To je to što me zanima!

Neugodna istina: Auti su među najstarijima, a ni ne vozimo ih

Naši auti su među najstarijima u EU-u, a vozimo ih manje no što želimo jer je gorivo preskupo. No nije sve tako crno
Vidi originalni članak

Hrvatski vozni park neumoljivo stari. Prosječna starost automobila se prošle godine u Hrvatskoj opasno približila brojci od 13 godina, a još prije jednog desetljeća vozili smo automobile koji su bili prosječno mlađi od deset godina.

Razlog rasta starosti automobila je krah tržišta novih automobila, koji se dogodio uslijed posljednje velike ekonomske krize prije desetak godina. Tržište se od tada ni približno nije oporavilo, a usporedno je osjetno porastao uvoz rabljenih auta iz inozemstva, što za posljedicu ima to da se iz godine u godinu vozimo u sve starijim i nesigurnijim autima, koji su usto osjetno veći zagađivači nego novi moderni auti.

Primjerice 13 godina star dizelski auto s ekološkom normom Euro 4 u atmosferu izbacuje  tri puta više dušikovih oksida i pet puta više štetnih mikroskopskih čestica nego novi model s normom Euro 6. Također, automobil koji je prije trinaest godina s pet zvjezdica smatran maksimalno sigurnim, prema današnjim kriterijima testa teško bi dobio više od jedne zvjezdice. 

No nije jedini problem domaćih vozača samo to što nemaju novac za nove automobile, još više zabrinjava činjenica što mnogi zbog preskupoga goriva te automobile ni ne mogu voziti koliko bi trebali i željeli. 

Prije petnaestak godina auti su u Hrvatskoj prosječno prelazili oko 15.000 kilometara, a danas manje od 13.000. No slična je situacija i u drugim državama EU-a. U Njemačkoj je prosjek, također zbog velikog rasta cijena goriva, pao na samo 13.900 kilometara, a čak 49 % automobila godišnje prelazi manje od 10.000 kilometara. S druge strane, u SAD-u, gdje litra goriva prosječno stoji manje od pet kuna, jedan automobil u na godinu prelazi gotovo 26.000 km. Ipak, nije sve tako crno. S obzirom na mali pad kupnje rabljenih automobila iz uvoza i osjetni rast tržišta novih automobila ove godine prosječna starost novih automobila u Hrvatskoj mogla bi uskoro napokon početi opadati.

Idi na 24sata

Komentari 27

  • Gutmann 17.09.2018.

    Zbog visokih carina (trošarina) na uvoz iz EU i drugog najvišeg PDV-a u EU ljudi ne kupuju nove aute a zbog WLTP-a novi automobili poskupljuju i do 10 000 Kuna više (niža klasa) do više od 50 000 Kuna (viša klasa) što će za posljedicu imati potpuni krah tržišta novih auta u HR. Prosječna starost osobnih vozila u HR je 14 godina, na cestama je više od 450 000 vozila starijih od 20 godina te a od ukupnog broja vozila milion vozila je starije od 10 godina. Zbog prastarog Hrvatskog voznog parka trpi sigurnost u prometu te ekologija a samim time zdravlje gradjana ali izgleda da našu vladu ne interesira boljitak naših gradjana. Osim toga država radniku od plaće uzme preko 60% što je zaradio, dakle za državu (večinom uhljebe) u godini radite gotovo 7 mjeseci... ne čudi bjeg ljudi iz RH.

  • Akull 13.09.2018.

    4 kune zet,kakav bolan auto......

  • Jozha1 13.09.2018.

    Prosječna starost novog automobila će opasti.. Genijalno!

Komentiraj...
Vidi sve komentare