To je to što me zanima!

Vraćaju mu stari sjaj: Brod koji je prevozio glumce i prinčeve

Jedan od najslavnijih američkih prekooceanskih brodova 'SS United States', na kojem su se vozili prinčevi, predsjednici i glumci, izbjeći će odlazak u rezalište
Vidi originalni članak

Jedan od najslavnijih američkih prekooceanskih brodova , na kojem su se nekoć vozili prinčevi, predsjednici i glumci, izbjeći će odlazak u rezalište.

Povijesni 'SS United States' posljednjih dvadeset godina trunuo je na doku u rijeci Delaware u Philadelphiji. Stari sjaj vratit će mu kompanija Crystal Cruises koja je odlučila kupiti brod i pretvoriti ga u moderno luksuzno plovilo. Za njegovu obnovu bit će potrebno vrtoglavih 800 milijuna dolara .

Tvrtka očekuje da bi se 2018. na brod moglo ukrcati prvih 800 putnika i krenuti na plovidbu u novom izdanju.

 

Brod koji je stvorio William Francis uz pomoć američke mornarice dizajniran je da bude najmoderniji i najsigurniji linijski brod u svijetu , ali, istodobno, za manje od 24 sata mogao je biti pretvoren u transportni brod za prijevoz vojnika i opreme.

 

Imao je posebno odebljani trup koji je mogao izdržati sudar s ledenjakom ili pogodak torpeda , a na njemu skoro da i nije bilo drvenih dijelova.

 

Dimenzijama je veći od Titanica . Naime, dug je 300 metara dok je Titanic imao 269 metara. Također, posjeduje 12 paluba, dok ih je Titanica imao devet.

 

'SS United States' je stavljen u službu 1952. godine. Sa svojim vrlo uskim trupom i snažnim motorima mogao je dostići brzinu od najmanje 43 čvora - odnosno, gotovo 80 kilometara na sat - bez da motori rade punom snagom. Na prvom putovanju osvojio je Plavu vrpcu s vremenom prelaska Atlantika od 3 dana, 10 sati i 40 minuta pri prosječnoj brzini od 35,59 čvorova, čak 10 sati brže od prethodnog rekorda broda ' Queen Mary' . Ovaj brod i danas drži svjetski rekord za putničke brodove u brzini prelaska Atlantskog oceana u oba smjera.

 

'SS United States' razbio je europsku dominaciju britanskih, njemačkih i francuskih brodova na sjevernoatlantskim rutama. No nije bio dugog radnog vijeka. Prestao je ploviti 1969. jer je sve veći broj ljudi putovao preko Atlantika zrakoplovima, a ne linijskim brodovima.

 

Osim tehničke izvrsnosti, ovaj brod slavnim čine i putnici koje je ugostio. Na njemu su se vozila četiri američka predsjednika: Harry Truman, Dwight Eisenhower, John Kennedy i Bill Clinton.

 

Također, ugostio je i brojne glumce, slikare, prinčeve poput Marlona Branda, Coco Chanel, Alberta Einsteina, Seana Conneryja, Garyja Coopera, Salvadora Dalija, Walta Disneyja, Judy Garland, Charltona Hestona, Marilyn Monroe, princa Rainiera i Grace Kelly, Elizabeth Taylor, Johna Waynea i drugih. Leonardovo remek djelo 'Mona Lisa' 1963. putovala je ovim brodom na izložbe u SAD.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • reptil69 11.02.2016.

    clinton 69' nije imao ni pravo glasa, falilo mu dvije godine . predsjednik!?!

  • sl-os 07.02.2016.

    taj brod je u rikverc mogao ploviti brže,već što većina današnji brodova može naprijed.motori su razvijali golemih 240 000ks.po pitanju snage imao ju je više već bojni brodovi klase Iowa! čak su i nosači aviona klase nimitz,tek nešto jači.jedan od samo tri preostala zadnja prekooceanska putnička broda iz 20-tog stoljeća.ostala dva su queen mary i queen elizabeth2.pratio sam zadnji par godina sudbinu ''Big U'' kako ga ameri zovu,bio sam uvjeren da ide na rezalište,kao što je prije par godina završio najduži prekooceanski putnički brod ''SS France'' (držao je rekord skoro pola stoljeća za najduži putnički brod-316m) .za tu sumu novca koji spominju,mogu napravit 2 broda te veličine,ili jedan gotovo trostruko veći...al ovo je ipak komad povijesti .. još čisto sumnjam da bude spašen....

  • Almighty 07.02.2016.

    Ne znam da li je isplativije to ili sagraditi novi brod koji bi bio identičan starome, mislim da je kod staroga došlo do zamora materijala.

Komentiraj...
Vidi sve komentare