To je to što me zanima!

Nathan Drake od Uncharteda se oprašta u velikom stilu

Uncharted 4 je nevjerojatno zabavna i apsolutno prekrasna akcijska avantura s kojom se Nathan Drake nakon gotovo deset godina oprašta od omiljene nam franšize
Vidi originalni članak

Uncharted 4: A Thief's End je unatoč brojnoj akciji koja nerijetko prkosi zakonima fizike iznenađujuće zrela igra koja se bavi Nathanom Drakeom i njegovom ekipom u godinama kada bi već zaista trebali ozbiljno razmisliti o pronalaženju neke mirnije profesije. No, unatoč zahvalnom pristupu tematici i omiljenim nam likovima koji nas uveseljavaju već gotovo deset godina, četvrti Uncharted se pomalo previše izgubio u bespućima svojeg repetitivnog trećeg akta zbog čega ga ipak ne možemo proglasiti najboljom igrom koju je Naughty Dog ikada napravio.

Petnaestak sati duga kampanja posljednje digitalne avanture Nathana Drakea počinje s kristalno jasnim fokusom i režijom na razini holivudskih blockbustera. I dok sam zaplet nije previše inovativan - Nathan i Elena se žele umiroviti od avanturizma sve dok se Nathanov navodno preminuli brat pojavi s ponudom koju naši heroji ne mogu odbiti - način na koji je priča napisana, odglumljena i općenito izvedena je za svaku pohvalu. Gotovo je nemoguće ne simpatizirati s glavnim likovima koji žele naći kompromis između svojih obaveza u odraslom svijetu i želje za smrtonosno opasnom avanturom koja leži duboko u svima njima.

Upravo se zbog tih konfliktnih misli, dijaloga i monologa Nathan, Elena i Victor čine puno stvarnijima nego što je to bio slučaj u prošle tri igre, a skidamo kapu i savršeno pogođenoj glasovnoj glumi koju su odradili Nolan North (Nathan Drake), Emily Rose (Elena Fisher) i Richard McGonagle (Victor Sullivan). Vaši suborci također ne ostavljaju dojam priglupih NPC-eva niti tijekom samog igranja četvrtog Uncharteda. Ako se odlučite na diskretan pristup problematici, u stopu će vas pratiti pogrbljeni u visokoj travi (i za razliku od Ellie u The Last of Us, prilično se dobro skrivaju od neprijatelja) i skrivajući se iza raznoraznih kutija, zidića i ostalih objekata na lokaciji. Pomoći će vam tijekom planinarenja, pružiti podršku u vatrenim okršajima i nasmijati za vrijeme mirnijih trenutaka kampanje. Drugim riječima, ovo ne bi bila niti približno slična igra da nema Elene i Victora koje odmah sada kandidiramo za najbolje gaming companione ikada napravljene koji su nam prirasli srcu jednako koliko i Elizabeth iz Bioshock: Infinite.

Kontrole nisu značajno izmijenjene u odnosu na prethodne Uncharted nastavke te su puno veće novosti od njih dva nova načina savladavanja terena. Prvi je penjačka kuka pomoću koje Drake može doseći iznenađujuće velik broj skrivenih platformi, a drugi je 4x4 džip koji s jedne strane ostavlja realističan dojam tonu i pol teškog terenca, a s druge je pak dovoljno jednostavan za upravljanje da vožnja u Unchartedu 4 nikada nije frustrirajuća.

Naughty Dok je proširio mape igre koliko je god to moguće kako bi igračima dao što više prilika za korištenje novih alata, no igra nažalost ne nagrađuje istraživanje toliko koliko je nivo koji smo nedavno imali priliku zaigrati sugerirao. Povremeno nasumično blago, rijetki dnevnik i... to je u biti to. S druge strane, oduševljeni smo činjenicom da smo na raspolaganju imali više načina, odnosno puteva za stići do gotovo svakog cilja tijekom kampanje jer je Uncharted serijal do ovog nastavka bio definiran sa svojom apsolutnom linearnošću.

Isto se može reći i za mnogobrojne sukobe u igri. Da, povremeno ćete biti prisiljeni glumiti Ramba, no jako velik broj situacija se može riješiti potiho, bilo diskretnom eliminacijom protinika ili potpunim izbjegavanjem istih. Iako sami stealth gameplay nije posebno inovativan i ne možemo vjerovati da ne postoji opcija skrivanja neprijateljskih tijela, i dalje cijenimo što nam je Naughty Dog napokon dao više izbora tijekom samog gameplayja bez žrtvovanja filmski režirane priče i nekih akcijskih sekvenci.

AI neprijatelji su pak prilično inteliegentni, a otvoreni dizajn mapa im omogućuje da to često pokažu kada vas krenu napadati s boka, prikradati vam se s leđa, povlačiti se, regrupirati i skrivati u iščekivanju pojačanja. Također gotovo nikada neće "zaboraviti" da ste u blizini jednom kada postanu svjesni vaše prisutnosti što znači da ćete se morati kretati da preživite. Nema više čučanja iza neuništivog kamena i čekanja da vam se životna energija regenerira. Neprijatelji također više nisu sposobni primiti cijeli šaržer srednjeg kalibra u prsa i nastaviti pucati po vama kao što je to bio slučaj u prijašnjim igrama. Ta dodana realnost znači da je svako ubojstvo, smaknuće i eliminacija u Uncharted 4: A Thief's End sada puno zabavnije za izvođenje.

