To je to što me zanima!

Društvene mreže na kojima su svi bili, a sada su zaboravljene

Društveni mediji drastično su se promijenili u posljednjem desetljeću. Ovo su neke najpopularnije i najistaknutije aplikacije u prošlom desetljeću koje su se promijenile ili potpuno ugasile
Vidi originalni članak

Društveni mediji drastično su se promijenili u posljednjem desetljeću pojavom Instagrama, Tindera i Snapchata. Iako je Facebook bio kralj društvenih mreža 2010. godine tada su bile popularne i neke druge aplikacije poput aplikacije za razmjenu poruka AIM-a ili društvene igre Club Penguin. 

Ovo su neke najpopularnije i najistaknutije aplikacije u prošlom desetljeću koje su se promijenile ili potpuno ugasile.

Friendster

Friendster je bila jedna od prvih društvenih mreža koja je pokrenuta 2002. godine, a prethodila je MySpaceu, Linkedinu i Facebooku. 

Mashable je Friendster opisao kao uređenu verziju Facebooka. Mjesto za povezivanje s prijateljima i obitelji i za komunikaciju putem poruka i grupa.

USPJELI U HRVATSKOJ Krenuli smo s minusom, sami se financirali, a sad smo uspjeli

Iako je Friendster do 2010. nestao iz SAD-a, većina korisnika i dalje je koristila platformu u Aziji. BBC je objavio da je u azijskim zemljama poput Malezije i Filipina Friendster bio jednako popularan kao i Facebook.

Club Penguin

Club Penguin bila je vitalna društvena mreža za tinejdžere i srednjoškolce, koji su mogli komunicirati i razgovarati s drugim korisnicima, pod krinkom računalne igre s animiranim pingvinima koji žive u virtualnom svijetu. Na neki je način Club Penguin postavio početnu osnovu za djecu i odrasle koji sada komuniciraju putem videoigara poput Fortnitea i Call of Dutyja sa značajkama društvenih mreža.

LiveJournal

Prije Tumblra, postojao je LiveJournal. Platforma je osnovana 1999. godine, a služila je za pisanje blogova. Imala je više od 10 milijuna korisnika Čak i ako niste bili strastveni korisnik LiveJournal-a, vjerojatno ste bili upoznati s najvećom zajednicom 'Oh No They Didn't' ili ONDT na LiveJournal-u koja se fokusira na tračeve o slavnima

MALI MULTIMILIJUNAŠ Osmogodišnji dječak godišnje zaradi čak 26 milijuna dolara

Vlasnik stranice prodao je platformu ruskoj medijskoj kompaniji, zvanoj SUP, za 30 milijuna dolara. Do 2009. godine, sve američke operacije LiveJournal-a prekinute su i premještene u Rusiju, čime je platforma, nekada mjesto slobodno od cenzure postala podložna ruskom zakonu i jurisdikciji.

Digg

Digg se predstavio kao sakupljač vijesti 2005. godine, ali istina je da je to bila platforma više nalik Redditu nego bilo čemu drugom jer su bili usmjereni na glasanje u zajednici. Oni su prvi shvatili da korisnici žele imati moć kontroliranja interneta i odlučivanja o tome koji će sadržaj dobiti pažnju na web stranici.

BEZ STRESA Savjeti za blagdansku tugu: Vježbajte i dobro se naspavajte

Nažalost, lansiranje novog dizajna za platformu u kolovozu 2010. godine, poznatog kao 'New Digg'  nije dobro prihvaćeno. Digg je i danas tu, ali ne nalikuje platformi kao nekad.

Orkut

Nakon što nije uspio dobiti Friendster 2003. godine, Google je 2004. pokrenuo vlastitu  društvenu mrežu i nazvao je Orkut po jednom od softverskih inženjera tvrtke.

Iako je stranica privukla malo interesa kod korisnika u SAD-u, Orkut je imao ogroman uspjeh u Brazilu i Indiji. Orkut se 'ugasio' 2014. godine nakon 10 godina postojanja.

AIM (AOL Messenger)

AIM je bio prva i najvažnija društvena mreža za mlade i mreža za slanje izravnih poruka. Pokrenuta je 1997.godine, a najpopularnija je bila 2000-tih. Kada su razvile i druge usluge razmjene poruka i slanje poruka postalo lakše, AIM je izgubio na važnosti. Prestala je postojati 2017.godine.

Foursquare

Na tržištu se ovaj servis za društveno umreživanje predstavio 2009. godine i stekao je veliku popularnost. Korisnici su voljeli mogućnost postavljanje lokacije tako da njihovi prijatelji znaju gdje se nalaze. Aplikacija je bila hit do 2013.godine, ali i danas ima više od 50 milijuna korisnika.

Tagged

Tagged je počela kao društvena mreža za tinejdžere 2004. godine, ali promijenila je svoju misiju kada je Facebook brzo postao popularan i platforma kojoj su svi željeli pristupiti. Postaje mjesto za upoznavanje novih ljudi.

DA NE DOĐE DO SVAĐE Za blagdanskim stolom nikad nemojte pričati o ovim temama

Do 2010.godine Tagged je imao preko 100 milijuna korisnika, ali eksplozijom aplikacija za upoznavanje poput Tinder-a, Tagged je izgubio na važnosti, iako i danas postoji pod konglomeratom The Meet Group.

Photobucket

Photobucket je američka web stranica za postavljanje slika i videozapisa koja se pojavila 2003. godine kako bi se natjecala s platformama poput Snapfish i Flickr (koje su stigle godinu dana kasnije). Do 2006. godine Photobucket je činio 2% američkog internetskog prometa, a imao je preko 100 milijuna članova i 8 milijardi prijenosa u 2010. godini. Također su izgradili partnerstvo za razmjenu fotografija s Twitterom godinu dana kasnije.

Kada su ograničili neke svoje usluge u besplatnoj verziji 2017. godine izgubili su dosta korisnika. Photobucket postoji i danas, piše Business Reader.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 27

  • 25.12.2019.

    Msn,imesh .. Neka bolja vremena bila,kakav instagram i slikanje sve svacega buhe muhe slona i kutije kartona

  • mario1892 25.12.2019.

    sjeća se itko mIRC-a?

  • Curka 25.12.2019.

    Msn?

Komentiraj...
Vidi sve komentare