Tech

Komentari 125

Kraj jedne ere: Sve je veći broj tvrtki koje odustaju od dizela...

Kraj jedne ere: Sve je veći broj tvrtki koje odustaju od dizela...

Suzuki i Mitsubishi nove su dvije marke koje odustaju od dizelskih motora u Europi. Od Japanaca će ostati samo Mazda

Globalna antidizelska kampanja uzima sve više maha. Nakon što su proizvođači gotovo potpuno odustali od prodaje dizelskih automobila u SAD-u, val se širi i na Europu.

Suzuki i Mitsubishi posljednja su dva proizvođača koji su odlučili u potpunosti odustati od osobnih automobila s dizelskim motorima na europskom tržištu. Ranije su to već učinili Nissan i Toyota, tako da, izuzev malenog Subarua, Mazda ostaje jedini veliki japanski proizvođač koji će u ponudi imati dizelske motore.

Od europskih proizvođača na isti se korak prije nekoliko mjeseci odlučio Porsche, koji je dizelske modele zamijenio hibridnima. I Volvo je u novome modelu S60 ukinuo dizelske motore i najavio da nijedan budući model ove marke neće imati dizelske verzije. 
I dok neke marke nakon VW-ove afere “Dieselgate” i svega što je uslijedilo nakon nje potpuno odustaju od dizela kao pogonskoga goriva, druge ne smatraju kako se bliži kraj jednoj eri. Iz BMW-a su tako nedavno izjavili da ni ne razmišljaju o ukidanju dizelskih motora u skoroj budućnosti. 


Cijela kampanja koja se posljednjih godina vodi protiv dizelskih motora osjetno je utjecala i na prodaju. Prošle je godine, primjerice, u Njemačkoj prodaja automobila s dizelskim motorima pala za 31 posto, u Velikoj Britaniji 30 posto, a i u Hrvatskoj je udio prodanih novih automobila s dizelskim motorom ove godine dramatično pao. 
Velik pad prodaje automobila s dizelskim motorima kao posljedicu ima i rast cijena dizelskoga goriva.

U njegov razvoj su proizvođači derivata mnogo uložili posljednjih godina, pa sad traže brži povrat investicija.