To je to što me zanima!

Otkrivamo koja su vozila na našim cestama najopasnija

Najvećoj pogibiji se na cestama izlažu motociklisti. Iznenađujuće, odmah uz bok po opasnosti su im traktori, a vrlo opasni su i - bicikli. Najsigurniji su veliki kamioni
Vidi originalni članak

Općepoznato je kako su motocikli vrlo opasna vozila i da prilikom vožnje na njima valja biti iznimno oprezan. Nažalost, to potvrđuju analize prometnih nezgoda. Naime, statistički gledano, izgledi da će u prometnoj nezgodi poginuti vozač motocikla čak su sedam puta veći nego za vozača automobila. Prema podacima MUP-a za prošlu godinu, tako je u 1559 prometnih nezgoda s motociklima poginulo 49 ljudi ili 3,14 posto po nezgodi. U istom razdoblju bilo je 46.648 prometnih nezgoda s automobilima, u kolima je poginulo 195 ljudi, što u prosjeku iznosi 0,42 posto po nezgodi.

Odmah poslije motocikla, na drugome mjestu na ljestvici najopasnijih prijevoznih sredstava, nalaze se traktori, s visokim postotkom od 2,46 posto po nezgodi. Malo sigurniji, ali i dalje vrlo opasni, jesu bicikli s 1,60 posto poginulih po prometnoj nezgodi. Skuteri do 50 cm3 su (s 1,26 posto) sigurniji od bicikla. Naravno, najveća vozila su i najsigurnija, pa su na dnu ljestvice autobusi i kamioni s 0,14 i 0,08 posto te vlakovi i tramvaji, u čijim prometnim nezgodama, nasreću, uopće nije bilo smrtno stradalih.

Traktori 406 nesreća 2,46% poginulih

Alkohol i neoprez čine ih ubojitim zamkama

Vozači traktora najčešće stradavaju u prevrtanjima, od kojih su mnoga izazvana neoprezom ili im je “kumovao” alkohol. Traktor je spor i nestabilan, a vozači često nisu koncentrirani na vožnju, pa nisu rijetki slučajevi u kojima oduzimaju prednost drugim sudionicima u prometu.

Autobusi 714 nesreća 0,14% poginulih

Najsigurniji način putovanja na cestama

Autobus je velik, relativno spor, a njegovi vozači su uglavnom savjesni i koncentrirani profesionalci. Tako da su izgledi za pogibiju u autobusu zaista mali. Ipak, uvijek se događaju iznimke, primjerice 2012. je postotak bio osjetno viši zbog tragične nezgode češkog autobusa.

Motocikli 1559 nesreća 3,14% poginulih

Jurilice na dva kotača i dalje su pogubne

Najveći postotak smrtno stradalih na motociklima nije nikakvo iznenađenje. Motocikli su vrlo brzi, a njihovi vozači često voze nedopuštenom brzinom i guraju vozilo do samih granica. S druge strane, i vozači automobila morali bi biti oprezniji i obzirniji prema motociklistima u prometu.

Automobili 46.648 nesreća 0,42% poginulih

Odnose najviše života u prometu

Automobila je u prometu uvjerljivo najviše, pa oni i sudjeluju u uvjerljivo najviše nesreća i u njima je najviše poginulih. Ipak, prema statistici, auti su “četiri puta” sigurniji od bicikala i šest puta od traktora.

Kamioni 5052 nesreće 0,08% poginulih

Najveći i najteži ujedno su najsigurniji

Čista fizika - u sudaru velikog i teškog te malog i laganog deblji kraj izvlači onaj drugi. Vozači kamiona zato smrtno stradavaju samo u sudarima s drugim kamionima ili pri slijetanju s ceste.

Bicikli 1438 nesreća 1,60% poginulih

Mnogo su opasniji nego što većina misli

Bicikl je opasnije prometno sredstvo od malog skutera. Naravno, ovdje veliku ulogu igra i neodgovorno ponašanje njegovih vozača. Često krše propise, voze pijani i nemaju pravilno označene bicikle.

