To je to što me zanima!

Kraj jedne ere: Sve je veći broj tvrtki koje odustaju od dizela...

Suzuki i Mitsubishi nove su dvije marke koje odustaju od dizelskih motora u Europi. Od Japanaca će ostati samo Mazda
Vidi originalni članak

Globalna antidizelska kampanja uzima sve više maha. Nakon što su proizvođači gotovo potpuno odustali od prodaje dizelskih automobila u SAD-u, val se širi i na Europu.

Suzuki i Mitsubishi posljednja su dva proizvođača koji su odlučili u potpunosti odustati od osobnih automobila s dizelskim motorima na europskom tržištu. Ranije su to već učinili Nissan i Toyota, tako da, izuzev malenog Subarua, Mazda ostaje jedini veliki japanski proizvođač koji će u ponudi imati dizelske motore.

Od europskih proizvođača na isti se korak prije nekoliko mjeseci odlučio Porsche, koji je dizelske modele zamijenio hibridnima. I Volvo je u novome modelu S60 ukinuo dizelske motore i najavio da nijedan budući model ove marke neće imati dizelske verzije. 
I dok neke marke nakon VW-ove afere “Dieselgate” i svega što je uslijedilo nakon nje potpuno odustaju od dizela kao pogonskoga goriva, druge ne smatraju kako se bliži kraj jednoj eri. Iz BMW-a su tako nedavno izjavili da ni ne razmišljaju o ukidanju dizelskih motora u skoroj budućnosti. 


Cijela kampanja koja se posljednjih godina vodi protiv dizelskih motora osjetno je utjecala i na prodaju. Prošle je godine, primjerice, u Njemačkoj prodaja automobila s dizelskim motorima pala za 31 posto, u Velikoj Britaniji 30 posto, a i u Hrvatskoj je udio prodanih novih automobila s dizelskim motorom ove godine dramatično pao. 
Velik pad prodaje automobila s dizelskim motorima kao posljedicu ima i rast cijena dizelskoga goriva.

U njegov razvoj su proizvođači derivata mnogo uložili posljednjih godina, pa sad traže brži povrat investicija.

Porsche
Ove godine ukinuli su sve dizelske verzije. Fokusiraju se na hibride.

Mitsubishi
Dizelski modeli uskoro ostaju u ponudi samo kod pick up modela L200-

Suzuki
Ukinuli su dizelske modele u Europi jer su se ionako slabo prodavali.

Volvo
Nijedan budući model neće imati dizelske verzije nego samo benzinske i hibridne.

Toyota
Toyoti su hibridi najvažniji, pa je logično da su odustali od dizelskih auta

Nissan
Ove godine Nissan je najavio da će postupno ukinuti sve dizele.
Idi na 24sata

Komentari 125

  • joeblogz 29.10.2018.

    Japancima dizel nikad nije bio u fokusu zbog drukčijih zakona. Jedino EU opsjednut sa CO2 kao jedinim kriterijem ekološke osvjetljenosti je natjerao proizvođače u proizvodnju dizela. Da bi s druge strane ovi lažirali rezultate jer je to bilo neostvarivo poštenom igrom. Porscheu je pala reputacija u Americi zbog prljavih dizela majčinske tvrtke - a nikad im nisu bili bitni za brend pa su ga se što prije otarasili. Također Volvo se upravo manjkom "prljavog" dizela pokušava diferencirati od ljute njemačke konkurencije koja je puno i previše uložila dizel tehnologiju da bi sad tako brzo odustali. Ipak treba nešto i zaraditi... Isto tako oni su puno kompliciraniji i sa preskupim pumpama, turbinama, injektorima, dpf filterima koje treba mijenjati - pa bi industrija (ne hrvatska!) ostala bez zarade. Tako su naši sluge odlučili spriječiti kupnju jedinih čistih vozila u a to su auti na bezin/plin jer ih eksponencijalno rastući ppmv na co2 poskupljuje preko svake mjere. Zato ako želimo kvalitetan zrak u našim gradovima fino si kupimo maske za disanje kad idemo van. Naši prastari dizeli će se tu zadržati malo dulje vrijeme - taman dok se svi ne isele.

  • joeblogz 29.10.2018.

    Zato lijepo naša vlada potencira uvoz dizelaša jer gledaju samo CO2 - umjesto da gledaju emisiju čestica i NOx koji su glavni trovači lkudi u naseljenim područjima - ti je dizel 10 puta (!) gori od benzinca od prije 15 godina... Da ne govorim o progresivnom računanju ppmva na "luksuz" po metodi "ako je nekada bio skup oderati ćemo te naživo" iako kao rabljeni ne košta punio više od "neluksuznog". Pa nas Česi i Poljaci gledaju milo kad nas u našim eko kutijicama od tri cilindra obilaze na autoputu. Zašto se onda i oni ne voze u tri cildarskim kuticijcam ili na struju? Ako je to jedino što ne deru trošarinama? Licemjeri. Mnoge i to puno bogatije države od nas nemaju davanja na vozila jer time ljudima ostaje više novca da kupe što novije i ekološkije vozilo - a kod nas deru gdje stignu pa se svi čudimo zašto mi kupujemo stare dizele - pa te je jedino što možemo kupiti uz ovakvu vlast...islužene dizele umjesto benzinaca pa i na plin zašto ne! I što više biciklističkih staza po gradovima. Pa ako bi mjerili zagađenje centra Zagreba od dizelskih plinova cijeli centar bi morao biti zatvoren za promet - kakve se sve dizel kante voze bez ikakvih filtera nije ni čudo. Ali tko si moće priuštiti nešto novije uz ovakve trošarine? Pokušao sam uvesti benzinca na plin i trošarine su bile 150% veće od vrijednosti vozila kojeg sam mislio uvesti. Banana država. Umjesto da potpuno ukinu trošarine i u roku od par godina bismo disali puno kvalitetniji zrak.

  • trf 28.10.2018.

    Bas mi je drago da se s cesta maknu te dizelske rage tipa wolkwagen..a poglavito golfovi..

Komentiraj...
Vidi sve komentare