To je to što me zanima!

HŽ: 'Željeznički promet se ne ukida, nego se samo reducira'

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Tako će se na relaciji Banova Jaruga i Daruvar, Ploče i Metković, te Strizivojna, Vrpolje i Slavonski Šamac uvesti autobusne linije. Cijena za putnike će biti ista
Vidi originalni članak

Od 24. travnja do 15. prosinca u potpunosti će se ukinuti vlakovi na relacijama Banova Jaruga – Daruvar, Ploče -Metković te Strizivojna-Vrpolje – Slavonski Šamac. Umjesto njih vozit će autobusi. Isto tako će se do završetka remonta pruge vlakovi zamijeniti autobusima između Knina i Zadra. Novosti su to koje je u četvrtak na konferenciji za novinare iznio predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Dražen Ratković. Kako bi ove godine uštedjeli 80 milijuna kuna, Uprava je odlučila da će na gotovo svim željezničkim linijama prorijediti vozni red. Ovim izmjenama obuhvatit će se 270 vlakova na području cijele zemlje te 73 vlaka u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba. Cijene na linijama na kojima će po novom početi voziti autobusi, za putnike će ostati iste. 

Za vikende će se u pola smanjiti broj postojećih vlakova

- Željeznički i putnički prijevoz neće se ukinuti ni na jednoj relaciji ali će se reducirati. Oko 90 posto promjena odnosi se na ukidanje vlakova vikendima i blagdanima na čijim linijama je broj putnika vrlo mali, a troškovi su od prihoda veći i za 90 posto. Država nije u stanju pokrivati tu razliku – rekao je Ratković. Za vikende će se u pola smanjiti broj postojećih vlakova. 

"Slavonija i Baranja neće biti odsječene"

Ratković je ujedno demantirao navode iz medija da će Slavonija i Baranja zbog ovog biti odsječene. HDSSB-ovci su inače dan ranije u Saboru zatražili prekid rasprave upravo zbog toga.

- Nikakvog izoliranja neće biti, niti Slavonije niti Istre, Dalmacije, Like ili Zagorja - odlučan je bio. Dodatno je pojasnio zašto se ukidaju spomenute tri linije dajući primjer vlaka između Ploča i Metkovića gdje redovna karta košta 14 kuna, a povratna 28 kuna. Ratković je iznio da je državna subvencija po putovanju na toj liniji 560 kuna ili 2,8 milijuna kuna na godinu da je to neodrživo. Ratković je odgovorio na pitanje novinara zašto se ta linija ukida ako se u obnovu te trase uložilo 30 milijuna eura. Odgovorio je da se trasa ponajprije obnovila radi teretnog prometa iz Luke Ploče koji ide ponajviše prema BiH, a ne radi putničkog prometa koji je imao oko 20 putnika na dan. Također je pravdao ukidanje linije Banova Jaruga - Daruvar čiju se trasu također obnavljalo rekavši da su sadašnji troškovi vlaka na godinu pet milijuna kuna, a da će autobusa biti oko milijun kuna. Dodao je da vlakovi tuda neće voziti sve dok se trasa cijela ne obnovi i ne poveže sadašnja brzina od oko 30 km/h.

Prorjeđivanjem vlakova će uštedjeti 80 milijuna kuna

Osim što će se prorjeđivanjem vlakova uštedjeti 80 milijuna kuna, iznijeli su da su dodatnih 50 milijuna kuna u tvrtki uštedjeli zahvaljujući tome što je od početka godine otišlo 220 radnika. Tako se njihov broj smanjio za desetinu. Uz to su prije mjesec dana potpisali aneks na kolektivni ugovor s reprezentativnim sindikatom s kojim su plaće radnicima u prosjeku smanjili za osam posto. Uz rezanje linija stvorio se dodatni višak radnika od njih 167. Oni bi trebali otići s 14. travnjem.

Vlakovi koji od 24. travnja više ne voze:

Nedjeljni vlak broj 750 iz Vinkovaca prema Zagrebu koji je vozio samo nedjeljom i kretao u 19.31 sati. Njegov trošak bio je 430 tisuća kuna na godinu. I dalje vozi raniji vlak broj 748 u 17.31 sati.

Svakodnevni vlak broj 2556 koji je vozio iz Tovarnika u 21.06 sati prema Vinkovcima. Do sada se njime radnim danima vozilo troje ljudi. Na godinu je stvarao gubitak od 446 tisuća kuna na godinu.

