To je to što me zanima!

Istraživanje INMA-e: Veliki svjetski povratak novina

Istraživanje pokazuje da je tisak medijska platforma (vrsta medija) koja daje najveći povrat uloženog novca u oglašavanje. Povrat uloženog, kažu, je čak 120 posto
Vidi originalni članak

Najnovije nizozemsko istraživanje pokazalo je da dnevne novine i ostali tisak oglašivači ne bi trebali olako otpisati. Štoviše, u odnosu na ostale medije oglasi u novinama najviše se isplate jer se na svaki uloženi euro u reklamnoj kampanji oglašivačima vraća i 20 posto veća zarada. A to je bitno veći povrat uloženog novca u odnosu na sve ostale medije.

U vremenima gospodarske krize svaka se kuna dva puta okrene, a tvrtke nastoje optimizirati svoje troškove te ograničavaju budžete namijenjene medijima. Pritom se udio televizije u oglašivačkom prostoru drži stabilno, internetsko oglašavanje cvjeta, ali oglašavanje u tisku se smanjuje i to, pokazuje studija, neopravdano.

Naime, istraživanje koje donosi vodeća svjetska medijska organizacija - The International News Media Association (INMA), čija su članica i 24sata, pokazuje da je tisak medijska platforma (vrsta medija) koja daje najveći povrat uloženog novca u oglašavanje. Na engleskom se taj povrat naziva return on investment (ROI). S obzirom na to da tisak ima sve manji udio u oglašivačkom kolaču, a daje ipak najveći povrat, nameće se pitanje jesu li oglašivački budžeti dobro raspoređeni?

Oglašivači bi trebali tražiti odgovor upravo na to pitanje pri planiranju svojih kampanja i pri odlučivanju o tome kroz koje će medije svoje kampanje provesti. Spomenuto istraživanje nedvojbeno upućuje na to da kampanje ne treba gledati samo kroz njihov trošak, koliko su skupe ili kakve popuste tko daje na oglašavanje te kakav je doseg pojedinog medija. Puno bitnije je koliki je povrat novca na uloženi novac u medijskoj kampanji i koje medijske platforme na kraju imaju najveći odgovor potrošača. Zato je posljednjih godina sve bitniji spomenuti ROI, odnosno povrat investicije. To je postao najpopularniji pokazatelj kojim se ocjenjuje je li kombinacija medija za oglašavanje dobro “pogođena”.

>>>Više pročitajte u Expressu

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare