To je to što me zanima!

Evo kako se prikladno obući za razgovor za posao i ne srediti se pretjerano dobro ili loše

Na razgovoru za posao ostavljate prvi dojam, a nerijetko osim životopisa i nastupa, upotpunjuje ga odjeća. Zato je važno odabrati primjerenu odjeću i uklopiti se u očekivanja
Vidi originalni članak

To znači da ona ne smije biti previše napadna ni odvlačiti pažnju od onoga što imate za reći o sebi i poslovnom iskustvu. Stoga postoji velika opasnost da na taj razgovor dođete pretjerano "sređeni" ili pak odjeveni lošije nego što biste trebali.

POGLEDAJTE VIDEO: Kako se ponašati na razgovoru za posao

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Prema podacima objavljenim u Job Interview Anxiety Survey iz 2013., 92 posto Amerikanaca pod stresom je kad idu na razgovor za posao. No nije sam intervju ono što izaziva stres kod ljudi, nego i smišljanje što za njega odjenuti, piše CreateCultivate.

Ako razgovarate sa potencijalnim poslodavcem u tvrtki poznatoj po specifičnom kodeksu odijevanja i kulturi, ako dođete u odijelu, pokazat ćete da niste istražiti tvrtku i način na koji funkcionira. Još gore, pojavljivanje u odijelu moglo bi značiti da zapravo jeste istražili tvrtku, ali da ne marite za njihova pravila odijevanja.

Što učiniti da budete prikladno odjeveni?

Prije dolaska na razgovor za posao istražite tvrtku kako biste saznali kakva je njihova kultura. Kultura tvrtke često diktira kodeks odijevanja i i hoće li zaposlenici dolaziti u formalnom ili neformalnom izdanju. Iskoristite web stranice ili društvene mreže tvrtke kao i platforme koje omogućuju korisnicima da ocjenjuju i komentiraju tvrtke. Ljudi često raspravljaju o kodeksu odijevanja i općenitoj atmosferi ureda.

OZBILJAN PROBLEM 'Odbili su me na razgovoru za posao jer imam preveliki penis'

Također, možete na LinkedInu provjeriti račune zaposlenika te tvrtke. Promotrite što zaposlenici nose na svojim LinkedIn profilnim fotografijama kako biste dobili bolji uvid u pravila dnevnog odijevanja.

Na kraju, ako ništa drugo ne uspije, nazovite i pitajte nekoga što biste trebali odjenuti ili koji je opći kodeks odijevanja. Riječ je o vrlo jednostavnom postupku, a mnogi to ne rade. Čak i ako nemate poznatih u toj tvrtki, možete nazvati recepciju ili tajnicu te u razgovoru doznati što se od kandidata na razgovoru očekuje.

Ako je kodeks odijevanja ležeran, držite se smjernica, ali pripazite da djelujete sabrano i spremno za posao. Ako ste odlučili da je ležerno izdanje u vašem interesu, ne želite ostaviti dojam kao da ste tek izašli iz kreveta, jer ipak je riječ o razgovoru za posao.

BUDITE OPREZNI U potrazi ste za poslom? Ovih sedam grešaka trebate izbjeći

Odlučite li se za traperice, pobrinite se da budu tamnijih nijansi i bez poderotina. Slično tome, ako se odlučite za majicu kratkih rukava, pobrinite se da bude čista, jednobojna, bez grafika ili logotipa i da se ne gužva. Ako ne volite glačati, investirajte u mini aparat na paru jer bi vam mogao promijeniti život.

Velika je razlika između obične izglačane majice kratkih rukava bez nabora i tamnih traperica u odnosu na prljavu majicu s motivima i poderane traperice. Iako su u suštini isti predmeti, izgledaju drastično drugačije i ostavit će potpuno drugačiji dojam na druge, pogotovo na razgovoru za posao.

Što ako ste ipak pretjerali?

No ima situacija kad ćete se, unatoč pripremi, pojaviti ili pretjerano odjeveni ili pak pretjerano opušteni. Ovisno o tvrtki i njihovom očekivanju kod zaposlenika, to može biti štetno i može biti razlog zbog kojeg niste dobili posao. Poslodavci žele zaposlenike koji će se uklopiti u opći uredski ugođaj, a dolazak na razgovor u izdanju koje se ne uklapa u tvrtku možete biti razlog odbijanja.

ŠTO JE (NE)POTREBNO? Kako se pripremiti i dobiti posao iz snova: Znate li da je prvih sedam sekundi ključno?

 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare