To je to što me zanima!

Slavni Concorde prvi put je poletio prije točno 47 godina

Nakon prvog leta 1969. godine, Concorde je čekao još nekoliko godina da bi ga uveli u službu. Letio je do 2003. godine. Sada nekoliko kompanija i NASA rade na nasljednicima
Vidi originalni članak

Concorde, jedan od dva putnička aviona koji su letjeli nadzvučnom brzinom (drugi je Tupoljev Tu-144), na današnji dan prije 47 godina prvi je puta poletio. 

Pilot Andre Turcat imao je tu čast odvesti Concorde na njegov prvi let koji je trajao samo 27 minuta, a njegova brzina nije prelazila 480 km/h. Kasnije će Concorde postizati brzine od 2080 km/h. 

Sretnici koji su svjedočili prvom letu ove ikone zrakoplovstva rekli su kako se pistom prolomio spontani aplauz okupljenih novinara i snimatelja kada je Concorde poletio. 

Concordeov prvi let trebao je biti i ranije, no testni let je dvaput odgođen zbog lošeg vremena.

Nakon prvog leta 2. ožujka 1969. godine Concorde su uveli u službu 1976. godine, no kako nikad nije bio komercijalno uspješan projekt, povučen je iz prometa 2003. godine, nakon 27 godina službe. Ukupno je izrađeno samo 20 zrakoplova, a troškovi su bili 6 puta viši od predviđenog. Samo su se British Airways i Air France odlučili, uz državne subvencije, na kupnju ovih zrakoplova. 

Ovaj avion ostat će zapamćen u povijesti i po svom specifičnom izgledu, a klub koji okuplja obožavatelje ovog aviona nada se da ćemo ga opet vidjeti u letu. U tu svrhu već su prikupili 250 milijuna dolara kojima namjeravaju otkupiti Concorde s pariškog aerodroma kako bi ga ponovo vinuli među oblake.

I NASA radi na razvoju nasljednika Concordea

Putnici koji jedva čekaju ponovni povratak nadzvučnih putničkih aviona mogli bi uskoro doći na svoje jer je NASA objavila da se radi na razvoju aviona koji bi mogao popuniti Concordeovo mjesto. Lockheed Martin dobio je 20 milijuna dolara da dizajniraju letjelicu koja neće proizvoditi toliki udar pri probijanju zvučnog zida već će biti puno tiša. To bi trebalo otvoriti i puno više odredišta za nove zrakoplove. No, uz NASA-u još nekoliko tvrtki radi na zrakoplovima koji bi bili brži od zvuka.

Idi na 24sata

Komentari 15

  • Behemot 03.03.2016.

    A ni riječi o letu 4590 kada je svih 113 putnika i članova posade Concorda izgorilo ?

  • pijevac 03.03.2016.

    da nije bilo onog ččavla na pisti,još bi vozio...

  • Matija Đumlija Hrošć 03.03.2016.

    imao je speceifičan izgled možda za novinara za mene ne :D sears haackovo tijelo sa delta krilom za što manji otpor u supersoničnom letu :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare