To je to što me zanima!

Štikle koje je dizajnirala naša Puljanka prodaju se na ASOS-u

U sklopu tvrtke u kojoj radi, nastao je i brend z_code_z u kojem je partnerica s vlasnicom Stylish Shoesa. Njihove cipele prodaju se na Asosu i drugim platformama za online prodaju
Vidi originalni članak

Puljanka Nataša Ornella Herak u Kinu je otišla davne 2006. godine na poziv da dizajnira kolekciju za jedan zagrebački dućan i veleprodaju. U to vrijeme zatvorio se brend ručno rađenih cipela Mirakul, iza kojeg je s njom stajala i Dubravka Sarjanović. 
Priča nam kako se sve posložilo tako da prihvati ponudu. Put na Istok bio joj je veliki izazov i nije joj bilo teško ostaviti život u Hrvatskoj.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Na Kinu kao zemlju sam se priviknula odmah i niti jedan dan u svih ovih 14 godina nisam osjetila nostalgiju ili dvojbu u svoju odluku da odem iz Hrvatske. Život je ovdje drugačiji u nekim sferama ali na kraju dana, sve se nekako svede na klasičan lifestyle žene koja radi. Nemam radno vrijeme te mi se često dogodi sistem kuća-posao, ali sama spoznaja da ovdje u bilo koje doba noći možete otići na večeru, piće ili skoknuti po sok, daje osjećaj velegrada. Život je jako brz i hektičan ali meni to odgovara - govori Nataša.

To je bio odličan potez, jer danas je generalna menadžerica i voditeljica dizajnerskog tima u tvrtki Stylish Shoes. U sklopu tvrtke, nastao je i brend z_code_z u kojem je partnerica s vlasnicom Stylish Shoesa. Njihove cipele prodaju se na Asosu i drugim platformama za online prodaju. Neke Hrvatice zasigurno ih imaju u svom ormaru, a da niti ne znaju da je za njih zaslužna sunarodnjakinja.

Tvrtka Stylish Shoes isključivo se bavi veleprodajom cipela, a kupci su po cijelom svijetu.

- Većina klijenata je iz Engleske i Amerike gdje se nalaze brendovi koji su poznati mlađoj populaciji. Većina njih svoje brendove prodaje na Asosu i na ostalim e-commerce platformama. Brend z_code_z osmislila je sama.

- Sama radim sve, od dizajna do prezentacija Asosu, strategija i planova za narednu godinu, dok se Yaya bavi komunikacijom s tvornicama i tehničkim dijelom poslovanja s obzirom na to da je Kineskinja - objašnjava. Dodaje kako je u brendu partnerica i mozak svega. 

- Brend je novi i želim shvatiti koja je to cura koja ga kupuje i saznati što ona želi vidjeti u budućoj kolekciji tako da sam zasad jedini dizajner. S vremenom ćemo širiti tim sukladno rastu poslovanja - govori Nataša.

Objasnila je i kako izgleda proces stvaranja cipele u brendu.

- Proces izgleda tako da osmislim dizajn, izaberem materijal i ostalo, predam ga djevojci koja vodi brend u smislu tehničkog djela, od narudžbe uzoraka u tvornicu do slanja i sve dokumentacije. Kad su uzorci gotovi za ASOS onda ili im pošaljemo sve ili ja odlazim u London. Ovisi i o sezoni jer ASOS bira kolekciju svakih dva mjeseca. S obzirom na to da me strah da će mi nešto faliti uvijek napravim previše, ali recimo da pokažem oko 50 modela i onda kupci u Asosu biraju iz ponuđenog što žele kupiti - govori pa dodaje kako ona nije zadnja koja bira što će se od toga u Asosu prodavati.

- Kolekcije se izrađuju puno unaprijed tako da mi imamo naručeno sve do kraja kolovoza. Sada u ožujku se bira kolekcija za rujan do studenog. S obzirom da smo novi brend imali smo mali budžet od ASOS-a, ali smo uspjeli proširiti ponudu i rastemo stabilno - priča Puljanka. Odobreni su i od PETE, najveće svjetske organizacije za prava životinja. Ističe da su radili testove u Španjolskoj te da u proizvodima nema ničeg životinjskog podrijetla, niti u ljepilu. 

Kada radi cipelu, najviše razmišlja o tome tko će ih kupiti i o cijeni. Na Asosu se prodaju po cijeni od 26 do 48 dolara. U ponudi imaju cipele pete do 8 cm.

