, to svi znamo, ali kad bismo mi kao građani više prihvaćali, širili i pričali o ovakvim suvremenim idejama i rješenjima, to bi svakako ostavilo traga i stvorilo pritisak na vladajuće. Promjena počinje od pojedinca, ne možemo očekivati bolju vlast kad vlastiti mentalni sklop nismo u stanju promijeniti. Svaka čast Luki i ostatku tima, jako zanimljiv projekt koji bi svakako podigao produktivnost i kvalitetu života svih građana!

  • Forrest Gump 09.09.2019.

    nažalost, uzalud ti trud dečko, jer smanjenje redova čekanja nije u interesu rvatskog javnog zdravstva na čelu s najgorim ministrom ikad, jer njemu nije u interesu uopće Hrvatima priuštit "besplatne" zdravstvene preglede, nego je apsolutno SVE učinio, da se zakonski kroz brutto plaće zdravstvo i dalje masno plaća, al da hitne pretrage radite kod njegovih privatnih kompanjona i naravo to još dodatno i još masnije platite!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare