To je to što me zanima!

Najnapredniji Citroën svih vremena: Stigao je novi C5 X

Francuski proizvođač kod ovog automobila igra i na kartu "ultimativne udobnosti", kako sami nazivaju svoj komforni koncept. U unutrašnjosti nailazimo na obilje prostora i luksuza
Vidi originalni članak

Već četiri godine Citroën nema model srednje klase. Nakon što se C5 2018. godine prestao prodavati u Europi, nije bilo nasljednika, no to nije značilo da je Citroën odustao od klase automobila od kojih posljednjih godina odustaju mnogi proizvođači. Potvrda toga stigla je nedavno u obliku impresivnog C5 X, a sada je taj automobil stigao i na hrvatsko tržište.

Novi C5 X više nije limuzina, nije ni klasičan karavan već svojevrsni križanac između SUV-a i karavana koji nudi udobnost i druge odlike limuzine. To je sasvim razumljivo u skladu s vremenom u kojem rijetki kupci još biraju klasične limuzine, C5 se morao promijeniti. No zato nije odustao od bogatog nasljeđa velikih Citroënovih modela poput  DS-a, CX, XM-a, Xantie... Poput ovih automobila i on je velik, luksuzan i drugačiji od drugih.

Novi Citroënov crossover velik je automobil dužine 481 centimetar i krasi ga vrlo originalan dizajn, sličan onome drugih aktualnih Citroënovih modela: ekstravagantan ali i prilično elegantan. S obzirom da je ekstravagantan, dizajn se neće svidjeti svima, ali mnogi će ovaj automobil sigurno smatrati vrlo impresivnim i lijepim. No nije sve samo u izgledu, automobil je izuzetno prostran s obiljem mjesta za noge straga i ogromnim prtljažnikom od 545 litara (485 litara kod plug-in hibrida).

Unutrašnjost je vrlo originalna i pomalo minimalistička što je sve veći trend u svijetu luksuznih automobila. Luksuz je na vrlo visokoj razini, a tu su i brojna impresivna tehnološka rješenja. Citroën je posebno ponosan na novi head up zaslon koji na vjetrobransko staklo može projicirati mnoštvo raznih informacija. On je potpuno prilagodljiv i pruža prikaz s 3D efektom. Auto ima i novi infotainment sustav "My Citroën Drive Plus koji je intuitivan i ima potpuno prilagodljivo sučelje. Dijagonala njegovog zaslona je 12 inča. 

Tu su i mnogi sustavi za pomoć u vožnji od kojih dalekometni nadzor mrtvog kuta i sustav upozorenja pri izlasku s parkinga unatrag predstavljaju premijeru za Citroën. 

Francuski proizvođač kod ovog automobila igra i na kartu "ultimativne udobnosti", kako sami nazivaju svoj komforni koncept. U unutrašnjosti osim obilja prostora i luksuza nailazimo i na nova "Advanced comfort" sjedala s grijanjem, hlađenjem i masažom. Ovjes je kao i kod legendarnih prethodnika prvenstveno ugođen da bi bio udoban. Riječ je o elektronički upravljanom aktivnom ovjesu s progresivnim hidrauličkim amortizerima. Automobil opremljen ovim ovjesom stalno nadzire cestu i individualno upravlja amortizerima kako bi vožnja bila što udobnija

Ponuda pogona nije previše široka. Tu su dva benzinska motora, osnovni snage 131 KS i snažniji sa 181 KS. Plug-in hibridni pogonski sustav ima benzinski motor od 180 KS, električni motor i ukupnu snagu od 225 KS. Električni doseg ove varijante s punom baterijom iznosi 55 kilometara. Sve verzije imaju prednji pogon i serijski automatski mjenjač s osam brzina. 

Nude se tri razine opreme: Feel, Shine i Shine Pack. Osnovni C5 X s benzincem od 131 KS i Feel Pack razinom opreme košta 279.900 kuna, osnovna cijena za verziju sa 181 KS iznosi 316.634 kuna, a plug-in hibrid se nudi od 372.438 kuna. 

POGLEDAJTE VIDEO: JURAJ ŠEBALJ U SERIJALU ‘TI PITAŠ’

Idi na 24sata

Komentari 4

  • global 21.10.2022.

    tako veliki auto, a nema dizel

  • Aspius aspius 21.10.2022.

    Mnogi bi rekli da je Citroen auto koji kad probaš-ne postoji ništa drugo, a ne samo ja koji je davno vozio jedan BX i ne tako davno 1 Berlingo. I pružili su mi 2 puta veliku sreću. 1. put kad sam ih kupovao, a drugi put kad sam ih prodavao. Druga je bila poprilično veća od prve, a tko se jednom opeče i na hladno puše. Kamoli dva put! No dobro, U svakom slučaju, Citroen je auto za "šminkere" koji prije svega vole udobnost u vožnji a logika im je na drugom mjestu jer je kod citroena toliko toga specifično da jednostavno ništa ni sa čim ne ide... Šalu na stranu, citroen se popravio od kako se ujedinio s Peugeotom pa je se francuski predsjednik nastavio voziti istim (doduše vozi se sa DS-om, ali to je izašlo od Citroena).Najveća prednost je napredna udobnost koja zna biti takva da je bolje voziti se u citroenu '95 nego u golfu 2010, ali stvarno. Ipak kad rikne - joj mene joj, ajoj, ajme, joj mene joj, ajme, ajme majko,,,šta je meni ovo trebalooooo,,,, Kad uđete majstoru u dvorište on odma' preračunava i shvaća da klincu ne mora škrtariti na novom kompjuteru a i da mali zaslužuje i tih 1000 eura za doček Nove godine u Pragu. 

Komentiraj...
Vidi sve komentare