Grafička prezentacija igre je fantastična ne samo zbog kvalitete njenih tekstura već i njihove količine. Ovo nije stari, linearni Uncharted koji vam servira malu lokaciju za malom lokacijom već potpuno novi uradak s ogromnim, otvorenim mapama koje su ujedno nevjerojatne za gledanje i ne pate od nikakvih minijaturnih učitavanja ili usporavanja. Da, igra se i dalje vrti u samo 30 sličica u sekundi, no s obzirom na hardver kojim se PlayStation 4 može "pohvaliti", bez sumnje možemo utvrditi kako je ovo najljepša konzolaška igra ikada napravljena.

Gameplay je savršeno ispoliran i svaki njegov element pouzdano funkcionira točno onako kako je zamišljen. S druge strane, to je dobrim dijelom slučaj i zato što se Naughty Dog ovoga puta odlučio na prokušane i već dobro ispolirane mehanike te Uncharted 4: A Thief's End zaista ne odiše prevelikom količinom inovativnosti. Da, igra i dalje ima par akcijskih sekvenci koje zaista oduzimaju dah, no sveukupni dojam je da je developerima nekako ponestalo mašte i sve što im je izuzev par izoliranih slučajeva padalo na pamet jest raznijeti hrpetinu zgrada, 27 puta zakočiti auto na samom rubu provalije i povremeno pred igrače staviti uvredljivo lagane zagonetke. Ponavljamo, nedostatak inovativnosti nikako ne znači da igra nije savršeno ispolirana i izuzetno zabavna za igranje, no nakon tri Uncharted i dvije nove Tomb Raider igre smo u 2016. godini od renomiranog studija kao što je Naughty Dog nekako očekivali... više. Možda nam je hajp ipak malo previše udario u glavu?

Možda, možda i ne, ali ono što nam je definitivno pililo živce jest predugačak treći akt igre u kojem priča iz pete-šeste ubacuje u prvu brzinu i stavlja vas na prilično jednoličnu lokaciju prepunu posve jednoličnog gameplayja. Penjanje, pucanje, penjanje, pucanje, penjanje... pucanje... penj... Aaaaaaa, dosta! "Dosta" je sve što nam je tada bilo na pameti jer se radi o osjetno najdužem aktu igre čijih se prvih pet minuta ponavlja naizgled beskonačan broj puta i doslovno smo se molili bogovima gaminga da igra privede svoju radnju kraju.

Na svu sreću, Uncharted 4: A Thief's End ima prilično fantastično odrađen i pomalo neočekivani kraj zbog kojega su ti zadnji sati igre ipak probavljivi. S druge strane, single player ne nudi previše aktivnosti jednom kada ste završili glavnu priču igre, osim ako ne želite loviti achievemente i završiti svoju kolekciju blaga. Ok, oni najzagriženiji fanovi će vjerojatno htjeti još jednom odigrati kampanju s potpunom drugačijim pristupom akciji, odnosno to smo barem mi krenuli raditi te nakon prvog, diskretnog igranja sada kroz kampanju prolazimo kao Arnold Schwarzenneger kojem je netko polomio njegov omiljeni ručno obojani DualShock 4.

Što se multiplayera tiče, on je puno zabavniji nego u prijašnjim nastavcima serijala zahvaljujući novoj penjačkoj kuki koja daje posve novu, vertikalnu dimenziju borbi 5-na-5. Iako Team Deathmatch i Ranked Team Deathmatch nisu ništa revolucionarno, Plunder i Command modovi su pravo osvježenje i ne možemo dočekati službeni izlazak igre kada će Naughty Dog napokon aktivirati više servera kojima će se pridružiti milijuni igrača diljem svijeta što će gotovo sigurno skratiti prilično duga matchmaking vremena koja smo ovih dana iskusili. Isto tako valja spomenuti i sulude nadnaravne elemente koje je Naughty Dog ovoga puta ubacio u multiplayer kao što su mogućnost teleportacije i nadljudski jaki udarci koji definitivno čine cjelokupno iskustvo online igranja puno zabavnijim.

Zaključak

Uncharted 4: A Thief’s End je nevjerojatno zabavna i apsolutno prekrasna akcijska avantura s kojom se Nathan Drake nakon gotovo deset godina svoje gaming karijere oprašta od omiljene nam franšize. Iako nas nedostatak inovativnosti i podugačak treći akt spriječavaju u tome da četvrti Uncharted prozovemo najboljom igrom koju je Naughty Dog ikada napravio, ono što je bitno jest da A Thief's End nastavlja tradiciju hollywoodske kinematografije i najviše razine ispoliranosti na koju nas je ovaj kultni serijal navikao. Sve u svemu, ovo nije samo igra koju bi preporučili svim PS4 igračima već i naslov zbog kojeg se isplati nabaviti novu konzolu.
Ocjena - 8.8
Za:
+Nelinearnost
+Nevjerojatna grafika
+Inteligentna priča
+Zabavan multiplayer
+Ispoliranost
Protiv:
-Nedostatak inovativnosti
-Predugačak treći akt
Izvor: IGN Adria

Idi na 24sata

Komentari 3

  • KingNothing 06.05.2016.

    Daleko je ovo od nevjerojatne grafike, pogotovo kad uzmes u obzir da je 30FPSa

  • mudrac bez pameti 05.05.2016.

    IGN Adria heueheheuehjhaejklaskjldhL

  • minaret PANJić 05.05.2016.

    Opet kradete clanak?hehe

Komentiraj...
Vidi sve komentare