Mopedi 1112 nesreća 1,26% poginulih

Iznenađujuće sigurna vozila

Teško je to povjerovati, no statistički gledano, skuteri su među sigurnijim vozilima. Naime, izgledi da netko pogine u prometnoj nezgodi na skuteru “samo” su tri puta veći nego da pogine u autu.

Idi na 24sata

Komentari 92

  • Biker46_1 18.09.2014.

    Uostalom ti svi golfovi 2,3,4,5 koji su dizeli i sto voze mladi vozaci stavljaju takozvane chiptunning u automobil i slazu da auti budu brzi i jaci i automobil opet ima puno vise ks nego sto ima original recimo golf 5 sa 105 ks na 140 ks se digne pomocu tog tunninga, dok kocnice ovijes i sve ostane isto.. (da ne pricam da ima iznimaka sto dignu snagu preko 200 ks na modelima od 100ks pa pricaju po forumima kako auto nemoze stat) Zanima me kako mene drzava stiti s time sto sam mladi vozac i nesmijem voziti automobil koji ima preko 10 sec od 0-100 ubrzanje a smijem voziti motor koji stigne ispod 10 sec od 0 do 200!!Uostalom vozacka mi treba za posao ali oni u kompjuteru ne vide da meni vozacka treba za posao pa je svejedno uzmu.. Znaci ljigava cesta subota navecer ja i cura na motociklu od 180 ks jer zakon neda da je vozim u autu od 140 ks kao ni njoj da vozi ocev auto od 110 ks

  • Biker46_1 18.09.2014.

    Ovako imam 23 godine i vozim od oca audi A6 2.0 TDI 2008 140 KS i problem nastaje kada me policija zaustavi vide auto vide curu pored mene i normalno TI TO NESMIJEŠ VOZIT.. (pričao s policajcima nije u pravilu tako ali je.. vide tatin sincek ima love sad cemo ga.. malo za zabavu maltretirat i omalovazavat pred curom to ugl mladji rade ali ima i starijih.. ) Inače sam mehanicar i radim s automobilima i nerazumijem taj zakon Audi koji ima preko 1500 kg i 140 ks gdje je omjer snage manji od 1 konja na 10 kg, nesmijem voziti i ima sve moguce sustave, dok suzuki swift 1.3 GTI 101 ks smijem voziti koji ima 800 tinjak kila i 101 ks i tu je omjer snage veći od 1 konja na 10 kg i to smijem voziti... s tim da audi ima "Ubrzanje 0-100 km / h 10,2 s" a suzuki swift 1.3 GTI ima ubrzanje od 9.5 sekundi.. i puno slabije kočnice i ovijes i manja sigurnost.. Po tome zakonu smijem voziti puno brzi i nesigurniji automobil... ALI ja isto vozim od oca motor od 1000 CC i 180 KS koji SMIJEM voziti i s time idem subotom van sa curom.. jel obavezno ako idem s audi policajci budu jako neugodni i bezobrazni ima iznimaka!.. pa sad me zanima dali smo ja i cura sigurniji na ocevom motociklu ? (tata mi govori da idem autom, ja nezelim jer dobivam kazne zadnji put je kisilo bila vlazna cesta i tako sam curu vozio doma i sve bi bilo u redu da ovi pijani sto ih polcicija uglavnom pusti u golf 3 2 itd nije zaletio skoro u mene i srusio mene i curu s motocikla jel misle da se mogu utrkivati s motociklom?!!..

  • juravonzlobny 18.09.2014.

    ja sam se rascopao sa velikog motocikla i jedva izvukao živu glavu...i sam sam bio kriv... koji me vrag tjerao da se vozim 180km/h, po nekakvoj kaldrmi?

Komentiraj...
Vidi sve komentare