Svakodnevni vlak broj 2577 koji je kretao iz Vinkovaca u 19.38 sati prema Tovarniku također više neće voziti zbog gubitka od 401 tisuća kuna na godinu. Nedjeljom je u njemu bilo samo sedam putnika.

Vlak 3139 koji je iz Đurmanca nedjeljom i blagdanima kretao u 21.12 sati za Zabok više neće voziti zbog gubitka 31 tisuće kuna na godinu.

Vlak 3142 koji je nedjeljom i blagdanima vozio iz Zaboka u 20.35 sati prema Đurmancu neće više voziti zbog gubitka od 36.000 kuna na godinu.

Vlak 3211 koji je radnim danom vozio iz Gornje Stubice u 3.57 sati prema Zaboku više neće voziti. Njime se vozilo 14 putnika, a gubici su bili 92 tisuće kuna na godinu.

Svakodnevni vlak 3168 koji je vozio iz Koprivnice u 22.16 sati prema Varaždinu neće voziti. Tijekom tjedna imao je 12 putnika, nedjeljom šest, a gubitak je bio 683 tisuće kuna na godinu.

Nedjeljni vlak 3808 koji je iz Varaždina kretao u 16.15 sati prema Murskom Središću neće više voziti jer je u njemu bilo pet putnika, a gubitak je bio 48 tisuća kuna na godinu.

Nedjeljni vlak 3809 koji je iz Murskog Središća kretao u 17.09 sati prema Čakovcu neće više voziti jer je imao samo deset, putnika, a trošak je bio 25 tisuća kuna na godinu.

Vlak 4401 koji je iz Ozlja kretao u 4.51 sati prema Karlovcu svakim danom osim nedjeljom ukida se jer je preko tjedna imao samo sedam putnika. Gubitak je bio 160 tisuća kuna na godinu.

Vlak 4414 koji je nedjeljom i blagdanima kretao iz Karlovca u 18.20 sati prema Bubnjarcima neće više voziti jer je u njemu bilo deset putnika a gubitak je bio 54 tisuće kune na godinu.

Vlak 4417 ukida se koji je nedjeljom i blagdanima iz Bubnjarca kretao u 19.20 sati prema Karlovcu. Prosječno je imao dva putnika i gubitak od 59 tisuća kuna na godinu.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • Halo Bing, kako brat 11.04.2014.

    Ne znam čemu tolka kuka i motika na HŽ i mojega omiljenoga zemlaka Sinišu Hajdaša, pakosni jezici vele Dončić. Uz Franju iz V.Trgovišća, Jožu iz Kumrovca, Petrač Hrvoja iz Krapinskih Toplica, najslavnije Zagorce. Pa inovativni timovi ing-ova i menađera sa sićom od plaća od par eurskih tisućaka, iz HŽ-a se samo trude prišparati matrijal, iliti nove pruge koje (ne)će postaviti, i eliminirati eventualne krađe željeza sa pruga, goriva,...na najmanju moguću mjeru. U tu svrhu, će vrli ingovi i HŽ menađeri, u suradni sa mojim dragim zemlakom Sinišom i njegovim ministarstvom, osim ukidanja nekih pruga i rasprodaje tračnica u staro željezo sa njih, siurno još i smanjiti brzinu lokomotiva na preostalim prugama. Tak da se uštedi na potrošnji goriva, a to će donijeti rast prometa u HŽ ugostiteljstvu jer će ljudi u birtiji čekati vlakove.Osim toga; rečena HŽ elita mislli i na zdravlje Hrvata. Cilj im je da se njihovi putnici razgibavaju te da što dulje i zdravije žive pa ih potiču da se koriste biciklom na međumjesnim linijama, a ne da čekaju vlak. Nema smisla da strojovođe cijeli radni vijek provedu vozeći od sela do sela i da grada ne vide!!! Uz to, HŽ supermeni su i solidarni, jer žele razvijati konkurenciju i poslovati s ozbiljnim ljudima, pa ako se obični ljudi na selu žele voziti, neka dosađuju autobusnim prijevoznicima i sličnim firmama.

  • bujrum efendi 11.04.2014.

    Reducira se i Zadar Knin do sad je bila jedna linija cisto me zanima koliko ce ih biti sad kad je reduciraju

  • rođo101 10.04.2014.

    jel to opet neka nova hrvatska književnost na pomolu?

Komentiraj...
Vidi sve komentare