To je to što me zanima!

Guma glavu čuva: Mijenjajte ih ako ne želite izletjeti s ceste...

Iako po zakonu morate imati zimsku opremu do 15. travnja, zimske gume možete skinuti već sad. Da vas ne bi kaznili, dovoljni su i lanci u prtljažniku
Vidi originalni članak

Konačno je zatoplilo i došlo je vrijeme za tradicionalnu operaciju - skidanje zimskih guma. Većina ljudi će čekati 15. travnja jer do tada važi zakonska obaveza da svi automobili na svim važnijim cestama u unutrašnjosti Hrvatske i na autocestama moraju imati zimsku opremu. No zimska oprema ne moraju biti zimske gume, dovoljno je imati i ljetne gume, a lance u prtljažniku.

S obzirom na to da temperature po prognozi već idućeg tjedna idu na više 20-ak stupnjeva, gume bi trebalo promijeniti što prije. Naime, zimske gume na toplom, vrućem, ali i mokrom asfaltu nisu ni približno tako dobre kao ljetne. A osim toga, svaki kilometar na zimskim gumama po vrućem asfaltu rapidno ih troši i skraćuje njihov životni vijek. Osim što pravovremena izmjena čuva gume, ona je i veliki sigurnosni faktor. Automobil se u svim tipičnim proljetno-ljetnim situacijama ponaša mnogo sigurnije. Pojednostavljeno, sa zimskim gumama mnogo ćete lakše izletjeti s ceste u zavoju ili se zabiti u auto ispred vas i na mokrom i na suhom asfaltu.

UZ PONEKA IZNENAĐENJA Test ljetnih guma: Jeftinije su jednako dobre kao i renomirane

Na temperaturi između 20 i 25 stupnjeva novi auto će se na suhom asfaltu i na ljetnim gumama iz brzine od 100 km/h zaustaviti nakon 38 metara kočenja. Isti taj auto sa zimskim gumama u istim uvjetima kočit će čak 56 metara. To u prijevodu znači da u trenutku kad auto s ljetnim gumama staje pred preprekom, onaj sa zimskim u nju udara s brzinom od 57 km/h.

Na mokroj cesti stvari su nešto povoljnije za zimske gume, no i tu je put kočenja zimskih guma oko 10% duži. Još jedna dobra stvar koju ćete napraviti ako na vrijeme izmijenite gume je - izbjeći gužve. Većina ljudi zbog zakonskih propisa s izmjenom čeka do druge polovice travnja i tad se stvaraju velike gužve kod vulkanizera. S izmjenom trebaju pričekati samo stanovnici gorske Hrvatske. Tamo ni u travnju snijeg nije rijetkost.     

NIJE DOBRA SVAKA GUMA Nova guma u prodavaonici ne smije biti starija od pet godina

Za sigurniju vožnju ljetna ljeti, a zimska zimi

  1. Zimske ljeti?
    Zimske gume imaju oko 40% duži put kočenja od ljetnih na suhoj podlozi i oko 10% lošije drže u zavoju na suhoj i mokroj podlozi. Zimska guma tijekom ljeta je prava opasnost.
     
  2. Cjelogodišnje
    Cjelogodišnje gume tijekom ljeta bolja su solucija od zimskih, no još su lošije od ljetnih. Također, tijekom zime lošije su od zimskih. Zato su one samo polovično rješenje i lošiji izbor od sezonske zamjene.
     
  3. Dva seta ili jedan
    Ako imate dva seta naplataka, zamjenu guma možete obaviti i kod kuće te uštedjeti. Ipak, bilo bi pametno balansirati kotače prije montaže, pa ako želite perfekciju, posjet vulkanizeru vam ne gine.
     
  4. Kad mijenjati
    Iako zakon govori da je ljetna guma s utorima od minimalno 1,6 mm ispravna, ona je već odavno za smeće. Mijenjati biste je trebali kad dubina utora padne ispod 3 mm. Također, bez obzira na utore, gumu bi trebalo zamijeniti nakon maksimalno pet sezona na autu jer je izgubila svojstva.

 

Idi na 24sata

Komentari 30

  • Bella01 04.04.2018.

    brzina čuva glavu a ne guma.

  • MAKANTAHI 04.04.2018.

    zimska ima niži index brzine( za veće i ozbiljnije gume npr 225/60/18 100w, zimska je 100H) i ako ima više ripne auto se jače njiše i pleše prilikom okretanja volana, bokovi su tanji pa se još dodatno sabija i povečava naginjanje, a pri visokim temperaturama 25-30 i više stupnjeva se doslovno otapa i u tim uvjetima ni približno ne drži kao ljetna, i na vrućini otvrdnjava tako da slijedeče zime neće držati kao prošle. za sporu i kratku vožnju i ako su pri kraju mogu se voziti i po ljeti da ih se potroši do kraja, ili na nepogonskim zadnjim kotaćima koji nisu jako opterečeni u vožnji

  • bree77 04.04.2018.

    Michelin cross climate

Komentiraj...
Vidi sve komentare