Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
5 komentara

Hrvat na čelu pobjednika: Žele smanjiti čekanje u bolnicama

Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googla, Luka Strižić, opredijelila se za temu 'Eliminirajmo čekaonicu'

Foto: Luka Strižić/Facebook
5 komentara

Prvo mjesto na međunarodnom informatičkom natjecanju Techfest Munich 2019.,  osvojila je peteročlana hrvatsko-njemačko-francusko-srpska ekipa informatičara s Lukom Strižićem na čelu, koja je pobijedila s temom 'Eliminirajmo čekaonicu' čijom se primjenom smanjuje vrijeme čekanja u bolničkim i ambulantnim čekaonicama.

Na hakatonu na minhenskom Tehničkom sveučilištu koje je trajalo tri dana, od 6. do 8. rujna, nastupilo je 48 ekipa s oko 200 natjecatelja. Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googla, Luka Strižić, opredijelila se za temu 'Eliminirajmo čekaonicu', čiji su pokrovitelji bile zdravstvene službe Porschea i General Electrica.  Ekipa se nazvala Haoma, po perzijskom bogu zdravlja.

Foto: Luka Strižić/Facebook

Uz Strižića u ekipi su bila dva Nijemca, te po jedan Francuz i Srbin i trebala je razviti ideju čijom bi se primjenom smanjilo vrijeme provedeno u bolničkim ili ambulantnim čekaonicama, odnosno kako bi se to vrijeme učinilo što podnošljivijim.

Informatičari su se fokusirali na radiološke odjele, jer oni koriste skupe medicinske uređaje, koji su, u pravilu, stalno 'prebukirani', pa svaki poremećaj u rasporedu ili hitni slučajevi, znače da će pacijenti osjetno produžiti vrijeme čekanja u čekaonici.

- Mi smo razvili sustav koji koristeći što više podataka o pacijentima pronalazi uzorke i predviđa vrijeme čekanja na pregled, odnosno pretragu. Tako se na primjer, može ustanoviti da termin klaustrofobičnog pacijenta traje X minuta više od prosječnog za tu proceduru, rekao je Strižić.  

Također, dodali su senzore koji registriraju nervozu u čekaonici, kroz detektor pokreta, zvuka, vibracija,  temperature i vlage. 

Kada bi se osjetilo da 'čekaonica' postaje nervozna, medicinsko bi osoblje dobilo signal da intervenira, odnosno da pacijente obavijeste o trenutačnom stanju u ambulanti i da ih informacijama pokušaju smiriti", obrazložio je Luka Strižić. 

Stručna je komisija ocijenila kako taj rad bio najbolji i primjenjiv u praksi, pa su autori nagrađeni boravkom u Budimpešti gdje će obići General Electricov odjel u kojem se razvijaju upravo zdravstveno-digitalna rješenja. Tom će prilikom biti i riječi o mogućnostima primjene njihovog rada. 

 

Tema: Bolje obrazovanje 2019.

Možda vas zanima i ovo:
Message