- Ne želim raditi visoku seksi cipelu prvo jer su nam klijenti u veleprodaji svi glam brendovi, a drugo jer imam neku sliku žene u glavi pa samim time tako i radim modele. Trendi, ali udobnije na nižoj peti - objašnjava.

Nema neku posebnu formulu za inspiraciju, ali ju najviše inspiriraju materijali i nove potpetice. 
- Nekad se dogodi da mjesec dana ne osmislim ništa novo i onda u jednu večer smislim cijelu kolekciju - otkriva dizajnerica. Od prototipa do uzorka treba joj oko 10 dana.

OVDJE JE ZRAK ČIŠĆI! Nizozemci iz Lipika: Na našoj farmi rastu riža i stare jabuke

Nema modni uzor, ali sviđaju joj se Celine, Jacquemus, Chloe, Saccai, Monse i Armani, po kako kaže, savršenstvu materijala i krojeva. 

- Moda se brzo mijenja i tako mi se mijenjaju i favoriti. Percepcija lijepog se mijenja iz sezone u sezonu pa tako i ja gledam što rade svi aktualni brendovi - rekla je.

Pitali smo ju što radije odabire - udobnost ili estetiku.

- Kad si mlad gledaš na estetiku, a sad je udobnost na prvom mjestu. Tehnologija u proizvodnji je toliko napredovala tako da su i udobnost i štikla izvedivi na jednom modelu bez obzira na visinu pete. Da nije tako, ni Louboutin ne bi opstao - ističe Herak.

Privatno preferira kaubojske ili vojničke čizme i tenisice, a za ljeto ravne sandale i Birkenstock.

- Živim u velikom gradu, moj tempo života je jako brz. Moram biti brza i da mi je udobno. Iskreno, ne znam ni dobro hodati u visokim štiklama - govori. Dodaje kako bi svaka žena u svom ormaru trebala imati ono u čemu se osjeća odlično, nebitno koji je to model.

- Recimo, ja sam sebi wow u kaubojskim čizmama, a moja mama u crnim salonkama na petu, tako da mislim da tu nema pravila - zaključuje Nataša.

Istaknula je kako su kaubojske i čizme do koljena u modi.

- Po Tjednima mode od prošle sezone vidljiv je trend vojničkih čizama koji su pokrenuli Bottega Veneta i Prada. Sajam u Italiji mi je to potvrdio jer je bilo puno tih modela kao i kaubojskih koji sigurno ostaju. Također su 'in' čizme s manjom strukturalnom petom visine do koljena. Čizme do pola koljena u nijansama karamele i s krokodilskim uzorkom ćemo viđati sigurno. Danas nije lako predvidjeti što će biti 'in' jer se dogodi da netko lansira nešto usred sezone i to postane instantni hit. Kao što sam rekla, sve se jako brzo mijenja. I više ne postoje pravila ni sezone. Sandale se nosi zimi, a čizme u ljetnim mjesecima. Danas nije lako biti dizajner - priča dizajnerica.

SUPERLIFE: EKO-ŽIVOT Iz Engleske sam došla na Brač, živim u 12 m2 slamnate kućice

Dodaje kako će se na ljeto nositi natikače na block petu, sandale s jačim remenčićima cilindričnog oblika i pastelne boje. Što se tiče peta, trenutno su u modi kaubojske, niže i strukturirane pete.

- Svi žele nešto drugačije posebno i ludo. Od prošle zime možemo vidjeti sve više i više brendova koji lansiraju bar 2-5 modela s drugačijim petama. Sve je krenulo s prozirnim petama prije četiri godine i sad je čizma s drvenom okruglom petom potpuno normalna, ali to nije komercijalno. Ako gledamo prodajno to će uvijek biti neka stabilnija block peta bez dramatičnosti, a dramatičnost će biti druga opcija u kupovini - objasnila je.

Što se tiče boja, crna je uvijek in. U trendu je i bijela.

- Bilo je i puno zmijskog dizajna i neonskih boja, ali to je trend od mjesec dana. Nakon toga se opet sve vraća na bazične tonove crno, bijelo, puder i pastelne boje. Za zimu je boju vina zamijenila boja konjaka, a umjesto zmije postao je popularan uzorak krokodila - kaže Nataša.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Rafo 09.02.2020.

    Nije dizajnirala samo štikle (potpetice) nego cijele cipele / čizme. Štikla (potpetica) je dio cipele / čizme, a peta je dio noge (stopala).

Komentiraj...
Vidi sve komentare